Jestem brand&marketing managerką w jednej z wiodących agencji e-marketingowych i e-commerce w Polsce.
Na drogę marketingu oraz biznesu weszłam w 2017 roku, kiedy to stworzyłam pierwszą strategię dla własnej marki z branży beauty. Na kanwie tego wydarzenia na dobre rozmiłowałam się w pracy na pograniczu marketingu 360 °, biznesu oraz public relations.
Wierzę, że marketing oparty na danych może skutecznie rozplątywać myśli, rozwiewać wątpliwości, zapewniać organizacji spokój. Z sukcesem współtworzę jedno z najbardziej merytorycznych wydarzeń dla branży e-commerce w Polsce – Konferencję Lunch z e-commerce.
Moim wiodącym stylem myślenia jest zawodnik, natomiast działania ultrazawodnik (metodyka FRIS). Oznacza to, że w pierwszej chwili koncentruję się na faktach, orientuje się na cel i szybko określam priorytety. Moje naturalne predyspozycje/talenty dobrze korespondują z codziennymi zadaniami, których spora część obejmuje działania z zakresu marketingu operacyjnego.
Zawodowo jak i prywatnie lubię pracować w sposób koherentny. Cenię wysokiej jakości rzemiosło, przemyślany design, proste rozwiązania.
Do moich głównych zadań należy zarządzanie/koordynowanie projektem, jakim jest marketing operacyjny(zewnętrzny i wewnętrzny) dla klienta wewnętrznego, który bezpośrednio wynika z przyjętej strategii.
W ramach głównego projektu, mam do zaopiekowania kilkanaście mniejszych projektów, w których w zależności od cyklu życia projektu, harmonogram działań różni się od siebie.
Staram się, aby 75% mojego czasu było zaplanowane, natomiast w związku z dużą dynamiką mojej pracy, zostawiam sobie czasowy bufor bezpieczeństwa na zadania „ad hoc”.
W ramach mojego głównego projektu, współpracuje i koordynuje pracę kilkunastu ekspertów z obszarów tj. m.in.: PPC, pozycjonowania, social media, UX, automatyzacji marketingu, e-mail marketingu, content marketingu, analityki internetowej, web developerów. Wspólnym celem działań jest zapewnienie naszej organizacji, jak najlepszego środowiska do wzrostu.
Umiejętność skutecznego komunikowania się z ludźmi, rozumiana jako umiejętność dostosowywania stylu komunikacji do odbiorcy.
Każdy z nas posiada swój własny styl komunikowania się. Sztuką jest odkrycie, jaki styl charakteryzuje Twojego odbiorcę i próba dostosowania swojego języka do niego.
Pracując na stanowisku marketing managera, odpowiadasz za markę w całości.
Realizując kilkadziesiąt zadań z różnych obszarów, ważna jest świadomość, że Twoje działania mają realny wpływ na obroty firmy – ich wzrost bądź spadek. Sztuką jest więc umieszczać na szczycie listy priorytetów te zadania, które mają największe szanse na wysoki performance, a odpuszczania projektów, które mają niski potencjał na konwersję (nie rokują).
Umiejętność realnej oceny swojego zaangażowania w działania przynoszące marce największe korzyści to jedno z najtrudniejszych, ale i najważniejszych zadań, ponieważ ta kompetencja rośnie równolegle z doświadczeniem.
Wystąpienia publiczne będą częścią Twojej codzienności, jeżeli zdecydujesz się na pracę w roli brand/marketing managera. Już dziś warto trenować tę umiejętność, którą osobiście uważam za jedną z ważniejszych kompetencji przyszłości.
W pracy brand i marketing managera nie chodzi o Ciebie a o markę, dla której pracujesz i którą swoją osobą reprezentujesz.
Zawodowo, w centrum działań managera powinien znajdować się brand, którym zarządzasz, a nie jego ego. W mojej ocenie bardzo ważne jest umiejętność oddzielenia „ja” zawodowego, od „ja” osobistego oraz stawianie dobra marki w centrum działań.
Gdzieś, kiedyś przeczytałam takie zdanie, które w mojej opinii w doskonały sposób opisuje marketing managera.
Parafrazując chodziło o to, że, “skuteczny marketing manager jest generalistą i nie jest sfrustrowany, że w czasach coraz większej specjalizacji nie posiada 100% wiedzy z danej dziedziny, która predestynowałaby go do 100% skuteczności”.
Zamiast 100% wiedzy z jednej dziedziny, marketing manager potrzebuje dysponować 20% wiedzą w pięciu obszarach, która to wiedza pozwoli mu z 80% skutecznością realizować zadania z różnych obszarów.
Jeżeli lubisz z „niejednego pieca chleb jeść” ta praca jest dla Ciebie!
Jeżeli jednak Twoje naturalne predyspozycję zmierzają w rytm piosenek, które znasz od dziecka, na śniadanie od 10. lat jesz jajecznicę, a długie godziny spędzasz nad odpowiedzią na jedno nurtujące Cię pytanie – być może musisz przemyśleć czy praca w charakterze marketing managera jest dla Ciebie.
Będąc aktywna zawodowo niemalże od 15 lat, mogę z całą pewnością stwierdzić, że warto robić coś, w czym się jest dobrym i co się „czuje”.
Praca bazująca na naturalnych talentach jest przyjemniejsza, ciekawsza i przynosi więcej satysfakcji.
Rób i sprawdzaj, w czym jesteś skuteczna/skuteczny, co lubisz robić i umacnianie kompetencji, w których obszarach przyniesie Ci największy zysk (definiowany w Twój własny sposób).
Poznawaj ludzi. Świadomie buduj i zarządzaj siecią kontaktów. Stawiaj na relacje, które w biznesie, w mojej ocenie są kluczowe.
Ile osób, tyle opinii. Warto przed podjęciem decyzji bazować na większej „próbce” danych, niż Twoje własne zdanie.
W życiu (również zawodowym) warto stawiać na ludzi, wśród których Twój potencjał może zostać uwolniony i eksplodować.
Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!
Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery