Bartek Nowak

Marketer
Social Media:
Kim jest Bartek Nowak?

Kim jesteś i co warto o Tobie wiedzieć?

Jestem marketerem, głównie specjalizującym się w e-mail marketingu i reklamach Facebook Ads w e-commerce. Aktualnie pracuję dla marki meblowej, ale rozwijam marketing również dla klientów w innych branżach.

Moja ścieżka do odkrycia tego, co chciałbym robić była dość wyboista. Z wykształcenia jestem mgr. inż. po politechnice, więc w tej chwili jestem na kompletnie innej drodze. Ale to też pokazuje, że można wszystkiego nauczyć się samemu i to dość szybko – jeżeli tylko ma się w sobie odpowiednią ilość samozaparcia i chęci. 🙂

Marketingiem zainteresowałem się 3 lata temu, a na stałe wkręciłem się od około 2 lat. Mimo krótkiego stażu już udało się wygenerować dla klientów bardzo miłe ROASy :). 

Prywatnie moją pasją jest sport – szczególnie piłka nożna i siatkówka, a sam grałem najwięcej w siatkówkę plażową. Jaram się też wszelkiego rodzaju rozwojem osobistym – szczególnie jeżeli chodzi o rzeczy związane z neuronauką i ekonomią behawioralną.

Twoja praca

Jak wygląda Twoja praca?

Mój dzień pracy zaczyna się tak naprawdę od poprzedniego wieczora, kiedy ustalam zadania na kolejny dzień. Dzięki temu nie tracę czasu na nieważne rzeczy.

Staram się zaplanować najtrudniejsze zadania na pierwszą część dnia – czyli te, w których potrzeba najwięcej skupienia i kreatywności. Jest to zazwyczaj tworzenie różnego rodzaju kontentu do kampanii e-mail marketingowych i reklamowych oraz social mediów. To także czas na tworzenie różnego rodzaju strategii i gaszenie pożarów.

Ostatnio wdrażam koncepcję pracy głębokiej. Staram się robić 2 takie okna pracy w dniu po 1,5 h. Pierwsze okno ok. 9.00, a drugie ok. 13.00-14.00. Do tego dobra kawa i binaural beats – czyli muzyka o określonych częstotliwościach, która wprawia mózg w tryb pracy.

Pracuję z domu, choć ostatnio wychodzę na miejscowy coworking. Zmiana otoczenia bardzo dobrze się sprawdza.

Interesuję się również biohackingiem, czyli działaniami, które sprawiają, że pracuje lepiej i wydajniej. Przy pracy kreatywnej warto zadbać o optymalizację snu, dobre jedzenie i aktywność fizyczną. Dobrą praktyką jest też dbanie o przestrzeń wolną od rozpraszaczy – co jest szczególnie ciężkie w dobie szybkiej dopaminy 🙂

Twoje kompetencje

Jakie umiejętności lub cechy są kluczowe w Twojej pracy?

Według mnie najlepiej jest znaleźć swoje talenty i umiejętności, w których ktoś czuje się najlepiej i sprawiają mu łatwość i wyniki. A te w których czuje się gorzej lub wymagają większego nakładu czasu i pracy – delegować. Chyba, że ktoś jest OneManArmy, ale żeby robić mega kampanie – najlepiej współpracować z profesjonalistami 😉

U mnie największym gamechangerem był test Gallupa. Dzięki niemu odkryłem w jaki sposób działam i swój największy talent, czyli w nomenklaturze tego testu – odkrywczość. Stąd wiem, czemu czasem mam milion pomysłów na minutę i staram się to wykorzystywać.

Na pewno z kompetencji twardych ważna jest analiza – nie tylko wyników i wskaźników, ale też dociekanie jak wygląda ścieżka klienta czy gdzie zapada decyzyjność konwersji. Warto też zainteresować się takimi zagadnieniami jak perswazyjne pisanie i trochę psychologii – przyda się to na każdym etapie tworzenia kampanii czy ogarniania swojego lub czyjegoś biznesu.

Z umiejętności lekkich – to przede wszystkim otwartość na nowe pomysły i ciągła chęć nauki. “Tak to zawsze robiliśmy” zabija marketing 🙂

Porady

Jakie rady dałbyś komuś, kto jest na początku drogi w Twojej dziedzinie?

  • Przede wszystkim – słuchaj samego siebie. 

Wiele ludzi będzie mówić Ci co jest dla Ciebie dobre, ale tylko Ty wiesz, czego tak naprawdę chcesz. Ci, którzy realnie Cię wspierają, będą z Tobą obojętnie co zrobisz.

  • Praktyka, praktyka i jeszcze raz praktyka. 

Można przeczytać 100 książek, ale jeżeli nie wdroży się wiedzy chociażby z jednej – to nie ma żadnego znaczenia. Warto wypuścić coś w świat i potem to poprawiać – done is better than perfect.

  • Networking.

Nic nie pomaga tak, jak dobra siatka kontaktów. Nawiązuj relacje z osobami z różnych branż i w różnych grupach – da Ci to największy zwrot z inwestycji 🙂

  • Ustal cel.

Napisz na kartce co chciałbyś osiągnąć i kiedy ma się to stać. Rozbij to na mniejsze działania. Twoja głowa podświadomie będzie działać w tę stronę, by to wypełnić. To pomoże Ci podejmować decyzję na poziomie dziennym – będziesz wiedzieć, co Cię przybliża, a co oddala od celu.

  • Nie bój się zmiany.

Jeżeli robisz coś nowego i nie podoba Ci się to – nie męcz się, tylko wypróbuj coś nowego. Nigdy nie jest za późno na zmianę. Praca nad czymś, co Cię nie jara powoduje permanentny stres.

Dołącz do nas

Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!

Poznaj innych mentorów

Copywriter, Przedsiębiorca
Email marketing specialist
Marketing manager
Head of marketing & PR, Wykładowca

Chcesz zostać mentorem?

Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery