Karina Komorowska

People & Business Consultant, Coach & Mentor, Przedsiębiorca
Social Media:
Kim jest Karina Komorowska?

Kim jesteś i co warto o Tobie wiedzieć?

Stoi za mną ponad 20 letnie doświadczenie w branży marketingowo – komunikacyjnej.  Pracowałam  w międzynarodowych agencjach reklamowych: Saatchi & Saatchi i DDB Warszawa oraz lokalnych: Change (obecnie Change Serviceplan) oraz San Markos, w której pełniłam rolę prezeski.

Byłam również doradcą zarządu w jednej z wiodących agencji digitalowych – Kerris. 

Jako co-founder i partner zarządzający powołałam do życia spółkę DTA (Know How Group), która wspiera firmy w transformacji cyfrowej, identyfikacji i pozyskiwaniu nowych źródeł biznesu. 

Od 2020 roku współpracuję z branżą jako konsultant w dwóch obszarach: ludzie i biznes. Prowadzę rekrutacje dla różnych podmiotów branżowych, m.in: do agencji oraz działów marketingu. Współtworzę szkolenia oraz warsztaty podnoszące kwalifikacje menedżerskie.

Występuję w roli sparing partnera w procesach mających na celu rozwój biznesu, zmianę struktur, zespołów i kompetencji (reskilling i upskilling) oraz przy wprowadzaniu zmian w obszarze well-bing’u w organizacji. 

Rozwijam swoje kompetencje coach’a i mentora (obecnie przechodzę certyfikację na coacha kognitywnego w Instytucie Bennewicza).

Skutecznie łączę wiedzę, doświadczenie z praktyką. Cenię etykę pracy, długofalowe relacje i ukierunkowanie na efektywny biznes. 

Lubię wspierać ludzi i wierzę, że praca na naszych zasobach i jakościach rozwija nas. Jestem entuzjastką zmiany i rozwoju.

Twoja praca

Jak wygląda Twoja praca?

Mój dzień zaczyna się zwykle między 6-7 i pierwszym krokiem jest zadbanie o chwilę dla siebie. Jestem mamą, więc nie zawsze się to udaje 😉 

Staram się 2-3 razy w tygodniu pójść na basen, lubię poranne pływanie. Najczęściej pracuję “na mieście”. Lubię zmieniać miejsca, to daje mi swego rodzaju odświeżenie i pobudza. 

Około 9:30 zaczynam pracę od statusu i uporządkowanie spraw “na dziś”.

Moja praca to różnorodność projektów i łączenie moich kompetencji oraz umiejętności. Czym innym jest prowadzenie rekrutacji, czym innym jest sparing biznesowy lub projekty z obszaru HR-owego, prowadzenie warsztatów, a jeszcze inną historią są indywidualne sesje coachingowe. 

Jestem odpowiedzialna w pełni za to co i ile wykonam danego dnia – mam terminy bezpośrednio związane z realizowanymi projektami i to ja ustalam w jakim trybie pracuję. A to wymaga ode mnie dyscypliny, dobrej organizacji pracy i odpowiedzialności, ale i kreatywności połączonej z lekkością. 

Staram się wypełniać dzień mając na względzie użyteczność i ekologię decyzji.

Twoje kompetencje

Jakie umiejętności lub cechy są kluczowe w Twojej pracy?

Praca konsultanta, rekrutera, doradcy, szkoleniowca i coacha/mentora i jednocześnie osoby prowadzącej swój własny biznes jest wymagająca. O biznes ludzi i firm, z którymi współpracuję dbam tak samo jak o własny.  

Podstawowe kompetencje i umiejętności, które wykorzystuję to komunikacja i budowanie relacji z ludźmi oraz prowadzenie dialogu. Potrafię rozmawiać z ludźmi. Umiem słuchać. Lata spędzone w agencjach kreatywnych rozwinęły to jeszcze bardziej. Ja po prostu lubię ludzi i świat. Jest we mnie dużo ciekawości i radości. 

Mnogość i różnorodność projektów sprawiły, że bardzo rozwinęłam umiejętność żonglowania tematami, pracy w dynamicznym i zmieniającym się środowisku, zmysł obserwacji, analizowania i wyciągania trafnych wniosków, dobra organizacja pracy (bo praca w agencjach reklamowych, to często walka z czasem 😉 ) i obowiązkowość. 

Doświadczenia w branży marketingowo- komunikacyjnej dały mi szansę na zdobycie szerokiej wiedzy związanej z budowaniem marek, ich wizerunku i komunikacji oraz głębokie zrozumienie i zorientowanie na biznes. Idą za tym kreatywność, lekkość i otwartość na idee. Jako osoba z zewnątrz mam inna optykę, stoję z boku i dystansu, czerpię z doświadczenia, robię swego rodzaju stop klatkę”, doradzam, prowadzę, ale nie narzucam. 

Dla mnie zawsze ważnym pytaniem było i jest “po co coś robimy?”. Moim zdaniem to pytanie otwiera i gruntuje cele, planowane działania i oczekiwane efekty.

Porady

Jakie rady dałbyś komuś, kto jest na początku drogi w Twojej dziedzinie?

  • Próbuj, sprawdzaj, szukaj- ważne jest dawanie sobie doświadczeń i szukanie własnej drogi.
  • Nie oceniaj – spojrzenie bez oceny i krytyki na nasze (ale i innych ludzi) decyzje i doświadczenia daje szansę na czerpanie i wyciąganie wniosków.
  • Wkładaj serce w to co robisz, we wszystko i za każdym razem.
  • Bądź otwarty/otwarta i dialoguj, bo w próżni nie żyjemy.
  • Buduj sieć kontaktów i szanuj ją. 
  • Obserwuj biznes, czytaj, pytaj, słuchaj, zdobywaj nowe kompetencje i umiejętności.
  • Zadawaj pytanie “po co to robię/robimy?”
  • Sprawdzaj czy to co robisz jest dla Ciebie użyteczne i jak bardzo to “pracuje” z Tobą. 
  • Bierz odpowiedzialność za to robisz – wszyscy lubią podejmować decyzje, ale nie wszyscy lubią brać odpowiedzialność za nie.

Dołącz do nas

Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!

Poznaj innych mentorów

Generalista HR, Rekruterka
Organizator wydarzeń, Trener komunikacji
Chief revenue officer

Chcesz zostać mentorem?

Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery