Kacper Dach

Cofounder, Przedsiębiorca, Specjalista sprzedaży
Social Media:
Kim jest Kacper Dach?

Cofounder agencji Commly.io specjalizujący się w komunikacji firm innowacyjnych i doradztwie LinkedIn, prywatnie pasjonat Formuły 1 i gotowania.

Kim jesteś i co warto o Tobie wiedzieć?

Jestem cofounderem agencji Commly.io. Zajmujemy się w niej prowadzeniem komunikacji innowacyjnych firm m.in na Linkedin oraz w prasie biznesowej. Zajmuję się tam sprzedażą, kontaktem z klientem oraz doradzam w rozwoju prywatnych profili ekspertów na Linkedinie. 

Przed rozpoczęciem swojej firmy, zajmowałem się wieloma rzeczami, pracowałem w bankowości, w sprzedaży oraz w IT. Szukając pomysłu na siebie zrozumiałem, że swoja firma, to jest ścieżka, którą chciałbym podążać. W ten sposób po jakimś czasie powstała idea Commly.io, w której łączymy sprzedażowo marketingowe kompetencje teamu founderskiego.

Prywatnie jestem fanem Formuły 1 oraz uwielbiam gotować dla moich znajomych.

Twoja praca

Jak wygląda Twoja praca?

Mój typowy dzień pracy zaczynam od sprawdzenia skrzynki mailowej oraz spotkań na dziś. Zajmuję się sprzedażą usług PixiPR, wsparciem i utrzymaniem aktualnych klientów, szeroko rozumianym rozwojem (np. growth hacking, implementowanie nowych narzędzi do pracy, czy budowa partnerstw z komplementarnymi podmiotami zewnętrznymi).

Oprócz tego działam również operacyjnie, wspierając prywatne profile ekspertów na Linkedin w rozwoju ich marek osobistych. Każdy z klientów wymaga spersonalizowanego podejścia i każdy z nich oczekuje różnych efektów ze współpracy.

Najbardziej w mojej pracy lubię możliwość współpracy z osobami z bardzo odległych dla mnie środowisk. Pozwala mi to na rozszerzenie horyzontów, dzięki czemu sam mogę się jeszcze bardziej rozwinąć.

Twoje kompetencje

Jakie umiejętności lub cechy są kluczowe w Twojej pracy?

PixiPR to firma usługowa, która zajmuje się komunikacją. Z tego powodu nie wymaga dużo umiejętności twardych – w przeciwieństwie do umiejętności miękkich. 

Pracując w agencji kontentowej jak nasza, musisz umieć pisać na różne, często egzotyczne tematy, musisz umieć rozmawiać z klientem i być w stanie przyjąć jego perspektywę, żeby zrozumieć, na czym mu zależy. Oprócz tego warto znać jak największą grupę ludzi, do których możesz się odezwać z prośbą np. o komentarz do artykułu oraz mieć umiejętność adaptacji do zmian, ponieważ każdy projekt jest inny.

Porady

Jakie rady dałbyś komuś, kto jest na początku drogi w Twojej dziedzinie?

Na początku każde doświadczenie jest ważne. W kontekście rozwoju kariery w sprzedaży – warto od pierwszego stażu starać się mieć kontakt z klientem.

Kacper Dach

Co doradziłbym osobie, która jest na początku swojej kariery (i najprawdopodobniej nie wie, co robić w przyszłości)? 

Doradziłbym, żeby zaczęła robić jak najwięcej, jak najbardziej różnych rzeczy, dzięki którym pozna wiele różnych, możliwych dróg kariery. Mając za sobą dwa, trzy staże w różnych branżach oraz działalność w organizacjach studenckich ma się dużo więcej punktów zaczepienia w rozważaniach o rozwoju swojej kariery. 

Uważam, że na początku każde doświadczenie jest ważne. 

W kontekście rozwoju kariery w sprzedaży – warto od pierwszego stażu starać się mieć kontakt z klientem. Musisz nauczyć się jak rozmawiać osobą, dla której realizujesz usługi oraz zrozumieć, że każdy klient jest inny. Masz również dużo dostępnej darmowej wiedzy w internecie. Kluczem do sukcesu jest praktyka i ciągła nauka.

Dołącz do nas

Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!

Poznaj innych mentorów

Marketer, Przedsiębiorca
Brand & marketing managerka
Strateg digital marketingu
Senior social media manager

Chcesz zostać mentorem?

Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery