Pracuję jako niezależny konsultant i strateg w obszarze marki i komunikacji. Pomagam firmom odkryć i nazwać to, co w nich wyjątkowe, a następnie wykorzystać ich potencjał w rozwiązywaniu biznesowych wyzwań. Pracowałem m.in. z markami Kubota, Motorola, Runmageddon, Mitsubishi Electric, Oriflame. Jestem trenerem strategii i prowadzę własne szkolenia z tego obszaru, a także podcast, bloga i newsletter poświęcony temu zagadnieniu.
Wcześniej, przez kilka lat odpowiadałem za komunikację, PR, content i community dla agencji Tigers. Jako marketing manager m.in. przekształciłem naszego bloga w platformę edukacyjną Baza Wiedzy (dzisiejszy Dom Tygrysa), zostałem współautorem 3. wydania “Księgi Adsów”, rozwinąłem grupę na FB z 3 do 14 tysięcy członków, pomogłem rozkręcić spotkania mastermindowe wokół brandu Tygrysów Socialu w 12 miastach w całej Polsce, tworzyłem i promowałem nasze pierwsze produkty edukacyjne, wymyśliłem i samodzielnie zorganizowałem 3 edycje Tigers United.
Tworzyłem strategię komunikacji oraz Employer Brandingu w Tigers i wdrażałem ją we wszystkich kanałach komunikacji. Koordynowałem proces wydawniczy w firmie, który angażował praktycznie wszystkich specjalistów (spora redakcja byłaby z tego!). Przez cały ten czas współtworzyłem management marki, uczestnicząc rokrocznie w naszych wyjazdach strategicznych.
Przed Tigers, pracowałem jako dziennikarz, co dało mi nie tylko solidny warsztat tekściarski, ale przede wszystkim wykształciło zmysł dostrzegania tego, co wyjątkowe i z potencjałem do komunikacji.
Prywatnie interesuję się wszystkim po kolei – historią, astronomią, technologiami, strategią, literaturą faktu. Lubię długie spacery z psem z audiobookiem na słuchawkach, bieganie i kontakt z naturą. Jestem pragmatykiem, lubię pogodną ironię i czarny humor, bywam złośliwy, ale tylko dla osób które bardzo lubię 😉
Aktualnie, jako niezależny strateg, pracuję bezpośrednio z markami nad ich pozycjonowaniem i komunikacją. Realizuję maksymalnie 2 projekty równocześnie, co daje mi przestrzeń na głębokie wejście w środowisko danej marki.
Projekty zazwyczaj dzielą się na 3 fazy: rozpoznanie, warsztatowe pogłębienie, proces kreatywny, które w sumie trwają kilka tygodni. W fazie rozpoznania, przeprowadzam research branży, konsumenta oraz trendów. Staram się zrozumieć pozycję marki, dla której pracuję w relacji do konkurencji, a także ocenić jej możliwości i ograniczenia.
Warsztatowe pogłębienie to moment spotkania z klientem (marką), kiedy dyskutujemy o sytuacji i wnioskach z researchu, a także podejmujemy decyzje co do strategicznego kierunku rozwoju. Proces kreatywny to z kolei praca nad syntezą wszystkich informacji i udzieleniem odpowiedzi na pytanie: gdzie jest nasze pole gry, jaki problem musimy rozwiązać, aby osiągnąć cel i jakie mocne strony/przewagi wykorzystamy, aby to zrobić?
Większość czasu pracy nad projektem to… myślenie. Analizy dostępnych danych, zlecanie i interpretowanie badań, ale także, co bardzo lubię, kontakt z żywym człowiekiem – potencjalnymi klientami, dla których tworzymy propozycję marki.
Czasem, żeby odkryć prawdziwe, a często ukryte potrzeby i motywacje konsumenckie, wchodzę w buty nabywców – wystartowałem w Runmageddonie, aby poczuć co to znaczy, że “każdy może być runmageddończykiem”, udawałem rodzica, robiąc objazd po sklepach sprzedających wózki dla dzieci i wypytując sprzedawców-ekspertów o markę klienta, dla którego pracowałem, zwiedzałem fabryki żeby poznać punkt widzenia osób tworzących ekskluzywne lampy, spędziłem noc sylwestrową w klapkach Kuboty żeby sprowokować dyskusję o marce i szukałem w Muzeum Narodowym miejsca na ekspozycję tych kultowych klapków…
Uważam, że strategia powinna być przygodą – na każdym etapie jej tworzenia, a potem wdrażania, bo inaczej nie powstanie nic naprawdę porywającego.
Twarde kompetencje:
Miękkie kompetencje:
Warto wiedzieć, że strategia nie polega tylko na zbieraniu i analizowaniu danych lub wypełnianiu jakichś tabelek i matryc. Kluczowym zadaniem stratega jest stawianie odważnych hipotez, na które nikt wcześniej nie wpadł. Bardzo pomaga w tym zanurzenie w kulturze, umiejętność czytania symboli i odkrywanie znaczeń społecznych zmian i trendów.
Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!
Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery