Kim jest Diana Zein?

Kim jesteś i co warto o Tobie wiedzieć?

Jestem filmowcem. Profesjonalnie sprzedaję, promuję i buduję wizerunek za pomocą obrazu i dźwięku. Kolor, estetyka, harmonia i piękno są dla mnie dużymi inspiracjami.

Specjalizuję się głównie w filmach pionowych dla branży beauty i fashion. Jestem kojarzona jako Krakowska CameraWoman dzięki swojej marce osobistej i autorskim usługom, takim jak wideo portret i wideo wizytówka. Są to formy wideo dostosowane do aktualnych potrzeb na rynku – nagrane w pionie, krótkie, angażujące, zarówno dla osób prywatnych, jak i firm. Takie rozwiązania pomagają moim klientom zwiększyć zasięgi i zbudować wizerunek w sieci. To z kolei pozytywnie wpływa na sprzedaż i rozpoznawalność marki. 

Swoją przygodę z filmem zaczęłam kilka lat temu, gdy pracowałam w korporacji i w zasadzie planowałam budować tam karierę. Znajomy pożyczył mi swojego Canona i powiedział, że mam dobre oko i powinnam spróbować nagrywać filmy. Wtedy zacząłam się uczyć podstaw z filmików na YouTubie, inwestować w kursy online i eksperymentować ze światłem i ujęciami. Udało mi się nawet wygrać miejsce na darmowych warsztatach dla początkujących filmowców. 

Od tamtej pory zmieniłam wektor rozwoju osobistego i cały swój czas poświęciłam na budowanie marki osobistej i nabywanie niezbędnych kompetencji. W trakcie roku zbudowałam od zera swój profil na Instagramie i co miesiąc docieram do około 30 tys osób poprzez ruch organiczny. W ten sposób regularnie pozyskuję klientów i nie inwestuję w reklamę.

Twoja praca

Jak wygląda Twoja praca?

Kocham swoją pracę za to, że nie ma w niej rutyny, a więc każdy dzień wygląda inaczej. Są dni nagraniowe, kiedy trzeba dobrze się wyspać, aby móc dźwigać sprzęt przez wiele godzin. Każdy plan zdjęciowy jest inny i na tym właśnie polega urok tej pracy. 

Są też spokojniejsze dni, kiedy dużo siedzę przed komputerem i montuję filmy. Wtedy zazwyczaj pracuję do 2-3 w nocy i śpię do 12. Zauważyłam, że w nocy moja kreatywność działa na pełnych obrotach, a ja z kolei mogę w pełni się skupić nie rozpraszając się wiadomościami i telefonami od znajomych i klientów.

W okresach z mniejszą częstotliwością zleceń skupiam się na marketingu – analizuję ruch na stronie, tworzę grafikę i content na media społecznościowe, zastanawiam się nad dalszą strategią rozwoju, wprowadzam zmiany jeśli są potrzebne. Spokojniejszy etap daje również możliwość podszkolić się, oswoić nowy program, przetestować sprzęt i stworzyć coś dla siebie.

Twoje kompetencje

Jakie umiejętności lub cechy są kluczowe w Twojej pracy?

Przede wszystkim, należy poznać podstawowe zasady konstrukcji filmu i kompozycji obrazu. Do tego dochodzi teoria i praktyka światła w filmie, ekspozycji i jakości obrazu, pracy kamery, zasady montażu i postprodukcji obrazu. Kolejny etap, to duża ilość praktyki i nabywanie umiejętności obsługi sprzętu.

Branża filmowa jest bardzo konkurencyjnym środowiskiem. Jeśli zdecydujesz się wejść do niej jako OMA (one man army), albo inaczej ekipa filmowa w jednej osobie, to musisz być bardzo zdyscyplinowaną, odpowiedzialną i wytrwałą osobą.

Porady

Jakie rady dałbyś komuś, kto jest na początku drogi w Twojej dziedzinie?

Kluczowe wnioski:

  • Buduj portfolio. Od niego zależy jak potoczy się Twoja kariera i ile będziesz zarabiał. Najpierw nagrywaj wszystko co się da – różne formy filmów dla różnych branż. 
  • Znajdź sobie mentora. Jeździj z nim na plany zdjęciowe jako asystent, nawet za darmo.
  • Zbuduj relację przyjacielskie z innymi filmowcami. Tak szybciej się czegoś nauczysz. Co więcej, być może kiedyś ktoś odda Ci swoje zlecenie, gdy mu coś wypadnie.
  • Nie pracuj za darmo lub za tanio zbyt długo, bo się wypalisz. To musi być intensywny i krótki okres.
  • Wymyślaj własne projekty. Najlepiej tak duże i poważne, żebyś nie wiedział do końca jak je zrealizować. 
  • Zlecenia, których skala Cię przeraża to złoto. Nigdy z takich nie rezygnuj, nawet jeśli wydaje Ci się, że sobie nie poradzisz. Poradzisz.
  • Inwestuj w kursy biznesowe. Takie umiejętności jak wycena, tworzenie ofert, negocjacje, sprzedaż, marketing, budowanie marki osobistej decydują o tym czy przetrwasz na rynku.
  • Bądź dobrym słuchaczem i obserwatorem. Wtedy zaczniesz dawać klientom to, czego oni potrzebują i w taki sposób, że będą do Ciebie wracać.
  • Twórz sobie okazje – poznawaj ludzi, próbuj nawiązać współpracę barterową z kimś rozpoznawalnym, bądź cały czas na widoku.
  • Gdy poczujesz się pewny siebie, nie zapominaj o ciągłej nauce i rozwoju osobistym.

Dołącz do nas

Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!

Poznaj innych mentorów

Marketer
HR generalistka, Bloggerka
Sketchnoter, Graphic recorder & konsultant

Chcesz zostać mentorem?

Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery