Aga Babicz

Specjalistka marketingu B2B
Social Media:
Kim jest Aga Babicz?

Kim jesteś i co warto o Tobie wiedzieć?

Cześć! Nazywam się Aga Babicz i na co dzień zajmuję się marketingiem B2B.

Ukończyłam studia na The Hague University of Applied Sciences w Holandii, na kierunku International Communication Management. Swoją drogę zawodową rozpoczęłam w Next Technology Professionals – polskiej agencji rekrutacyjnej IT. Teraz dalej rozwijam się w branży IT, w obszarze marketingu. Jako Marketing Specialist zarządzałam strategią marketingową, realizowałam liczne projekty (m.in. raporty, webinary, serie wideo) oraz koordynowałam pracę zespołu marketingowego.

W wolnym czasie uwielbiam chodzić na koncerty, zwiedzać muzea i testować roślinne przepisy. Księgarnie to moje naturalne środowisko, w którym łatwo tracę poczucie czasu 🙂

Twoja praca

Jak wygląda Twoja praca?

Dzień pracy zaczynam od przejrzenia maili i mediów społecznościowych, ponieważ zawszę lubię być na bieżąco. O 9:30 wydzwaniam się na daily z zespołem, gdzie omawiamy obecne projekty i wymieniamy się przemyśleniami. Po tym ruszam do swojej to-do listy. To co znajduje się na liście różni się każdego dnia i to bardzo lubię w marketingu – nie ma tu miejsca na monotonię. 

Czasami publikuję post, czasem planuję content na najbliższe tygodnie, wychodzę na event, nagrywam wideo, optymalizuję reklamę, analizuję dane…  Nigdy nie narzekam na nudę 🙂 Realizację zadań często przerywają spotkania i rozmowy telefoniczne, na których wspólnie z innymi członkami zespołu pracujemy nad bardziej złożonymi zagadnieniami lub “nagłymi tematami”. W międzyczasie scrolluję LinkedIn i odpisuję na maile.

Twoje kompetencje

Jakie umiejętności lub cechy są kluczowe w Twojej pracy?

Myślę, że marketingu B2B kluczowa jest ciekawość świata. Żeby tworzyć treści atrakcyjne dla odbiorców musisz znać swoją grupę docelową, dlatego bardzo polecam zadawać pytania (np. osobom z działu sprzedaży dot. ich interakcji z klientami), robić własny research (np. śledzić obecność klientów w social media), a także mieć uszy i oczy stale otwarte (np. obserwować i rozumieć branżowe trendy). Warto również cechować się kreatywnością, komunikatywnością i krytycznym myśleniem.

W marketingu można pracować holistycznie (moje doświadczenie) lub mieć konkretną specjalizację (np. SEO, social media, reklamy). Natomiast niezależnie od tego co robimy i  na którym etapie rozwoju kariery jesteśmy, uważam, że do pracy w marketingu przydają się:

  • bardzo dobra znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie,
  • praktyczna znajomość mediów społecznościowych,
  • podstawowe umiejętności graficzne (ja jestem wielką fanką Canva),
  • umiejętności analityczne (Excel i Google Analytics).
Porady

Jakie rady dałbyś komuś, kto jest na początku drogi w Twojej dziedzinie?

Wejście do branży marketingowej nie jest trudne. Wiedzę można czerpać z każdego miejsca na świecie (uważam, że studia są pomocne, ale nie są niezbędne), a doświadczenie zacząć zdobywać np. na stażu. Natomiast każdemu, kto chciałby się rozwijać w marketingu B2B polecam kierować się 3 punktami:

  • Wychodź z domu – jeżeli masz możliwość, pojawiaj się w biurze, chodź na eventy branżowe. Dzięki temu oprócz zdobywania nowej wiedzy i pobudzania kreatywności, będziesz lepiej poznawać ludzi, w tym także osoby, które są w Twojej grupie docelowej. Oczywiście networking można robić online, natomiast z mojego doświadczenia, najlepiej połączyć to z aktywnościami na żywo.
  • Testuj, testuj, testuj – w książce o historii Netflix, pt. “No Rules Rules” jest cytat, który bardzo lubię: “We are in a creative market. Our big threat in the long run is not making a mistake, it’s lack of innovation.”. Jedną z głównych zasad marketingu jest testowanie praktycznie wszystkiego, a wyciąganie wniosków z tych testów jest kluczowe, ponieważ prowadzi do lepszych wyników naszej pracy. Popełnianie błędów jest również naturalną częścią uczenia się, więc pozwalajmy sobie na te pomyłki i zachowujmy otwarty umysł.
  • Bazuj na danych  – niejednokrotnie na przestrzeni lat słyszałam opinię, że marketing w firmie zajmuje się głównie wydawaniem pieniędzy. Jest to stereotyp, z którym warto walczyć, aby dział marketingu był postrzegany jako prawdziwy partner biznesowy. W całej tej kolorowej zabawie, którą marketing w dużej mierze jest, polecam trzymanie się celów, mówienie o konkretach i zaprzyjaźnienie się z analityką. Znając liczby będzie Ci łatwiej planować kolejne aktywności i rozmawiać z innymi członkami zespołu, szczególnie Twoimi przełożonymi 😉

Dołącz do nas

Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!

Poznaj innych mentorów

Digital product designerka
CEO, MarTech solutions architect
Founder, Specjalista SEO, Product manager
Email marketing & retention specialist

Chcesz zostać mentorem?

Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery