Aleksandra Wielec

Marketer
Social Media:
Kim jest Aleksandra Wielec?

Kim jesteś i co warto o Tobie wiedzieć?

Cześć,

Nazywa się Aleksandra i od ponad 6 lat zajmuję się poznawaniem ludzkich potrzeb i pragnień, czyli marketingiem.

Szczególne miejsce w moim sercu zajął marketing B2B. Jest on skupiony na potrzebach drugiego człowieka oraz budowaniu relacji. 

Jestem kreatywnym strategiem, który szuka luk w działaniach marketingowych i stara się je załatać, aby mniej klientów odpłynęło z dziurawego procesu.

Uwielbiam planować, analizować i porządkować. 

Stworzyłam strategię marketingowo-sprzedażową dla takich firm jak : Algeco, Ecol-Unicon, Avocado Apartments, Open Gift.

Przez 4 lata byłam współodpowiedzialna za stworzenie i rozwój jednego z pierwszych sklepów e-commerce w Polsce.

Od roku udzielam porad jak posprzątać swój marketing, jako konsultant do wynajęcia.

Znalazłeś/aś coś dla siebie? Śmiało, odezwij się, wspólnie na pewno znajdziemy niejedno rozwiązanie. 🙂

Twoja praca

Jak wygląda Twoja praca?

Jestem konsultantem. Najczęściej firmy proszą mnie o pomoc w uporządkowaniu pewnych działań marketingowych lub zaprojektowania kampanii.

Każdy dzień w pracy konsultanta wygląda inaczej, ponieważ każda firma ma inne problemy i wyzwania, które chce rozwiązać. 

Główne zadania jakie mam przed sobą to zrozumieć dobrze klienta, jego produkt firmę i procesy. Następnie zrozumieć jego klienta i jego potrzeby i bóle. Następnie połączyć ich ze sobą tworząc odpowiadający na ich potrzeby proces sprzedażowo – marketingowy.

Szukam w gąszczu procesów i działań marketingowych luk i błędów, które można poprawić, aby zwiększyć zadowolenie klienta, a tym samym sprzedaż.

Aby dokładnie zrozumieć potrzebę klienta, pracę zaczynam od warsztatu 0. Ustalamy co jest do tej pory zrobione i co chcielibyśmy osiągnąć. Następnie wyznaczamy kamienie milowe i je sukcesywnie realizujemy.

Przykładowy proces marketingowy wygląda następująco:

  1. Analiza – analizujemy sytuację marketingową i sprzedażową firmy oraz konkurencję. Sprawdzamy jak wygląda proces sprzedaży, badamy Analyticsa, SEO, kampanie reklamowe.
  2. Przygotowujemy Persony – czyli ustalamy kto jest naszym klientem. Czym się zajmuje, czego potrzebuje, jakie ma problemy i czego się boi.
  3. Budujemy lejki. Czyli tworzymy plan komunikowania się z naszym klientem.
  4. Badamy ścieżkę klienta. W marketingu B2B ważna jest relacja i obsługa klienta. Ma to ogromny wpływ na retencję klientów.
  5. Wdrażamy działania czyli tworzymy plan treści, tworzymy kampanie marketingowe, poprawa UX strony.

Praca konsultanta daje ogromną satysfakcję. Bardzo dużo się uczysz, poszerzasz swoje horyzonty. Pracujesz jako marketingowiec tak naprawdę w kilku firmach z różnych branży jednocześnie. Trudno o nudę, w tak często zmieniających się warunkach pracy. Możesz pracować z dowolnego miejsca na ziemii. Wystarczy ci dostęp do internetu.

Twoje kompetencje

Jakie umiejętności lub cechy są kluczowe w Twojej pracy?

  • Wszechstronna wiedza marketingowo-sprzedażowa
  • Umiejętność analitycznego myślenia
  • Musisz lubić ludzi i być ciekawym tego co myślą, mówią i czują
  • Znajomość psychologii i ekonomii behawioralnej
Porady

Jakie rady dałbyś komuś, kto jest na początku drogi w Twojej dziedzinie?

Jeśli zaczynasz swoją przygodę z marketingiem, skup się na testowaniu i działaniu.

Nie bój się popełniać błędów. Na pewno je popełnisz. Ciesz się z nich, bo dzięki temu jesteś o krok bliżej do tego, aby zostać świetnym specjalistą.

Branża jest bardzo szeroka i dynamicznie zmieniająca się. Popróbuj różnych rzeczy, aby znaleźć swoją niszę i to co cię faktycznie interesuje, a następnie staraj się być w swojej niszy najlepszy.

Największym błędem jaki popełniłam na początku drogi było skupianie się na pozyskiwaniu klientów, a nie ich retencjonowaniu.

Moja rada od Siebie dla Ciebie:

  1. Skup się na poznaniu klienta.
  2. Retencjonowanie klientów w B2B jest zdecydowanie ważniejsze, niż pozyskiwanie klientów.
  3. Upraszczaj procesy.
  4. Mierz każde swoje działanie.

Dołącz do nas

Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!

Poznaj innych mentorów

Junior employer branding specialist
Chief revenue officer
Strateg marketingu, Konsultant
Specjalista UX / ecommerce, Podcasterka

Chcesz zostać mentorem?

Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery