Pracuję w Employer Brandingu w firmie GetResponse na stanowisku młodszego specjalisty. W tej chwili zajmuję się przede wszystkim komunikacją wewnętrzną, organizacją wydarzeń w firmie, wspieram proces onboardingu i program Buddies. Niedługo będę też odpowiedzialna za komunikację zewnętrzną, czyli tworzenie treści na media społecznościowe firmy.
Wcześniej pracowałam ponad 3 lata w dziale HR w jednym z centrów usług wspólnych w Warszawie i byłam odpowiedzialna za wszystkie procesy administracyjne HR dla pracowników i stażystów w Hiszpanii.
Pierwszy raz usłyszałam o Employer Brandingu w poprzedniej firmie, gdy byłam jeszcze na stażu. Chciałam wtedy podzielić się moimi przemyśleniami jako stażystki HR. Dostałam taką szansę i ją wykorzystałam. Po rozmowie z EB managerem napisałam artykuł o moim stażu i ten tekst pojawił się na firmowym blogu.
Rok później stałam się ambasadorką firmy. Pomagałam 4h w tygodniu w różnych działaniach employer brandingowych, które łączyłam z pracą. Bardzo mi się to spodobało, przede wszystkim kontakt z ludźmi i to, że w EB cały czas coś się dzieje. Trzeba być kreatywnym i ogarniać wiele rzeczy naraz.
W końcu postanowiłam pójść na studia podyplomowe z Employer Brandingu na Akademii Leona Koźmińskiego. Bardzo dużo się tam nauczyłam i poznałam wiele świetnych osób z różnych branż.
Wciąż za największy swój sukces uważam napisanie strategii EB dla departamentu HR, w którym pracowałam. Strategia była zespołową pracą dyplomową. Nie miałyśmy dużo czasu i trzeba było szybko zaaplikować wiedzę teoretyczną w praktyce. To było najtrudniejsze zadanie. Drugim sukcesem jest już całkowite przebranżowienie się na EB-owca. 🙂
Moją pasją tzw. karierową jest Employer Branding. A poza pracą uwielbiam podróżować, szczególnie do Hiszpanii i Portugalii: to przez studia iberyjskie, także do Szwecji. Bardzo lubię też uczyć się języków i jeździć konno. Jeśli mam chwilę wolnego czasu, to zawsze miło go spędzam z książką lub przy dobrym serialu. Jestem otwartą i miłą osobą. 🙂 Lubię poznawać nowe osoby i rozmawiać z nimi o życiu, ich doświadczeniach i pasjach.
W marcu tego roku założyłam bloga o Employer Brandingu “Employer Branding z uśmiechem” i prowadzę Instagrama just.do.eb . Chcę pomagać osobom, które są na początku swojej drogi w HR czy w EB.
Praca w Employer Brandingu to… zadajmy sobie najpierw pytanie czym jest Employer Branding. To nie takie proste. 🙂 Tłumacząc dosłownie to dbanie o wizerunek pracodawcy, czyli przyciągamy talenty w taki sposób, żeby chciały pracować w naszej firmie, a nie w innej.
Ale jak to zrobić? No właśnie…
W GetResponse na pierwszym miejscu stawiamy Employer Branding wewnętrzny. Dbamy o pracowników, słuchamy ich potrzeb i badamy to, co działa, a co nie. Jeśli pracownicy są zadowoleni z pracy, to naturalnie będą dobrze o nas mówić i polecać pracę u nas.
Jeśli wewnętrznie wszystko gra, to można zabrać się za tzw. reklamowanie na zewnątrz, czyli kampanie rekrutacyjne i wizerunkowe.
Mój dzień zaczynam od spojrzenia w Asanę (narzędzie do zarządzania projektami) i widzę, co mam do zrobienia na dziś. 🙂 Pracuję 2 dni w tygodniu w biurze z zespołem, a przez resztę tygodnia pracuję z domu. Dzięki temu, jeśli trzeba się spotkać na dłużej, przegadać coś czy zaplanować działania w projekcie, to możemy to zrobić na żywo.
Teraz, wszystko zależy od tego, jaki to jest dzień.
Dzień wydarzenia w biurze: jestem w biurze rano, chwilę przed 8. Razem z zespołem przygotowujemy miejsce, gdzie odbywa się wydarzenie. Gdy wszystko jest gotowe, wysyłamy rano komunikację do pracowników, jakie atrakcje na nich czekają. Przez cały dzień pilnujemy, czy wszystko idzie zgodnie z planem i reagujemy na bieżąco.
Początek miesiąca: pierwsze dni każdego miesiąca to oczywiście powitanie wszystkich nowych pracowników i wprowadzenie do firmy. Ja i moje koleżanki z zespołu jesteśmy w kontakcie z osobami, które dołączyły i odpowiadamy na wszystkie ich pytania :). Prowadzimy też szkolenia.
Kiedy nie mamy wydarzeń i onboarding jest już zakończony, wtedy zazwyczaj: planuję z zespołem następne wydarzenia, koordynuję działania onboardingowe już na następny miesiąc, planuję/piszę różne ciekawe treści, podsumowuję z zespołem wydarzenia, które już się odbyły: co poszło dobrze, a co można jeszcze poprawić.
Największe wyzwanie w pracy: studiowałam Employer Branding i dzięki temu mam w głowie EB-ową wiedzę, ale teraz trzeba ją połączyć z konkretnymi sytuacjami w firmie. Gdzie jakie rozwiązanie się sprawdzi, a gdzie niekoniecznie. Każda organizacja to inny świat i dużo czasu zajmuje, by ją dobrze poznać. Szczególnie, jak się jest jeszcze na początku drogi w EB.
To, co lubię najbardziej w mojej pracy to to, że nie można się w niej nudzić. Praca w EB to ciągły kontakt z ludźmi (innymi zespołami, managerami, czasem też z zarządem już na końcowym etapie dopinania projektu/ kampanii). Dzięki temu każdy dzień wygląda inaczej. 🙂
To, co Ci się na pewno przyda w pracy EB-owca:
Wszystko zależy od tego, na jakim etapie jesteś:
Dla wszystkich:
Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!
Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery