Bartosz Langa

Szaman marketingu
Social Media:
Kim jest Bartosz Langa?

Kim jesteś i co warto o Tobie wiedzieć?

Mówią na mnie Szaman Marketingu, a moje motto życiowe to “IDŹ POD PRĄD”, bo z prądem rzeki płyną tylko zdechłe ryby. Tak pracuję z moimi klientami, i tak też prowadzę swoje biznesy. A jak pod prąd, to z Growth Hacking Marketingiem – i właśnie na ten temat miałem przyjemność napisać rozdział w BIBLII e-biznesu 3.0.

Na co dzień tworzę strategie marketingowe, buduję StartUPy, wprowadzam nowe marki i produkty na rynek, a także podnoszę ceny zawodowo.

Podczas 13 lat pracy pracowałem dla takich marek jak, profim.pl, Pan Precel, WSB w Poznaniu, Axidro.pl, krejziprint.pl, autopomocni.pl, morsowalem.pl oraz akademiaszamana.pl

Aktualnie prowadzę agencje marketignową balanGO.pl i jestem wykładowcą MBA Marketing na Uczelni Łazarski i ASBiRO, a także innych uczelniach w Polsce.

W wolnych chwilach organizuję konferencje online “biznestuiteraz.pl” i prowadzę wywiady z ludźmi ze świata biznesu w Podcascie Biznes Por Prąd. Zawsze płynę pod prąd, bo z nurtem rzeki płyną tylko zdechłe ryby.

Marki własne:

www.akademiaszamana.pl
www.balanGO.pl
www.biznespodprad.pl
www.biznestuiteraz.pl
www.axidro.pl
www.krejziprint.pl
www.morsowalem.pl

Twoja praca

Jak wygląda Twoja praca?

Wg MBTI jestem ENFP – czyli wielki CHAOS, ale za to dobry kreator.

Całe życie idę pod prąd – lubię to hasło

Nie mam stałych pór pracy, choć zdarzają się stałe godziny spotkań z pracownikami.

Pracuję z domu, a wszystkie nasze wewnętrzne spotkania prowadzimy online.

Jeśli jestem na szkoleniu czy pracuję warsztatowo z klientem – wtedy wiadomo dostosowują się do nie.

Nie jestem raczej porannym ptaszkiem, późno chodzę spać i lubię pracować do późna, za to od rana mam czas na medytacje, angielski i inne działania nie do końca związane z pracą.

Lubię dzielić siewiedzą i ją przekazaywać inny,

Częto wynajduję rozwiązania które dla Kowalskiego nie są oczywiste i działają. Łącząc to z ideą idę pod prąd oraz growth hacking marketingiem. Więc jeśli szukasz nieszablonowych i kreatywnych rozwiązań daj znać.

Budując marki dla klientów, tworząc strategie, wprowadzając ich produkty na rynek nieźle się przy tym bawię i sprawia mi to ogromną przyjemność jeśli marka odnosi sukces. Traktuje taką markę jak swojego wychowanka 🙂

Uwielbiam też zabawę w podnoszenie cen – szczególnie podczas inflacji. Klienci boją się podnosić ceny i wtedy wchodzę ja cały na kolorowo i buduję z nimi plan podniesienia cen – bo to nie takie oczywiste. Kiedy budujemy produkt odpowiednimi wartościami samo podniesienie cen nie jest już takie trudne. Ale warto też wykorzystać pułapki na tzw. “mózg” naszego klienta.

Moim obecnym wyzwaniem nad którym właśnie pracuje, jest bardziej uporządkować harmonogram dnia, choć boję, by to nie nie zabiło mojej kreatywności.

Twoje kompetencje

Jakie umiejętności lub cechy są kluczowe w Twojej pracy?

Kreatywność i rozwiązywanie problemów klienta w nieszablonowy sposób – czyli nie kopiując konkurencje i robiąc to samo, tylko często wytyczając nową ścieżkę działania.

Buduję strategie marketingowe dla firm również w sposób nieszablonowy – mówiąc krótko nie zabieramy się za firmy które chcą być takie same jak ich konkurencja – a uwierzcie mi często tak właśnie jest nawet jeśli właściciel mówi – chcemy się wyróżnić od konkurencji, ale ostatecznie mają zamiar robić dokładnie to samo co konkurencja.

PODNOSZĘ CENY ZAWODOWO – Lubię to hasło (takie przekorne do znanego hasła znanej marki “Obniżamy ceny zawodowo”). Tworzę polityki cenowe dla firm, projektuję cenniki, oferty, a także LandingPage sprzedażowe.

Porady

Jakie rady dałbyś komuś, kto jest na początku drogi w Twojej dziedzinie?

Jeśli myślisz, że własny to dobra droga do zarobienia dużych pieniędzy to jest w wielkim błędzie. Oczywiście dla się zarobić duże pieniądze, ale to nie będzie łatwe i spływa na Ciebie ogromna odpowiedzialność.

Ale skoro już tu jesteś to znaczy, że trochę szaleniec z Ciebie, mimo to dam Ci kilka podpowiedzi.

Nie inwestuj kasy w nieistniejący biznes.

Najpierw sprzedaj mockup (wizualizację produkty, czy usługi) a potem zdobądź ten produkt.

Korzystaj z metody MVP – Minimum Viable Product – nie dopieszczaj swojego pomysłu, tylko na etapie projektowania pokaż go już klientem, pokaż im minimalna wartość produktu i pozwól niech ocenią, już na tym etapie klient wskaże Ci co dokładnie poprawić w produkcie by chciał go zakupić w wersji końcowej. Nie reklamuje tego co sprzedajesz, reklamuj to co ludzie chcą kupować.

Dołącz do nas

Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!

Poznaj innych mentorów

People & Business Consultant, Coach & Mentor, Przedsiębiorca
Przedsiębiorczyni, Podcasterka
Senior marketing project manager

Chcesz zostać mentorem?

Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery