Łukasz Bis

CEO, Wykładowca, Organizator
Social Media:
Kim jest Łukasz Bis?

Kim jesteś i co warto o Tobie wiedzieć?

Zacznę od tego, że w życiu zawodowym nie zajmuję się jedną rzeczą, nie jestem na jednym stanowisku pracy.

Obecnie jestem Dyrektorem Centrum Innowacji i Wzornictwa Praktycznego Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Obok tego – prowadzę zajęcia ze studentami (byłem nawet Prodziekanem). W tym obszarze zajmuję się projektowaniem graficznym i ogólnie pojętą grafiką komputerową. 

Spektrum jest szerokie – począwszy od płaskich wektorów, skończywszy na zaawansowanej grafice 3d i światach wirtualnych.

Moje koniki to projektowanie uniwersalne i metodyki projektowania. Zasadniczo – cały czas coś się u mnie zmienia – a konkretniej, rozwija. Obecnie zajmuję się pracą na poziomie strategicznym, koncepcyjnym. Ale nadal potrafię obsługiwać narzędzia.

Dodatkowo jestem szefem jednej z ważniejszych Konferencji dotyczących Polskiego Internetu – Internetbeta. Jest to świetna wprawka związana z projektowaniem i realizacją wydarzeń. Budowanie zasięgów, komunikacji, planowanie, rozliczenia, logistyka – tylko tyle i aż tyle. Ale uwielbiam to robić, z uwagi na fakt, że jest to praca z i dla ludzi.

Organizuję także TEDx’y, hackathony. Działam inspirująco na innych, staram się możliwie tam gdzie jest okazja siać ducha wiecznego rozwijania się i nauko.

Prywatnie – mąż i tata trzech chłopców. Pasje to LEGO, pszczoły, ogrodnictwo. Po prostu sobie żyję 😉

Twoja praca

Jak wygląda Twoja praca?

Moja praca – z uwagi na to, że nie jest normowana i nie jest jednolita – nie ma rutyny. To jest duża zaleta, ale też i wada. Łatwo popaść w pracoholizm – skoro nikt nie mówi, kiedy masz skończyć. Łatwo też o niską efektywność, no bo nikt nie mówi, kiedy zacząć…

To Do jest u mnie równie skomplikowane jak rutyna – są to tematy związane z działaniami strategicznymi, spotkania z klientami, partnerami biznesowymi, ale też praca głęboka czy po prostu wytwórcza. Zachęcam gorąco do pracy głębokiej – pozwala to na duże skupienie, bez rozpraszaczy, a tym samym daje nam dużą efektywność.

Pracuję tam gdzie mogę. Czasem w biurze, czasem w kawiarni, często z domu. Swoje biuro w 80% mam zawsze ze sobą – plecak z laptopem i wszelkimi akcesoriami. Mam nawet ogromnego powerbanka, który pozwala mi pracować w lesie. 😉

Na pytanie “Na czym polega moja praca?” czasem nie potrafię odpowiedzieć. Bo z jednej strony jest to organizowanie wydarzeń, z drugiej uczenie studentów, uczniów, z trzeciej praca administracyjna. Po prostu mam dbać o to, żeby rzeczy się działy!

Twoje kompetencje

Jakie umiejętności lub cechy są kluczowe w Twojej pracy?

W mojej pracy szalenie istotne jest to, żeby potrafić szybko zmieniać konteksty. Nie ma kogoś takiego jak multitasker – żadna osoba nie jest w stanie realizować wielu zadań na raz. Są fastswitchers. Osoby, które szybko potrafią zmieniać kontekst, wchodzić w nowe zadanie. Taka umiejętność na moim “stołku” jest bardzo istotna. Wprawdzie zbyt częste przełączanie się między zadaniami też nie służy efektywności (więc należy je ograniczać), ale pozwala realizować więcej niż jeden wątek.

Bardzo ważna jest umiejętność szybkiego i ciągłego uczenia się – a właściwie odpowiednie nastawienie do świata. Bo świat niesie każdego dnia coś nowego, ciekawego – dobrego, czasem złego. Musimy adaptować się do zmian i do nowej wiedzy, nowych umiejętności. Więc jak zakładasz, że już umiesz wszystko to jutro będziesz w błędzie.

Mam moc wynajdywania talentów i inspirowania – często ludzie mówią mi, że w trakcie rozmów ze mną zdają sobie sprawę co robić dalej. I to nie ja im to mówię, ale ich do tego doprowadzam. A tak jest najlepiej.

Dobra organizacja pracy, pewna doza pro, ale i prokrastynacji, odporność na stres, i oczywiście język angielski!

Porady

Jakie rady dałbyś komuś, kto jest na początku drogi w Twojej dziedzinie?

Pamiętaj, żeby cały czas się uczyć, rozwijać. Sięgaj po nowe wyzwania i wychodź ze swojej strefy komfortu tak często, jak tylko się da. Życie to rollercoaster, można się na nim nieźle bawić, ale można i słabo je wspominać. Ufaj ludziom, wierz w ludzi – buduj relacje, bo tego Ci nikt nie zabierze.

Jeśli chcesz się rozwijać jako graphic designer, to myślę, że warto zacząć od solidnych podstaw – kompozycja, teoria koloru, psychologia, trochę wiedzy z marketingu, ale i szeroko pojęte obserwowanie świat. Next step, to praca nad swoimi umiejętnościami. Bez tego się tutaj nie da. Dbałość o szczegóły, literówki, poprawność językową.

I pamiętaj – nie myli się tylko ten, kto nie próbuje – więc masz prawo do wycofania się ze swojego wyboru. Życie jest jedno, więc jak czujesz, że robisz coś czego nie lubisz, to zmień to co robisz!

Dołącz do nas

Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!

Poznaj innych mentorów

HR generalistka, Bloggerka
Twórca treści, prezenterka
Project manager, Trener
Techniczny team leader

Chcesz zostać mentorem?

Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery