Krzysztof Wróblewski

Sales manager
Social Media:
Kim jest Krzysztof Wróblewski?

Kim jesteś i co warto o Tobie wiedzieć?

Obecnie pracuję jako Sales Manager w agencji UX Digitalowej. Nie lubię nazywać się handlowcem, bo kojarzy się to z tysiącami kilometrów i życiem w służbowym samochodzie. Zajmuję się nowoczesnym prospectingiem, który chyba jeszcze jest niszą w sektorze B2B w Polsce. Mówiąc inaczej dbam o dostarczenie mojej firmie Leadów Outboundowych, obsłużenie ich, sfinalizowanie i utrzymanie dobrych relacji podczas współpracy.

Handlem zajmuję się od 12 lat. Sposób pozyskiwania nowych klientów zmienił się tak bardzo, że aż ciężko porównać to co robiłem w 2011 do tego co robię teraz. Może też dlatego wciąż tu jestem i uwielbiam to co robię. Wszystko się tak dynamicznie zmienia, że człowiek w ogóle się nie nudzi 🙂 

Z małych osiągnięć, to w sporej spółce technologicznej udało mi się w dużym zespole handlowym utrzymywać przez 5 lat najlepsze wyniki sprzedażowe, pobijając rok za rokiem wyniki sprzedażowe. 

Moją pasją jest #pcmasterrace. Kto wie, ten wie 🙂 

Prywatnie jestem niekonfliktowym, ceniącym sobie spokój ducha i głowy gościem, który kocha swoje najbliższe towarzystwo i wspólnie spędzany czas.  

Twoja praca

Jak wygląda Twoja praca?

Moim priorytetowym obowiązkiem jest dbanie o napływ nowych klientów do agencji. Całość opiera się wyszukiwaniu (różnymi metodami) klientów, identyfikowaniu ich potrzeb i ich zaspokajaniu przy pomocy naszych specjalistów. 

W praktyce wygląda to tak, że jeżeli nie mam spotkań handlowych to konfigurują sekwencje mailowe w systemach do prospectingu, piszę posty na LN, komentuję publikacje potencjalnych klientów itp. 

Pracuję w biurze – z wyboru. Nie lubię pracować w domu. Lubię oddzielać życie prywatne od zawodowego 🙂 

Mówi się: “ jak nie masz pomysłu na siebie, to zostań handlowcem”. To ja tylko dopowiem- mało ambitne osoby zanudzą się tu na śmierć sprzedając ten sam produkt i zarabiając “OK” pieniądze. Ambitne osoby znajdą tu mega dużo wyzwań, cały czas będą miały coś do nauki i nigdy nie zarobią poniżej czterech zer. 

Twoje kompetencje

Jakie umiejętności lub cechy są kluczowe w Twojej pracy?

Przede wszystkim trzeba sprawnie poruszać się po narzędziach do działań prospectingowych. Trochę tego jest, ale zazwyczaj zasady działania są podobne, dlatego masterując kilka z nich dużo łatwiej będzie Ci się przesiąść na inne. 

W handlu (B2B) szalenie ważna jest umiejętność budowania relacji. B2B to tak naprawdę H2H. Dobra relacja potrafi otworzyć drzwi sprawniej nieraz, niż dobra oferta.

Z umiejętności miękkich nie można zapomnieć o: byciu konsekwentnym, wytrwałym i odpornym na powodzenia. W 99% wygląda to tak, że na 1 sukces przypada 30 porażek. Nie można się poddawać 🙂 

Porady

Jakie rady dałbyś komuś, kto jest na początku drogi w Twojej dziedzinie?

Jeżeli uważasz, że jesteś słaby, albo się nie nadajesz, to najpewniej tak nie jest. Pewność siebie przychodzi z każdą podpisaną umową. Pierwsza duża podpisana umowa zamknie Twojego wewnętrznego krytyka w dźwiękoszczelnej klatce i dopiero wtedy poczujesz jak satysfakcjonujący jest handel B2B.

Nie przestawaj się uczyć, metod i narzędzi pozyskiwania klientów jest tak dużo, że nie starczy Ci dni w roku na ich poznanie. Słuchaj podcastów ludzi, którzy w handlu osiągnęli sukces, kopiuj ich metody, a później myśl co można zrobić, żeby robić to jeszcze lepiej. 

Handel to gra emocji. Czasem jest źle, ale podpisane kontrakty oddają z nawiązką 🙂 

Dołącz do nas

Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!

Poznaj innych mentorów

Email marketing & retention specialist
Chief revenue officer
Email marketing specialist
Marketer B2B, Szkoleniowiec

Chcesz zostać mentorem?

Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery