Cześć! Nazywam się Aga Babicz i na co dzień zajmuję się marketingiem B2B.
Ukończyłam studia na The Hague University of Applied Sciences w Holandii, na kierunku International Communication Management. Swoją drogę zawodową rozpoczęłam w Next Technology Professionals – polskiej agencji rekrutacyjnej IT. Teraz dalej rozwijam się w branży IT, w obszarze marketingu. Jako Marketing Specialist zarządzałam strategią marketingową, realizowałam liczne projekty (m.in. raporty, webinary, serie wideo) oraz koordynowałam pracę zespołu marketingowego.
W wolnym czasie uwielbiam chodzić na koncerty, zwiedzać muzea i testować roślinne przepisy. Księgarnie to moje naturalne środowisko, w którym łatwo tracę poczucie czasu 🙂
Dzień pracy zaczynam od przejrzenia maili i mediów społecznościowych, ponieważ zawszę lubię być na bieżąco. O 9:30 wydzwaniam się na daily z zespołem, gdzie omawiamy obecne projekty i wymieniamy się przemyśleniami. Po tym ruszam do swojej to-do listy. To co znajduje się na liście różni się każdego dnia i to bardzo lubię w marketingu – nie ma tu miejsca na monotonię.
Czasami publikuję post, czasem planuję content na najbliższe tygodnie, wychodzę na event, nagrywam wideo, optymalizuję reklamę, analizuję dane… Nigdy nie narzekam na nudę 🙂 Realizację zadań często przerywają spotkania i rozmowy telefoniczne, na których wspólnie z innymi członkami zespołu pracujemy nad bardziej złożonymi zagadnieniami lub “nagłymi tematami”. W międzyczasie scrolluję LinkedIn i odpisuję na maile.
Myślę, że marketingu B2B kluczowa jest ciekawość świata. Żeby tworzyć treści atrakcyjne dla odbiorców musisz znać swoją grupę docelową, dlatego bardzo polecam zadawać pytania (np. osobom z działu sprzedaży dot. ich interakcji z klientami), robić własny research (np. śledzić obecność klientów w social media), a także mieć uszy i oczy stale otwarte (np. obserwować i rozumieć branżowe trendy). Warto również cechować się kreatywnością, komunikatywnością i krytycznym myśleniem.
W marketingu można pracować holistycznie (moje doświadczenie) lub mieć konkretną specjalizację (np. SEO, social media, reklamy). Natomiast niezależnie od tego co robimy i na którym etapie rozwoju kariery jesteśmy, uważam, że do pracy w marketingu przydają się:
Wejście do branży marketingowej nie jest trudne. Wiedzę można czerpać z każdego miejsca na świecie (uważam, że studia są pomocne, ale nie są niezbędne), a doświadczenie zacząć zdobywać np. na stażu. Natomiast każdemu, kto chciałby się rozwijać w marketingu B2B polecam kierować się 3 punktami:
Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!
Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery