Artur Roguski

Senior social media manager
Social Media:
Kim jest Artur Roguski?

Kim jesteś i co warto o Tobie wiedzieć?

Od 12 lat zajmuje się komunikacją marketingową w działaniach digitalowych. Moją specjalizacją są media społecznościowe. Obecnie pracuje jako Senior Social Media Manager w agencji reklamowej Focus Nation. 

Pracowałem zarówno w agencjach, jak również po stronie mediów odpowiadając za zdobywanie ruchu na serwisy internetowe pochodzącego z mediów społecznościowych. Dzięki temu mam bardziej holistyczne podejście do tworzenia treści i ich dystrybucji – zarówno jeśli chodzi o treści informacyjne, jak i edukacyjne czy rozrywkowe.

Zarówno prywatnie jak i zawodowo nie boję się wyrażać swojego zdania. Jednak, aby móc sobie na to pozwolić, trzeba zdobyć dużo doświadczenia, zrealizować wiele projektów i pracować z wymagającymi klientami.

Twoja praca

Jak wygląda Twoja praca?

Zakres obowiązków jest szeroki. Z jednej strony odpowiadam za komunikację klientów w social mediów, realizację ich strategii. Z drugiej wprowadzam nowe rozwiązania i technologie. Media społecznościowe cały czas się rozwijają oferując nowe możliwości, więc trzeba szybko reagować i modyfikować strategię komunikacji.

Często mam bezpośredni kontakt z klientami wyjaśniając im możliwości jakie mogą dać im działania w social media. Bardzo blisko pracuje zarówno z działem obsługi klienta jak również kreacją (graficy, copywriterzy).

Dodatkowo biorę udział w przygotowaniu ofert przetargowych mających na celu pozyskanie nowych klientów.

Preferuje pracę z biura. W ten sposób jestem bardziej wydajny i mam lepszy kontakt z pozostałymi osobami, z którymi współpracuje. Jest to ważny aspekt, który przekłada się na lepsze zrozumienie, szybszą komunikację oraz wzajemne inspirowanie się do pracy.

Twoje kompetencje

Jakie umiejętności lub cechy są kluczowe w Twojej pracy?

Jedną z najważniejszych i pierwszych rzeczy, których się przez lata nauczyłem to odpowiednie, indywidualne podejście do każdej osoby, z którą pracuje. W agencjach reklamowych oraz mediach pracują osoby o bardzo różnych osobowościach, motywacjach i umiejętnościach. Nie można wszystkich traktować tak samo, ale jednocześnie trzeba być sprawiedliwym wobec wszystkich. 

Bardzo ważna jest też umiejętność planowania, sumienność oraz terminowość. Zarządzanie czasem swoim jak również swojego zespołu jest krytyczne przy pracy z klientami. 

Dążenie do wiedzy i ciągła edukacja to kolejny element, który musisz mieć we krwi pracując w dynamicznym świecie komunikacji marketingowej.

Cenię również sobie umiejętność… pisania. Brzmi to jak coś oczywistego, coś co każdy potrafi. Niestety tak nie jest. Wbrew pozorom bardzo dużo osób ma problemy z napisaniem formy dłuższej niż mail. Dzięki pisaniu, można dzielić się wiedzą, doświadczeniami i przyciągać do siebie nowe osoby, w tym również klientów.

Porady

Jakie rady dałbyś komuś, kto jest na początku drogi w Twojej dziedzinie?

W pierwszych latach pracy skup się na rozwoju jak największej liczby swoich umiejętności, pozyskanie wiedzy. Nie nastawiaj się, że po ośmiu godzinach pracy możesz odpuścić. Dołóż do tego kilka godzin dodatkowych na wyżej wymienione działania. Im szybciej zbudujesz swoją pozycję, tym szybciej otrzymasz ciekawe projekty do realizacji, zdobędziesz doświadczenie, a na koniec dnia wyższe wynagrodzenie. 

W branży reklamowej i marketingu nie dostajesz awansu czy podwyżki tylko za staż pracy. Musisz wykazać się umiejętnościami i sukcesami. 

Jeśli praca w danym miejscu przestaje Ci sprawiać przyjemność i zamiast niej pojawia się niechęć to nie czekaj – szukaj nowej przystani dla siebie! Bardzo łatwo o wypalenie zawodowe, zwłaszcza, że praca w tej branży jest wymagająca. Momentami jest bardzo ciężko i musisz być na to gotowy.

Dołącz do nas

Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!

Poznaj innych mentorów

Marketer B2B, Szkoleniowiec
Konsultant techniczny, Automation engineer
CEO, Wykładowca, Organizator
Starsza analityczka

Chcesz zostać mentorem?

Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery