Krzysztof Gorecki

Przedsiębiorca, Marketer
Social Media:
Kim jest Krzysztof Gorecki?

Kim jesteś i co warto o Tobie wiedzieć?

Cześć, jestem Krzysztof i jestem przedsiębiorcą. Marketingiem zajmuję się 13 lat, 6 lat prowadząc własną agencję – inmarketing digital agency, która w tej chwili skupia około 30 specjalistów z różnych dziedzin marketingu. Zajmujemy się kompleksową obsługą marketingową w Internecie. Wcześniej pracowałem na etacie – zaczynałem od strategii i analiz marketingowych w grupie TEB, potem marketing sportowy, praca w agencji marketingowej oraz stworzenie marketingu w firmie szkoleniowo-rozwojowej. 

Wszystkie doświadczenia coś mi dały w kontekście prowadzenia biznesu. Pracowałem z ludźmi, byłem liderem w organizacjach studenckich, zajmowałem się digital marketingiem już wcześniej. Kluczowe z mojej perspektywy było w praktyce przetestować umiejętności zarządcze, liderskie, tworzenia i prowadzenia zespołu.

W testach osobowości jestem typem komunikatywnym, nastawionym na ludzi oraz wizjonerem. Gallup: Cały czas wybiegam w przyszłość i zastanawiam się jak dostosować do niej teraźniejszość. W tak zmieniających się czasach, jakie mamy od wybuchu pandemii, rynek pędzi jak szalony i przetrwają tylko najsilniejsi. Dużo firm upadło, wiele się skonsolidowało lub zostało przejętych przez większe podmioty. Małe i średnie firmy w Polsce to dziś grupa firm, która musi zdecydowanie elastycznie podchodzić do tego, co dzieje się na na rynku.

Moją misją jest pomagać firmom w szerzeniu dobrych idei. Osobiście lubię też pracę konsultacyjną i doradczą, w której pomagam uwalniać potencjał innym przedsiębiorcom i członkom mojego zespołu. 

Mam ambicję, by tworzyć projekty z dużymi liczbami. Napędza mnie wzrost i każdy dzień traktuje jak osobny mecz, który muszę – musimy wygrać. 

Prywatnie jestem szczęśliwym ojcem 2-jki dzieci i mężem. Lubię obcowanie z naturą, sport i dobre kino. Czytam do kilkudziesięciu książek rocznie. Jestem fanem psychologii i ludzi.

Twoja praca

Jak wygląda Twoja praca?

Mój typowy dzień zaczyna się ok. 7 rano od przygotowania i wyprawienia dzieci. Do biura zajeżdżam około 10. Pracuje w biurze do ok. 17-18, jednak własny biznes wykracza poza standardowe ramy godzinowe.

Jestem odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju firmy, zarządzanie zespołem, finanse, marketing oraz HR. Dbam też o to, by tworzyć klimat zespołu i zapewniać, by ludzie się w nim dobrze czuli i z zaangażowaniem pracowali.

Moje codzienne zadania to przede wszystkim praca z członkami zespołu – liderami, ale też specjalistami, wspieranie sprzedaży poprzez pracę z klientami kluczowymi, tworzenie kampanii i działań marketingowych dla inmarketing, ocena umów i ich podpisywanie, współpraca z partnerami, networking i wszelkie konferencje.

Najbardziej lubię zadania z zakresu pracy z ludźmi, mniej kręcą mnie te, gdzie muszę w excelu studiować tabelki i prowadzić analizy danych, aczkolwiek to też bardzo ważna część biznesu.

Warto wiedzieć, że większości pracy, którą wykonuje zespół nie dostrzega lub o niej nie wie, ale bez niej nie byłoby możliwości funkcjonowania firmy.

Twoje kompetencje

Jakie umiejętności lub cechy są kluczowe w Twojej pracy?

Jestem jednak zwolennikiem budowy profilu kompetencyjnego w modelu T-Shape, gdzie do głównej specjalizacji, niezależnie jaka ona jest, dokładać dodatkowe umiejętności.

Krzysztof Gorecki

To pytanie jest złożone. W przypadku dyrektora marketingu / marketing managera czy stratega liczy się bardzo szerokie spektrum umiejętności – jak najwięcej “liznąć”, niekoniecznie głęboko. 

W przypadku specjalisty – przede wszystkim dany system, medium czy obszar, plus poboczne, np. specjalista Google Ads poza znajomością systemu Google Ads powinien też poznać jak najlepiej analitykę i Optymalizację Konwersji pod kątem UX. 

Jestem jednak zwolennikiem budowy profilu kompetencyjnego w modelu T-Shape, gdzie do głównej specjalizacji, niezależnie jaka ona jest, dokładać dodatkowe umiejętności – takie jak copywriting, psychologia, zachowania nabywców, komunikacja, um. dobrej organizacji pracy, planowania, zarządzania projektami.

W marketingu ważna jest przebojowość, komunikacja i kreatywność, jednak na stanowiskach analitycznych, SEO, webdev czy adsowych – już nie aż tak, jak umiejętności analityczne, Excel/Google Sheets, umiejętność logicznego myślenia.

Do każdego menedżerskiego środowiska ważne jest przepracowanie własnego ego i komunikacji z każdym, niezależnie od sympatii. To bardzo trudne i zazwyczaj dojrzewa się do tego najwcześniej po wielu latach pracy z ludźmi.

Porady

Jakie rady dałbyś komuś, kto jest na początku drogi w Twojej dziedzinie?

Zdecydowanie polecam sprawdzić się w kilku różnych obszarach. Dopiero gdy masz szansę zobaczyć, nawet na bezpłatnym czy niskopłatnym stażu czym jest praca w social media a czym w reklamach, zobaczysz, co bardziej Ci odpowiada. Każde doświadczenie, nonprofit czy komercyjne jest na wagę złota. Im więcej zainwestujesz w okresie licealno-studenckim swojego zaangażowania i czasu, tym więcej w przyszłości może z tego dla Ciebie wyniknąć. 

W swoim życiu działałem w organizacjach studenckich (Parlament Studencki, Koło Naukowe) i były to bardzo cenne doświadczenie – mając pierwsze doświadczenia zawodowe w kierunku marketingowym, mogłem w organizacjach testować mając stanowiska, za to teorię pozyskiwałem na studia kierunkowe – Komunikację w Biznesie.

Studia bardzo polecam ze względu na możliwość zdobycia ogromu kontaktów, które przydają się w bardzo nietypowych i różnych sytuacjach. Aczkolwiek to zależy od człowieka – dlatego polecam się testować, na różne sposoby – Jung, Gallup, Fris, DISC i wiele innych daje nam szerokie spektrum informacji o sobie. Ja w talentach Gallupa, testach DISC i innych mam profil wybitnie nastawiony na ludzi, networking i komunikację. 

Dla osób introwertycznych – może to szansa na przełamanie? Nawiązanie w ogóle jakichś kontaktów? Studia dają też szansę właśnie podziałania w organizacjach studenckich – co oczywiście jest zarezerwowane dla studentów. No i jest to też okres, gdy można poznać drugą połówkę i się wyszumieć, przeżyć wiele, podróżować, wyjechać na Erasmusa czy Work&Travel – a warto!

Im jesteśmy młodszy – tym mniej masz do stracenia. Dlatego ryzykuj jak najwięcej, bo później jest trudniej – na utrzymaniu masz rodzinę, jesteś po ślubie i możesz mieć majątek do stracenia (w standardowym scenariuszu). 

No i pamiętaj, nie jesteś sam – warto myśleć, jak ludzie których znasz mogą wspomóc Cię w Twoich działaniach. W dobie coraz większej digitalizacji, umiejętność pracy z ludźmi będzie coraz cenniejsze.

Dołącz do nas

Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!

Poznaj innych mentorów

Marketer, Strateg, Konsultant
Scaling up coach
Specjalista video, Producent
Email marketing specialist

Chcesz zostać mentorem?

Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery