Igor Subocz

Co-founder, Strateg
Social Media:
Kim jest Igor Subocz?

Kim jesteś i co warto o Tobie wiedzieć?

Jestem właścicielem i strategiem trójmiejskiej zu.agency. Należę do Klubu Inteligencji Biznesu, Business Centre Club oraz kapituły Top Influencer LinkedIn.

Pracuję z markami osobistymi, NGOsami oraz dużymi i małymi firmami z branż B2B i B2C.

Zdobywałem doświadczenie na stanowiskach Super Premium Brands Ambassador i Key Acoount Manager w korporacji (Carlsberg) oraz Head of Marketing w spółce technologicznej rozwijającej oprogramowanie VR (Dig In Vision).

Moja agencja wykorzystuje narzędzia no/low-code oraz AI do kreowania marek na wielu płaszczyznach związanych z brandingiem, designem i digital marketingiem, ze szczególnym uwzględnieniem stron internetowych.

W życiu kieruję się transparentnością i odpowiedzialnością. Stanowi to również fundament mojej działalności biznesowej. Za cel stawiam sobie i współpracownikom kreowanie długofalowych relacji opartych o empatię, asertywność i wspólny interes.

Uważam, że kluczem do sukcesu jest nieprzerwana analiza otoczenia biznesowego, szukanie wyróżników na różnych polach, elastyczność w odpowiadaniu na realne potrzeby oraz nieustająca żądza rozwoju.

Jako strateg łączę kropki na makropoziomie skutecznie diagnozując trendy, szanse oraz zagrożenia.

Prywatnie szczęśliwy ojciec, fan rugby i gier strategicznych.

Twoja praca

Jak wygląda Twoja praca?

W tym momencie opiekuję kilka obszarów (dzielę swój przedsiębiorczy “etat” na pół):

  • Sprzedaż usług i relacje z klientami (do połowy 2024)
  • Dowożenie i egzekucja projektów przez zespół projektantów i devów (do końca 2023)
  • Działania strategiczne nad własną firmą i doradzanie innym w zakresie strategii biznesowej i marketingowej (z pracy nad firmą, działań strategicznych, jak również doradzania innym, nie będę rezygnował 😉 )

Generalnie dużo pracy operacyjnej ze świadomością i planem wyjścia – na co wskazują daty graniczne. Ponadto praca nad firmą, jednak pkt 2 i 3 angażuje nie tylko mnie – founderów jest dwoje. Zatem nie jestem one man army od wszystkiego, choć spoczywa – jeszcze – na mnie sporo odpowiedzialności.

Twoje kompetencje

Jakie umiejętności lub cechy są kluczowe w Twojej pracy?

Do zarządzania zespołem i prowadzenia sprzedaży usług związanych z rozwojem produktów cyfrowych i designu wcale nie trzeba być designerem (ja nim nie jestem) o niestandardowym zestawie cech. Najważniejsze jest:

  • Aktywne słuchanie / empatia jako narzędzie a nie obciążenie w bezwzględnym świecie
  • Asertywność / utrzymanie pozycji równorzędnej w rozmowie -> nieważne z kim
  • Znajomość branży i produktu / pewność własnej jakości i przekonanie w rozmowie z klientem
  • Wyznaczanie celów, planowanie i egzekucja / bez tego łatwo jest prowadzić nierentowny biznes i zostać z takim do końca swoich dni 
  • Szukanie innowacji i usprawnień / jeżeli się nie rozwijasz, to się cofasz
  • Wyróżniaj się / ale nie krzykiem i roszczeniowością, tylko dodatkową wartością lub innym, lepszym, podejściem do danego zagadnienia
  • Mów o tym co robisz, chwal się / ja tego jeszcze nie robię, ale mam świadomość, że muszę. Tylko tak dojdziesz na szerszą skalę do ludzi, którzy mają się o Tobie dowiedzieć.

 

Porady

Jakie rady dałbyś komuś, kto jest na początku drogi w Twojej dziedzinie?

Radykalna szczerość pomagająca zarówno utrzymać zdrowe komunikację i stosunki w firmie, ale i uniknąć overservicingu w stosunku do klientów, skutecznie z nimi negocjować i być autentycznym (co pozwala zwiększać stawki). Nie unikaj mówienia tego co myślisz, pod warunkiem, że nie jest to emocjonalny wyrzut masy krytycznej. 

W tym wszystkim należy jednak zachować pokorę oraz zdrowe i krytyczne (również wobec siebie) myślenie.

To co napisałem jest radą uniwersalną, jednak w branżach kreatywnych to dość powszechny problem, bo artyści są bardziej empatyczni i brakuje im czasem twardego stąpania po ziemi. 

Dołącz do nas

Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!

Poznaj innych mentorów

Przedsiębiorca, Marketer
Copywriter, Przedsiębiorca
Przedsiębiorca, Konsultant
Junior employer branding specialist

Chcesz zostać mentorem?

Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery