Agnieszka Wnuk

Marketer B2B, Szkoleniowiec
Social Media:
Kim jest Agnieszka Wnuk?

Kim jesteś i co warto o Tobie wiedzieć?

Jestem marketingowcem B2B, profesjonalnym szkoleniowcem LinkedIn oraz LinkedIn Sales Navigator (jako nieliczny trenerem w Polsce). Szczególnie wyróżnia mnie wiedza na temat marketingu w firmach przemysłowych i tzw. trudnych branżach.

Na co dzień wspieram różnych przedsiębiorców, firmy, klientów indywidualnych w zakresie marketingu B2B i ogólnie mówiąc LinkedIn oraz Sales Navigator.

Zgłaszają się do mnie osoby, które potrzebują dokonać w firmie zmian związanych z marketingiem, chcą wprowadzić nowe działania lub takie, które chcą, abym uporządkowała do tej pory prowadzone aktywności.

Wybierając kogoś do współpracy, prawdopodobnie analizujesz lub przeglądasz czyjeś działania. Zapoznaj się z moją krótką historią, a dowiesz się, dlaczego uważam się za praktyka i jakie mam podejście do marketingu B2B.

Jak to wszystko się zaczęło?
Pracowałam zawodowo na etacie, w różnych firmach, zarówno po stronie sprzedaży i marketingu B2B. To doświadczenie sprawiło, że obecnie łatwiej mi zrozumieć osoby, które pracują na etacie. Przez wiele lat poznałam wiele branż przemysłowych, odwiedziłam wiele zakładów produkcyjnych, dzięki temu mam duże doświadczenie, jak takie przedsiębiorstwa wyglądają od środka. Do tej pory zetknęłam się z takimi gałęziami przemysłu jak na przykład: robotyzacja, automatyka, przemysł stalowy, drzewny, meblarski, elektromaszynowy, chemiczny, szklarski, elektrotechniczny, budowa maszyn itp.

Co na pewno mnie wyróżnia?
Jestem obserwatorem oraz wnikliwym słuchaczem. Wciąż poznaje różne style sprzedaży, zachowania klientów, przedsięwzięcia marketingowe, analizuję i wyciągam różne wnioski. Mam bardzo holistyczne podejście do marketingu B2B, LinkedIn i sprzedaży. Co to znaczy holistyczne? To znaczy, że dostrzegam więcej elementów, które wpływają na lepsze działania sprzedaży, mądrzejsze wykorzystywanie LinkedIn i skuteczniejsze działania w Sales Navigator, sprzedaż i marketing muszą współgrać.

Staram się wnikliwie pochylać nad sytuacją każdego klienta w sposób indywidualny, dlatego stawiam na współpracę i otwartość w prowadzonych działaniach.

Jestem mamą dwójki dzieci. Bardzo ważny jest dla mnie czas dla siebie i dla mojej rodziny. Mamy cudownego małego pieska. 🙂 Lubię czytać książki, reportaże, książki faktu, psychologiczne, biznesowe, różne. 🙂 Lubię słuchać muzyki oj tutaj na moich playlistach jest wszystko.

Ogromnie lubię hasło ks. Jana Kaczkowskiego „Żyj na pełnej petardzie”. Moje hasło jest często takie „żyj tak jakby, jutra nie było”, czyli bądź dobrym człowiekiem, tak się często staram myśleć i czynić na co dzień. Kto prawdziwie mnie zna, to wie, że cenię sobie szczerość, wolę być niedoskonała niż perfekcyjnie sztuczna.

Twoja praca

Jak wygląda Twoja praca?

Mój każdy dzień jest bardzo pracowity, ale też potrafi być zupełnie inny i to w mojej pracy lubię najbardziej, czyli różnorodność.

Swoje biuro mam w domu, co dla niektórych jest niewyobrażalne, dla mnie zaś to pewnego rodzaju wygoda, ale z drugiej strony trzeba mieć też silną motywację i ułożony plan działań.

Niektóre projekty prowadzę w domu, zatem potrzebne jest tylko biurko, komputer i monitory, tak w dużym skrócie. Czasami wyjeżdżam na spotkania do moich klientów oraz prowadzę warsztaty bezpośrednio w firmie u klienta, zatem każdy dzień, a nawet miesiąc może być całkowicie niepodobny.

W mojej pracy spotykam wiele różnych osób, dlatego ćwiczę uważne słuchanie, wyciągam wnioski, dosłownie wsłuchuję się w moich rozmówców, aby przygotowywać dla nich takie propozycje współpracy i takie warsztaty, które będą dla nich wręcz szyte na miarę.

Ze względu na trzy główne obszary, którymi się zajmuję tj. marketing B2B, LinkedIn i Sales Navigator nie mogę narzekać na nudę. Jednego dnia mogę prowadzić warsztaty z Sales Navigator, a za kilka dni pomagam innej w firmie we wdrożeniu Social Selling od podstaw, zaś kolejnego dnia mogę prowadzić warsztaty i mentoring kilkutygodniowy z marketingu B2B.

Staram się podczas pracy nikogo nie oceniać, nie etykietować. Jestem dociekliwa, szukam rozwiązań i prawdziwie chcę komuś pomóc, czasami bywam bardzo zajęta, a to dlatego, że jestem jednoosobową firmą, a do tego mamą, co sprawia, że ilość obowiązków potrafi być ogromna.

Twoje kompetencje

Jakie umiejętności lub cechy są kluczowe w Twojej pracy?

Prowadząc swoja działalność, na pewno ważna jest pewnego rodzaju dyscyplina i tak jak wyżej pisałam pewien plan działania. Z drugiej strony ważna jest też elastyczność oraz otwartość na zmienność zadań w ciągu tygodnia.

Jedynym szefem dla siebie samym jestem ja, co sprawia, że równie mogę oceniać swoją pracę wysoko, ale też czasami może obudzić się mój wewnętrzny krytyk.

Podstawą dla mnie każdego dnia jest lista zadań, praca z kalendarzem oraz otwartość na komunikację z klientami, a ilość telefonów czy też otrzymywanych maili potrafi być bardzo zmienna.

W mojej pracy bardzo ważna jest umiejętność słuchania, bez tego trudno byłoby mi pracować z klientami.

Bardzo cenię możliwość ciągłego podnoszenia swoich kwalifikacji, to ja decyduję kiedy się doszkalam, uczę nowych narzędzi, które w marketingu wciąż się pojawiają nowe.

Każdy marketingowiec powinien być kreatywny i analityczny i ja taka jestem.Dodatkowo jako szkoleniowiec pracujący na sali z różnymi osobami bardzo ważna jest otwartość i wyrozumiałość.

W mojej pracy bardzo przydatna jest wiedza z psychologii, którą wykorzystuję i w marketingu i podczas pracy warsztatowej.

Porady

Jakie rady dałbyś komuś, kto jest na początku drogi w Twojej dziedzinie?

  • Korzystaj z różnych możliwości.

Zaczęłam pracę na pierwszym roku studiów i każdej osobie, która ma taką możliwość, proponuję to samo. Z każdego doświadczenia zawodowego coś wyniosłam, wiedzę, nowe umiejętność, możliwość poznawania innych ludzi, ćwiczenia komunikacji. Taki bagaż różnych doświadczeń procentuje w przyszłości, doskonale wiem coś na ten temat. Udzielaj się też w wolontariatach, to także bardzo dobre doświadczenie.

  • Ryzykuj, popełniaj błędy, wyciągaj wnioski.

Warto podejmować się różnych zadań, nawet jeśli nie są bezpośrednio związane z Twoim wymarzonym zawodem czy pasją, nigdy nie wiemy, jak ścieżki życia się ułożą, życzę zatem czasami podejmowania ryzyka i mniej analizowania, bo czasami z tych analiz nic nie wynika. Jeśli zdarzy Ci się popełnić błąd, to wyciągaj wnioski, szukaj rozwiązania. Czasami nie zawsze wszystko ułoży się z Twoim planem, ale być może to właśnie taki punkt, który ma doprowadzić Ciebie do czegoś w przyszłości. 

  • Nie porównuj się, ani nie oceniaj.

Marzę, aby ludzi nie oceniali siebie nawzajem, ani też nie porównywali. Porównywanie do innych doprowadzało mnie tylko do kompleksów. Bądź cierpliwy i czasami patrz na siebie łaskawym okiem. Dbaj o relacje, naprawdę nigdy nie wiesz, jak inne kontakty mogą Ci pomóc w przeróżnych zawodowych oraz prywatnych sytuacjach.

  • Bądź wnikliwy.

Ucz się, szukaj rozwiązań, bądź ciekawy, znajduj różne źródła edukacji. Taka dociekliwość zawsze mi się przydawała. Uczestniczyłam w wielu kursach, szkoleniach, wciąż się lubię uczyć, czerp satysfakcję z nowych umiejętności.

Dołącz do nas

Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!

Poznaj innych mentorów

CEO, Marketer, Autor
Digital & e-commerce manager
Growth hacker
Marketer, Twórca, Przedsiębiorca

Chcesz zostać mentorem?

Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery