Dagmara Wdowczyk

Strateg & konsultant marketingowy, CEO
Social Media:
Kim jest Dagmara Wdowczyk?

Kim jesteś i co warto o Tobie wiedzieć?

Jestem strateżką, menedżerką specjalizującą się w zarządzaniu projektami i zespołami marketingowymi i social mediowymi. Komunikacją, marketingiem i szeroko rozumianą reklamą zajmuje się od ponad 15-stu lat. 

Moja przygoda z komunikacją i reklamą zaczęła się od pracy w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego, gdzie zajmowałam się promocją międzynarodowych programów unijnych. Z uwagi na ograniczenia biurokratyczne postanowiłam przejść na drugą stronę, i po krótkim epizodzie pracy jako PR Manager w Akademii Fotografii, weszłam na ścieżkę agencyjną i przez 10 kolejnych lat pracowałam w różnych agencjach reklamowych na różnych stanowiskach – accounckich, new businessowych, strategicznych.

Zaczęłam od pracy typowo accounckiej i przez wiele lat odpowiadałam za realizację wielokanałowych kampanii reklamowych (TV, radio, prasa, internet), następnie odpowiadałam za zarządzanie zespołami accounckimi oraz tzw. New Business – czyli sprzedaż, rozszerzanie oferty agencji, udział w przetargach.

Po kilku latach zorientowałam się, że to co mnie najbardziej kręci to jednak tworzenie strategii, wymyślanie planów kampanii, tworzenie briefów, insightów i wchodzenie w głowy konsumentów:) Dlatego poszłam na kolejne studia, zrobiłam kolejne kursy i z accounta stałam się strategiem, plannerem kampanii i komunikacji.

Po 10. latach pracy agencyjnej postanowiłam pracować już pod własną marką i będąc po tej trzeciej już stronie zajmowałam się tworzeniem biznesplanów dla projektów unijnych i startup’ów, doradztwem marketingowym, planowaniem i realizacją komunikacji w social mediach,  a także w innych mediach. W tzw. międzyczasie pracowałam także jako zewnętrzny ekspert ds. działań marketingowo-internetowych dla MInisterstwa Środowiska i pomagałam w weryfikacji i wyborze ofert przetargowych na kampanie internetowe. 

Tworząc własną markę (DW Consulting) początkowo pracowałam jednoosobowo, a dziś współtworzę i zarządzam 10-osobowym zespołem agencyjnym. 

Do swoich największych osiągnięć zaliczam zbudowanie, utrzymanie i rozwijanie własnego zespołu, a także realizację moich ulubionych kampanii: “Nie zaśmiecaj swojego sumienia” dla Ministerstwa Środowiska, “Natura 2000. Lubię to” dla Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, kampanii “Wakacje na Okrągło” dla firmy farmaceutycznej MSD, kampanii “Farmacja Jest Kobietą” dla firmy farmaceutycznej Nutropharma oraz realizowanej od blisko 10 lat kampanii promocyjnej dla marki Femaltiker “Mleko Mamy Rządzi”. 

Moją pasją jest moja praca, tworzenie strategii, rozwijanie marek, ale też praca z ludźmi i rozwijanie ich potencjału. 

Prywatnie jestem zakręconą mamą 6-latka. Uwielbiam dobre kino, taniec, wycieczki rowerowe, a nade wszystko dobre towarzystwo. 🙂 I w pracy, i prywatnie uwielbiam ludzi, ich historie, ich energię. Lubię się śmiać, dużo gadać, zazwyczaj rozsadza mnie energia. 

Lubię działać 🙂

Twoja praca

Jak wygląda Twoja praca?

Moja praca to mix zadań zarządczych, relacyjnych i strategicznych. Zazwyczaj mój dzień składa się ze spotkań i rozmów z zespołem i klientami, weryfikacji i nadzoru nad realizowanymi kampaniami, rozwiązywania bieżących problemów i panowanie nad pożarami projektowymi.

Nieodłącznym elementem mojej pracy są także prace strategiczne – tworzę strategię dla marek, optymalizuję strategie reklamowe, wymyślam nowe kampanie i działania aktywujace sprzedaż i budujące świadomość marek. 

W swojej pracy najbardziej lubię brak rutyny – każdy dzień przynosi nowe wyzwania, nie ma dwóch takich samych projektów:) – prace kreatywno-strategiczne oraz pracę z ludźmi. Bardzo lubię też dzielić się swoją wiedzą i szkolić innych – zarówno klientów, jak i swoich członków zespołu. OLbrzymią satysfakcję sprawia mi obserwowanie rozwoju innych. 

Pracuję hybrydowo – czasem w domu, czasem w biurze.

Twoje kompetencje

Jakie umiejętności lub cechy są kluczowe w Twojej pracy?

Będąc strategiem, team leaderem, konsultantem marketingowym i jednocześnie właścicielem firmy trzeba mieć opanowaną umiejętność multitaskingu, umiejętności pracy pod presją czasu, umiejętności analitycznego i jednocześnie kreatywnego myślenia, umiejętności mediacyjnych i prezentacyjnych, a także sporej empatii, wchodzenia “w buty innych” i umiejętności budowania relacji. 

Myślę, że trzeba też mieć sporo odwagi, trochę grubej skóry, mieć wysoko rozwinięte umiejętności komunikacyjne i mega otwartą głowę. To co myślę, że też pomaga w pracy to charyzma, dar przekonywania i zjednywania do siebie ludzi. 

Moje zdanie jest takie, nieważne czy chcesz być strategiem, accountem, team leaderem czy content plannerem – komunikacja, relacyjność, umiejętność przewidywania i rozwiązywania problemów, umiejętność łączenia kropek to cechy, które warto mieć i które mogą pomóc w osiągnięciu mistrzostwa w tych zawodach/specjalizacjach.

Porady

Jakie rady dałbyś komuś, kto jest na początku drogi w Twojej dziedzinie?

Nawet jeśli nie masz doświadczenia, wykształcenia kierunkowego i dużej wiedzy na starcie – nie ważne, nie zrażaj się! Nie czekaj aż zdobędziesz wystarczająco dużo wiedzy. W tej pracy liczy się przede wszystkim otwarta głowa, kreatywność, a praktyki, wyczucia, doświadczenia nie nauczą Cię żadne studia. 

Dużo czytaj, śledź trendy,  podpatruj jak robią inni. 

Jeśli czujesz, że dane miejsce, dany zespół to nie jest Twoja bajka nie czekaj, zmieniaj. Słuchaj się swojej intuicji. 

Jeśli interesuje Cię praca w reklamie, agencji reklamowej, ale nie do końca wiesz w jakim charakterze – zaaplikuj na stanowisko accounckie. Pracując jako account zobaczysz jak realizuje się kampanie, nauczysz się szybkiego rozwiązywania problemów, zobaczysz z bliska jak pracują wszystkie działy agencyjne – kreacja, strategia, realizacja.. Dzięki temu dość szybko zorientujesz się, co podoba Ci się najbardziej i w czym chciałbyś się rozwijać. 

Nie zrażaj się porażkami. Każdy błąd, każde potknięcie projektowe, to nowe i bardzo cenne doświadczenie. 

Doszkalaj się – w branży marketingowej, social mediowej jedyną stałą jest zmiana. 

Znajdź swojego mentora. Otaczaj się ludźmi bardziej doświadczonymi od siebie. Słuchaj ich rad i wskazówek.

Dołącz do nas

Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!

Poznaj innych mentorów

Scrum master, Product owner
Digital marketing lead, CEO
Przedsiębiorca, Specjalista HR
Specjalista video, Producent

Chcesz zostać mentorem?

Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery