Kuba Wojciechowski

Konsultant marketingu B2B
Social Media:
Kim jest Kuba Wojciechowski?

Kim jesteś i co warto o Tobie wiedzieć?

Jestem konsultantem marketingu B2B, strategiem, przedsiębiorcą oraz współwłaścicielem agencji marketingowej inmarketing digital agency.  

Od 5 lat zawodowo związany jestem z agencją inmarketing, w której od początku odpowiadam za część przychodową – zarządzam działem sprzedaży. Na początku 2022 roku zostałem współwłaścicielem inmarketing. Ciekawostka – od momentu mojego dołączenia do organizacji przychody naszej firmy rosną rok do roku przynajmniej dwukrotnie 🙂 

Specjalizuję się w analizowaniu, doradzaniu i budowaniu skutecznych strategii marketingowych oraz sprzedażowych dla moich klientów działających na rynku B2B. 

Jestem orędownikiem ambitnej i mądrej pracy – nie cierpię leserów i cwaniaków wypromowanych na plecach innych osób. 

Prywatnie spełniam się na kilku polach. Mam wspaniałą Żoną i “czworonożne dziecko” – Chloe, Owczarka Szetlandzkiego. Uwielbiam poszerzać swoją wiedzę o finansach osobistych i szeroko pojętym inwestowaniu. Jestem entuzjastą sportowym i do każdego wyzwania sportowego podchodzę na 120%. Może to oklepane, ale najlepiej odpoczywam czytając książki oraz oglądając filmy i seriale.

Twoja praca

Jak wygląda Twoja praca?

Na co dzień pełnię kilka ról, stąd dość trudno jest mi określić ”typowy dzień czy tydzień pracy”. Natomiast to co zazwyczaj jest wspólnym mianownikiem każdego mojego dnia, to rozwiązywanie problemów. Jestem w końcu odpowiedzialny za przychody 30+ osobowej organizacji oraz pełnię rolę głównego konsultanta marketingu B2B. 

Zazwyczaj pracuję hybrydowo 4 dni w biurze / u klientów oraz jeden dzień z domu. Przez dość turbulentne przełączanie się pomiędzy spotkaniami, działaniami strategicznymi, wyjazdami do klientów nie jestem w stanie wypracować typowej rutyny dnia, która z mojego punktu widzenia daje naprawdę dużo wartości. Z tego powodu właśnie jeden dzień pracy z domu (w moim przypadku piątek) pozwala mi na wytchnienie, realizację zaległych spraw oraz uczestnictwo w bardzo ważnych dla mnie cyklach spotkań “Master Mind”. 

Bardzo ciekawym elementem mojej pracy jest brak nudy. Kolejny dzień wygląda nieco inaczej niż poprzedni: klienci mają inne wyzwania, branża się zmienia, nasza organizacja cały czas rośnie, dzięki czemu niemalże codziennie mogę dowiedzieć się czegoś nowego / wykreować coś o czym świat jeszcze nie słyszał. Brzmi zabawnie, ale jak się nad tym zastanowić, to dokładnie tak to wygląda 🙂

Twoje kompetencje

Jakie umiejętności lub cechy są kluczowe w Twojej pracy?

W przypadku pełnienia tylu obowiązków konieczna jest dyscyplina, samozaparcie i usilne dążenie do postawionych przed sobą celów. W skrócie silna motywacja wewnętrzna, która jest tak naturalna, że paradoksalnie nie ma nic wspólnego z typowym “motywowaniem się”. 

Nie ma co ukrywać – mocny charakter jest czymś, co pozwala osiągać zakładane cele. W badaniu osobowości metodologią DISC uzyskałem ocenę ”Architeka” (czerwono-niebieski), co w dużym skrócie wynika z połączenia tolerancji na ryzyko, nastawienia na cel, sumienności i analitycznego myślenia. Wierzę, że osoby o podobnych cechach charakteru są odpowiednimi kandydatami na odpowiedzialnych stanowiskach. 

Będąc Dyrektorem Sprzedaży i Konsultantem Marketingowym: 

Duży nacisk kładę na kompetencje miękkie – zarządzanie ludźmi, doskonałą komunikację, dążenie do celu, bystrość (łączenie kropek), skuteczne poszukiwanie informacji i pozytywne nastawienie do drugiego człowieka. 

W przypadku kompetencji twardych nikogo raczej nie zaskoczę – wiedza z zakresu: marketingu, biznesu, zarządzania, finansów, biegłe posługiwanie się różnego rodzaju softem: CRM, Excel, Google Analytics, systemu reklamowe, Senuto, Ahrefs, Miro oraz inne narzędzia wspomagające. 

Porady

Jakie rady dałbyś komuś, kto jest na początku drogi w Twojej dziedzinie?

Skup się na rozwoju umiejętności miękkich (j.w) oraz stałym pozyskiwaniu wiedzy z kursów, książek i od innych ludzi. 

Znajdź mentora, który przeszedł drogę, którą Ty chcesz obrać – bardzo ułatwia to początkową fazę rozwoju oraz pozwala uniknąć wielu kosztownych błędów. 

Inwestuj pieniądze, czas i energię w swoją wiedzę i umiejętności. Dobra materialne przyjdą z czasem i są naturalnym efektem ubocznym Twojej ciężkiej pracy. 

Nie poddawaj się i dąż do swojego celu. Zapewne potkniesz się nie raz, poczujesz zwątpienie a może nawet i lęk. Oprzyj się pokusie łatwej porażki i przyj naprzód. Podziękujesz sobie szybciej niż myślisz 🙂 

Nie trzymaj trupów w szafie – szczerze rozmawiaj z ludźmi i naucz się konstruktywnego feedbakowania. 

To co ustalisz rób bardzo dobrze. Dąż do lepszej wersji, ale nie zamrocz się perfekcjonizmem. 

Nie wierz w bajki o byciu milionerem w rok. Szanse na to są bardzo niskie. Nie daj się skusić na łatwe pieniądze (mln, forex, szemrane interesy) – ktoś inny na tym zarabia a nie Ty. Dodatkowo jak wdepniesz w bagno (szemrane interesy), to łatka pozostanie, a w biznesie zaufanie i dobra opinia są bardzo dużo warte. 

Buduj swój personal brand od początku. Im szybciej zaczniesz tym lepsze efekty będziesz mieć. 

Dołącz do nas

Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!

Poznaj innych mentorów

Analityk rynku
Dyrektor kreatywny, Przedsiębiorca
Przedsiębiorca, Filmowiec
Strateg & konsultant marketingowy, CEO

Chcesz zostać mentorem?

Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery