Karina Komorowska

People & Business Consultant, Coach & Mentor, Przedsiębiorca
Social Media:
Kim jest Karina Komorowska?

Kim jesteś i co warto o Tobie wiedzieć?

Stoi za mną ponad 20 letnie doświadczenie w branży marketingowo – komunikacyjnej.  Pracowałam  w międzynarodowych agencjach reklamowych: Saatchi & Saatchi i DDB Warszawa oraz lokalnych: Change (obecnie Change Serviceplan) oraz San Markos, w której pełniłam rolę prezeski.

Byłam również doradcą zarządu w jednej z wiodących agencji digitalowych – Kerris. 

Jako co-founder i partner zarządzający powołałam do życia spółkę DTA (Know How Group), która wspiera firmy w transformacji cyfrowej, identyfikacji i pozyskiwaniu nowych źródeł biznesu. 

Od 2020 roku współpracuję z branżą jako konsultant w dwóch obszarach: ludzie i biznes. Prowadzę rekrutacje dla różnych podmiotów branżowych, m.in: do agencji oraz działów marketingu. Współtworzę szkolenia oraz warsztaty podnoszące kwalifikacje menedżerskie.

Występuję w roli sparing partnera w procesach mających na celu rozwój biznesu, zmianę struktur, zespołów i kompetencji (reskilling i upskilling) oraz przy wprowadzaniu zmian w obszarze well-bing’u w organizacji. 

Rozwijam swoje kompetencje coach’a i mentora (obecnie przechodzę certyfikację na coacha kognitywnego w Instytucie Bennewicza).

Skutecznie łączę wiedzę, doświadczenie z praktyką. Cenię etykę pracy, długofalowe relacje i ukierunkowanie na efektywny biznes. 

Lubię wspierać ludzi i wierzę, że praca na naszych zasobach i jakościach rozwija nas. Jestem entuzjastką zmiany i rozwoju.

Twoja praca

Jak wygląda Twoja praca?

Mój dzień zaczyna się zwykle między 6-7 i pierwszym krokiem jest zadbanie o chwilę dla siebie. Jestem mamą, więc nie zawsze się to udaje 😉 

Staram się 2-3 razy w tygodniu pójść na basen, lubię poranne pływanie. Najczęściej pracuję “na mieście”. Lubię zmieniać miejsca, to daje mi swego rodzaju odświeżenie i pobudza. 

Około 9:30 zaczynam pracę od statusu i uporządkowanie spraw “na dziś”.

Moja praca to różnorodność projektów i łączenie moich kompetencji oraz umiejętności. Czym innym jest prowadzenie rekrutacji, czym innym jest sparing biznesowy lub projekty z obszaru HR-owego, prowadzenie warsztatów, a jeszcze inną historią są indywidualne sesje coachingowe. 

Jestem odpowiedzialna w pełni za to co i ile wykonam danego dnia – mam terminy bezpośrednio związane z realizowanymi projektami i to ja ustalam w jakim trybie pracuję. A to wymaga ode mnie dyscypliny, dobrej organizacji pracy i odpowiedzialności, ale i kreatywności połączonej z lekkością. 

Staram się wypełniać dzień mając na względzie użyteczność i ekologię decyzji.

Twoje kompetencje

Jakie umiejętności lub cechy są kluczowe w Twojej pracy?

Praca konsultanta, rekrutera, doradcy, szkoleniowca i coacha/mentora i jednocześnie osoby prowadzącej swój własny biznes jest wymagająca. O biznes ludzi i firm, z którymi współpracuję dbam tak samo jak o własny.  

Podstawowe kompetencje i umiejętności, które wykorzystuję to komunikacja i budowanie relacji z ludźmi oraz prowadzenie dialogu. Potrafię rozmawiać z ludźmi. Umiem słuchać. Lata spędzone w agencjach kreatywnych rozwinęły to jeszcze bardziej. Ja po prostu lubię ludzi i świat. Jest we mnie dużo ciekawości i radości. 

Mnogość i różnorodność projektów sprawiły, że bardzo rozwinęłam umiejętność żonglowania tematami, pracy w dynamicznym i zmieniającym się środowisku, zmysł obserwacji, analizowania i wyciągania trafnych wniosków, dobra organizacja pracy (bo praca w agencjach reklamowych, to często walka z czasem 😉 ) i obowiązkowość. 

Doświadczenia w branży marketingowo- komunikacyjnej dały mi szansę na zdobycie szerokiej wiedzy związanej z budowaniem marek, ich wizerunku i komunikacji oraz głębokie zrozumienie i zorientowanie na biznes. Idą za tym kreatywność, lekkość i otwartość na idee. Jako osoba z zewnątrz mam inna optykę, stoję z boku i dystansu, czerpię z doświadczenia, robię swego rodzaju stop klatkę”, doradzam, prowadzę, ale nie narzucam. 

Dla mnie zawsze ważnym pytaniem było i jest “po co coś robimy?”. Moim zdaniem to pytanie otwiera i gruntuje cele, planowane działania i oczekiwane efekty.

Porady

Jakie rady dałbyś komuś, kto jest na początku drogi w Twojej dziedzinie?

  • Próbuj, sprawdzaj, szukaj- ważne jest dawanie sobie doświadczeń i szukanie własnej drogi.
  • Nie oceniaj – spojrzenie bez oceny i krytyki na nasze (ale i innych ludzi) decyzje i doświadczenia daje szansę na czerpanie i wyciąganie wniosków.
  • Wkładaj serce w to co robisz, we wszystko i za każdym razem.
  • Bądź otwarty/otwarta i dialoguj, bo w próżni nie żyjemy.
  • Buduj sieć kontaktów i szanuj ją. 
  • Obserwuj biznes, czytaj, pytaj, słuchaj, zdobywaj nowe kompetencje i umiejętności.
  • Zadawaj pytanie “po co to robię/robimy?”
  • Sprawdzaj czy to co robisz jest dla Ciebie użyteczne i jak bardzo to “pracuje” z Tobą. 
  • Bierz odpowiedzialność za to robisz – wszyscy lubią podejmować decyzje, ale nie wszyscy lubią brać odpowiedzialność za nie.

Dołącz do nas

Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!

Poznaj innych mentorów

Neuropsycholożka, HR Business Partnerka, Liderka HR
Specjalista Google Ads
Główny księgowy, Content writer
Visual social selling specjalist

Chcesz zostać mentorem?

Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery