Kacper Kostrzewa

Chief revenue officer
Social Media:
Kim jest Kacper Kostrzewa?

Kim jesteś i co warto o Tobie wiedzieć?

Skończyłem geodezję, z którą nie mam nic wspólnego. Od zawsze pracowałem jako sprzedawca, 7x zmieniałem pracę zanim znalazłem tę w której faktycznie mogę się rozwijać – Conversion.

Rozwój opierał się na tym, że szukałem i czytałem książki amerykańskich sprzedawców, a następnie wiedzę starałem się wdrażać w praktyce.

Szło mi na tyle dobrze, że zdobyłem pracę jako Head of Sales w malutkim start-upie Scanye. W ramach rozwoju firmy przejmowałem kolejne działy – marketing i customer success.

Tak zostałem Chief Revenue Officer. W rezultacie udało nam się się wyskalować Scanye z 20k do 500k / mies. przychodu.

Twoja praca

Jak wygląda Twoja praca?

Napiszę jak wyglądała praca w sprzedaży i to jak uczę kolejnych moich podopiecznych.

Sprzedaż to ciągła optymalizacja stworzonego procesu, nauka ludzkiej psychiki oraz właściwego zadawania odpowiednich pytań. Przede wszystkim kluczowe jest zrozumienie problemu klienta. Klient zapłaci, jeśli rozwiążesz mu dany problem lepiej/szybciej/taniej niż on obecnie go sobie rozwiązuje na własną rękę.

Pracować można zdalnie (miałem pracowników, którzy działali sobie z wysp kanaryjskich) oraz w biurze. Zależy od pracodawcy.

Rolą sprzedawcy jest sprzedaż – to podstawowa umiejętność każdej osoby, która chce w tym systemie rozwinąć jakikolwiek biznes.

Sprzedaż polega na: 

  • Prospecting – umawianie spotkania – cold calle / cold maile / linkedin prospecting,
  • Discovery call polega na badaniu potrzeb, budowaniu potrzeb klienta, kwalifikacji właściwych klientów, ustawianiu ich oczekiwań.
  • Prezentacja polega na przedstawianiu oferty, dochodzenia do obiekcji klientów oraz domykanie sprzedaży.

Pracę zazwyczaj planuje się w blokach – np. :”teraz 3h będę robił cold calle, później mam 2 prezentację, przygotowuję ofertę i mam 2 discovery calle”.

Praca jest ciekawa, ponieważ pracujesz z ludźmi. Ludzie są różni. Ludzie są ciekawi.

W związku z tym, że sprzedaż postrzegam jako rozwiązywanie ludzkich problemów, to praca ta daje naprawdę sporo satysfakcji. Nie tylko z powodu zarabiania dobrych pieniędzy, ale również z powodu późniejszej wdzięczności klientów.

Twoje kompetencje

Jakie umiejętności lub cechy są kluczowe w Twojej pracy?

Trzeba umieć:

  • Badać i budować potrzeby klientów.
  • Rozumieć problem klienta, branży, swoje rozwiązanie.
  • Kwalifikować klientów.
  • Docierać do ich obiekcji (większości klienci nie wypowiadają).
  • Odpowiednio odpowiadać na obiekcje klientów i domykać sprzedaż.
  • Umieć umawiać spotkania – pisać cold maile, robić cold calle.

Miękkie umiejętności:

  • Zaangażowanie we własny rozwój.
  • Odporność na odrzucenie.
  • Umiejętność opowiadania historii.
  • Szybkie przyswajanie wiedzy.
  • Kreatywność.
  • Samodyscyplina.
Porady

Jakie rady dałbyś komuś, kto jest na początku drogi w Twojej dziedzinie?

  • Nie wyważaj otwartych drzwi. Nie myśl, że coś umiesz. Ucz się na cudzych błędach, studiuj książki.
  • Nie poddawaj się łatwo, jeśli znajdziesz problem to szukaj rozwiązania, a nie czekaj.
  • Znajdź miejsce, które zapewni Ci odpowiednie możliwości rozwoju i doceni.
  • Nie licz na system edukacji.

Dołącz do nas

Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!

Poznaj innych mentorów

Analityk rynku
Starsza analityczka
Strateg & konsultant marketingowy, CEO

Chcesz zostać mentorem?

Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery