Alina Łobodzińska

Business development manager
Social Media:
Kim jest Alina Łobodzińska?

Kim jesteś i co warto o Tobie wiedzieć?

Lubię być wśród ludzi – pewnie dlatego kilkanaście lat swojego życia zawodowego spędziłam w obsłudze klienta i sprzedaży. Z wykształcenia filolog, kulturoznawca oraz coach.

Aktualnie specjalizuję się w social sellingu, widzę jak bardzo zaciera się granica pomiędzy sprzedażą, a marketingiem, docieram do partnerów biznesowych wykorzystując siłę mediów społecznościowych. W ten sposób poznaję, ale też daję się poznać poprzez regularne publikacje na platformie Linkedin. Praca doradcy motywuje mnie do ciągłego rozwoju.

Lubię zdobywać nową wiedzę, ale jeszcze bardziej lubię się nią dzielić dlatego prowadzę szkolenia i warsztaty w temacie sprzedaży, jak i kompetencji miękkich, które są niezbędnym uzupełnieniem tego zawodu. Moja pasja to poznawanie innych kultur poprzez naukę języków obcych oraz podróże.

Twoja praca

Jak wygląda Twoja praca?

W pracy sprzedawcy lubię to, że nie ma dwóch takich samych dni! Jednak jak w każdym zawodzie, są czynności, które wykonuję każdego dnia, co przybliża mnie do realizacji wyznaczonych celów.

  • Poszukuję i docieram do nowych partnerów biznesowych – sprawdzam, czy usługa, którą chcę zaproponować, odpowie na wyzwanie klienta.
  • Utrzymuję i dbam o relacje z obecnymi klientami. Specjalizuję się w sprzedaży doradczej, zatem ważne jest, aby możliwie jak najszybciej odpowiadać na pytania klienta.
  • Tworzę content w postaci postów w mediach społecznościowych, dzięki czemu klienci również mogą mnie znaleźć oraz dowiedzieć się więcej o firmie, którą reprezentuję.
  • Jeżeli tylko jest możliwość, biorę udział w wydarzeniach zarówno na żywo, jak i online, na których mogę poznać zarówno partnerów biznesowych, jak i inne osoby, od których mogę czerpać wiedzę zarówno w temacie sprzedaży, jak i reprezentowanej przeze mnie branży.
  • Sprzedaż to ciągły rozwój, zatem jeśli nie pracuję, to najprawdopodobniej uczę się czegoś nowego – o branży, o narzędziach, a także… o ludziach 🙂
Twoje kompetencje

Jakie umiejętności lub cechy są kluczowe w Twojej pracy?

Sprzedaży może doświadczyć każdy, ale nie każdy zostanie zawodowym sprzedawcą.

To nie tylko zawód, ale także kompetencja, którą warto się nauczyć i rozwijać.

Warto wiedzieć, że w każdej branży sprzedaż może wyglądać inaczej – warto wybrać taką, z którą się w jakikolwiek sposób utożsamiamy, ponieważ wtedy będzie nam o wiele łatwiej stać się ekspertem w danej dziedzinie.

Obecnie trzy najważniejsze cechy na starcie to:

  1. Chęć rozwoju i nauki – nie tylko będziesz stale uczyć się zawodu sprzedawcy, ale także zdobywać wiedzę w branży, którą reprezentujesz. Do tego dochodzą wszelkiego rodzaju narzędzia, które warto wykorzystać w codziennej pracy.
  2. Umiejętność słuchania – wiele osób jest przekonanych, że sprzedaż to zawód dla ekstrawertyków, jednak ci najlepsi przede wszystkim zwracają uwagę na to, co mówi klient i odnoszą się do jego potrzeb.
  3. Determinacja – prawdopodobnie nie ma zawodu, w którym tak często można usłyszeć „NIE” 🙂 W sprzedaży częściej spotkamy się z odmową niż chęcią nawiązania relacji biznesowej. To ciągła analiza tego, co możemy zrobić lepiej.
Porady

Jakie rady dałbyś komuś, kto jest na początku drogi w Twojej dziedzinie?

Przede wszystkim – warto spróbować!

Jeżeli nie zostaniesz w zawodzie, istnieje duże prawdopodobieństwo, że wykorzystasz zdobyte umiejętności.

W sprzedaży znalazłam się, ponieważ chciałam dorobić do skromnego studenckiego budżetu. W międzyczasie okazało się, że świetnie odnajduję się w tym zawodzie i branży, którą wówczas reprezentowałam (telekomunikacja). Zacząłam w call center, a obecnie specjalizuję się w sprzedaży doradczej B2B.

Zdecydowanie polecam wybrać branżę, która nas interesuje – wtedy nie czujemy, że sprzedajemy, tylko dostarczamy realną wartość.

Dołącz do nas

Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!

Poznaj innych mentorów

Chief Growth Officer / Chief Marketing Officer
Komunikatorka, Specjalistka komunikacji & PR
Sales manager
Digital & e-commerce manager

Chcesz zostać mentorem?

Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery