Od ponad połowy życia związana ze sprzedażą, przez 16 lat na mapie produktów, usług przewijały się różne specjalizacje. Od materiałów hutniczych, przez transporty, po samochody, środki zabezpieczające inwestycje, po branżę beauty i masaż włącznie.
Z każdego doświadczenia udało się wynieść wiele cennych umiejętności i wiedzy, jak również kontaktów, od szczebli produkcyjnych po prezesów przedsiębiorstw.
W ślad za całym doświadczeniem idzie maksyma: niemożliwe nie istnieje a ograniczenia siedzą tylko w naszej głowie i poziomie determinacji, jak również nastawienie czy potrafimy się zaadoptować do danej sytuacji.
Czasy pandemii, które mocno sprawiły wiele ograniczeń, pokazały, że człowiek nastawiony na realizację celu – na pewno go osiągnie, a eliminacja strachu i obaw przed nieznanym pozwala na podejmowanie ryzyka i parcie do przodu.
Przez wszystkie lata zmieniającego się środowiska, nie zmieniło się podejście – zawsze najważniejszy jest człowiek. Lata doświadczeń pokazały, że osoby które traktowało się jako partnera w biznesie, szanowało jego stronę i szukało się korzyści dla obu stron interesu, są niejednokrotnie dobrymi znajomymi bez względu na branżę, w której człowiek pracuje i zawsze może liczyć na ich wsparcie i pomoc.
W pędzie obecnych czasów, narzuconych schematów, tracimy ważność słuchania, która jest niezbędna do budowania pozycji, naszej własnej.
Zawsze mamy kierunek wyboru – czy nas kształtuje dana organizacja, czy my sami kształtujemy swoją pozycję, dalsze funkcjonowanie w diecie biznesu będzie zależne od tego wyboru i naszej przyszłości.
Prywatnie, oprócz kontynuowania nauki na studiach zaocznych, dochodzi jeszcze przedsięwzięcie w Wojskach Obrony Terytorialnej, gdzie jest to swoistym podsumowaniem wartości które kierują moim życiem a mianowicie: Zawsze Gotowi, Zawsze Blisko – i te słowa trafiają również w punkt całego dotychczasowego życia, nie tylko w sferze zawodowej, ale również prywatnie.
W biznesie pokazuję ludziom, że empatia, wyrozumiałość, zrozumienie – nie są niczym złym, a za niektórymi działaniami może iść zwykła ludzka życzliwość i pomoc, która ma wartość bezinteresowną i potrafi przywrócić wiarę w drugiego człowieka.
Na co dzień pracuję zdalnie, bądź w terenie. Jestem odpowiedzialna za kontakt z klientem indywidualnym jak również z generalnymi wykonawcami. Moim zakresem obowiązków jest sprzedaż materiałów hutniczych po inwestycję zaczynające się od zapotrzebowań od 100 kg po kontrakty opiewające na 100 ton. Nigdy nie wiesz jak dany kontakt i rozmowa przełożą się na kg, dlatego normalne podejście, szacunek i obsługa klientów zawsze jest na tym samym, niezmiennym poziomie z poszanowaniem dla każdego.
W całym swoim doświadczeniu, nie tylko obecnej pracy, lubię ludzi 🙂
Jestem typem społecznika, który musi mieć wokół siebie kontakt z człowiekiem. Dlatego dla mnie nie jest ważne co sprzedaje czy w jakiej branży jestem, cieszy mnie fakt, że codziennie człowiek poznaje kolejnych ludzi, poszerza zakres swojej wiedzy o nowe produkty czy usługi.
Największym wyzwaniem ostatnio było zdecydowanie ułożenie procesów komunikacyjnych w firmie, w których należało zrozumieć schemat eliminacji jak największej ilości problemów, co można było osiągnąć na podstawie rozmów i zrozumienia tematyki działania, w której to klient musiał mieć przedstawiony realny obraz funkcjonowania na podstawie tego co możemy zrobić, a czego przeskoczyć się nie da, nawet w myśl zasady ,,musi to mieć”.
W mojej branży niezbędnym elementem jest wiedza z zakresu materiałów hutniczych. Ich gatunków, norm wykonania, a nawet przeliczenia masy. Jednocześnie zmysł techniczny, szukanie alternatywy, wizualizacja przestrzenna ułatwia zadanie w kwestii doboru odpowiedniej logistyki materiałowej.
Umiejętność czytania rysunku technicznego również pomaga szybciej wykonać swoją pracę. Obsługa Excela zapewnia sprawne działania, a programy firmowe w celu przygotowania i kalkulacji ofert pozwalają na szybsze sfinalizowanie kontraktu i zamknięcie działania.
Z kompetencji miękkich zawsze uważność słuchania, pozytywne nastawienie, normalność w podejściu do człowieka i empatia, pozwalają szybciej nawiązać określoną relację, złapać energię klienta, zrozumieć jego potrzeby – to wyklucza później wiele niedomówień.
Odwaga w działaniu, kalkulacja siły = zamiary, pozwala zbudować wieloletnią więź i stabilizację biznesową.
Pamiętaj! Nie kłam! Im więcej kłamiesz, więcej musisz pamiętać a nie w warto;)
Szanuj samego siebie, nie daj się wykorzystywać i uwierz w swoje kompetencje i możliwości.
Pisząc teraz te odpowiedzi, również stoję przed wyborem innej ścieżki życiowej właśnie, by w końcu pokazać samej sobie, że stać mnie na więcej.
Możesz kogoś bardzo szanować, lubić, jednak pamiętaj, że praca ma Ci przynosić korzyści – finansowe, rozwojowe, ale również zapewnić spokój w dalszych godzinach funkcjonowania. Jeśli tego nie masz, to jest znak, że warto poszukać innego miejsca.
Przez lata doświadczeń moim minusem było podejście ,,zrobi się” w imię 3 sekundowego pełnego pochwały spojrzenia szefa.. tak to nie działa, podnosząc swoje kompetencje, zwiększając zakres swoich możliwości, niech idą za tym również pieniądze.
Nie stawiam na materializm, ale zawsze szacuj wszystkie koszty jakie ponosisz byś nie musiał pracując na etacie dorabiać do niego. Wpadniesz w machinę pracy, w której zatracisz życie. Szukaj takiego miejsca, które zapewni Ci spokój, materialny, ale również prywatny.
I nie bój się że Ci się nie uda, że się nie sprawdzisz. Nie ponosi porażek ten co nic nie robi. Najwidoczniej nie był to Twój czas ani Twoje miejsce, leć dalej. Ważne by nie dać sobie umniejszać tego co potrafisz, jak działasz i co robisz. Nie wszystko będzie zależne od Ciebie.
Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!
Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery