Cofounder agencji Commly.io specjalizujący się w komunikacji firm innowacyjnych i doradztwie LinkedIn, prywatnie pasjonat Formuły 1 i gotowania.
Jestem cofounderem agencji Commly.io. Zajmujemy się w niej prowadzeniem komunikacji innowacyjnych firm m.in na Linkedin oraz w prasie biznesowej. Zajmuję się tam sprzedażą, kontaktem z klientem oraz doradzam w rozwoju prywatnych profili ekspertów na Linkedinie.
Przed rozpoczęciem swojej firmy, zajmowałem się wieloma rzeczami, pracowałem w bankowości, w sprzedaży oraz w IT. Szukając pomysłu na siebie zrozumiałem, że swoja firma, to jest ścieżka, którą chciałbym podążać. W ten sposób po jakimś czasie powstała idea Commly.io, w której łączymy sprzedażowo marketingowe kompetencje teamu founderskiego.
Prywatnie jestem fanem Formuły 1 oraz uwielbiam gotować dla moich znajomych.
Mój typowy dzień pracy zaczynam od sprawdzenia skrzynki mailowej oraz spotkań na dziś. Zajmuję się sprzedażą usług PixiPR, wsparciem i utrzymaniem aktualnych klientów, szeroko rozumianym rozwojem (np. growth hacking, implementowanie nowych narzędzi do pracy, czy budowa partnerstw z komplementarnymi podmiotami zewnętrznymi).
Oprócz tego działam również operacyjnie, wspierając prywatne profile ekspertów na Linkedin w rozwoju ich marek osobistych. Każdy z klientów wymaga spersonalizowanego podejścia i każdy z nich oczekuje różnych efektów ze współpracy.
Najbardziej w mojej pracy lubię możliwość współpracy z osobami z bardzo odległych dla mnie środowisk. Pozwala mi to na rozszerzenie horyzontów, dzięki czemu sam mogę się jeszcze bardziej rozwinąć.
PixiPR to firma usługowa, która zajmuje się komunikacją. Z tego powodu nie wymaga dużo umiejętności twardych – w przeciwieństwie do umiejętności miękkich.
Pracując w agencji kontentowej jak nasza, musisz umieć pisać na różne, często egzotyczne tematy, musisz umieć rozmawiać z klientem i być w stanie przyjąć jego perspektywę, żeby zrozumieć, na czym mu zależy. Oprócz tego warto znać jak największą grupę ludzi, do których możesz się odezwać z prośbą np. o komentarz do artykułu oraz mieć umiejętność adaptacji do zmian, ponieważ każdy projekt jest inny.
Na początku każde doświadczenie jest ważne. W kontekście rozwoju kariery w sprzedaży – warto od pierwszego stażu starać się mieć kontakt z klientem.
Co doradziłbym osobie, która jest na początku swojej kariery (i najprawdopodobniej nie wie, co robić w przyszłości)?
Doradziłbym, żeby zaczęła robić jak najwięcej, jak najbardziej różnych rzeczy, dzięki którym pozna wiele różnych, możliwych dróg kariery. Mając za sobą dwa, trzy staże w różnych branżach oraz działalność w organizacjach studenckich ma się dużo więcej punktów zaczepienia w rozważaniach o rozwoju swojej kariery.
Uważam, że na początku każde doświadczenie jest ważne.
W kontekście rozwoju kariery w sprzedaży – warto od pierwszego stażu starać się mieć kontakt z klientem. Musisz nauczyć się jak rozmawiać osobą, dla której realizujesz usługi oraz zrozumieć, że każdy klient jest inny. Masz również dużo dostępnej darmowej wiedzy w internecie. Kluczem do sukcesu jest praktyka i ciągła nauka.
Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!
Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery