Łukasz Młynarz

Specjalista video, Producent
Social Media:
Kim jest Łukasz Młynarz?

Kim jesteś i co warto o Tobie wiedzieć?

Jestem nieograniczonym kreatywnie wariatem, który kocha komunikację audio-video. Pomagam firmom i przedsiębiorcom docierać do ich potencjalnych klientów za pomocą video. Od 2018 r. zawodowo zajmuję się tworzeniem contentu video do social media, głównie na Linkedin oraz Youtube. 

Pracowałem na etacie w firmie produkcyjnej przez 4 lata, dla której stworzyłem ponad 250 filmów do social media, stworzyłem serię animowane, materiały promocyjne, reklamowe, edukacyjne, podkładałem głos w j. angielskim oraz polskim, zajmowałem się marketingiem, tworzyłem kreacje graficzne do pism branżowych w Polsce, ZEA czy Turcji. W międzyczasie zacząłem rozwijać swój biznes video i od 2021 r. prowadzę własną firmę pod nazwą Luke Beyond Studio, w której skupiam się na tworzeniu contentu video na Linkedin, Youtube i TikTok.

Jestem wielkim fanem transmisji live, prowadzę eventy live audio na Linkedin, w których dzielę się poradami i wskazówkami w temacie tworzenia contentu video do social media, przygotowania, narzędzi do montażu, pokonywania przeszkód i strachu przed kamerą, sprzętu, sposobów i typów video do social media dla B2B czy B2C. Prowadzę także szkolenia z powyższych. 

Tkwi we mnie niespełniony muzyk/artysta, rapuję w domu. 🙂 Niemal całe życie Eminem  jeśli chodzi o USA, w Polsce od zawsze O.S.T.R. (to moi #1) ale obecnie bardzo mocno inspiruję się artystą, który trafia do mnie niemal w każdym utworze i jest nim NF.
Przeszedłem podobną drogę mentalną co on i niezmiennie mnie inspiruje i jego muzykę uznaję za pewnego rodzaju terapię dla duszy.

Napisałem kilkaset tekstów/wierszy przed laty, tworzyłem muzyczny kanał na youtube, w którym tworzyłem BLENDY hiphopowe, coś jak remix, ale muzyka nie należała do mnie. 😉 Materiały zdobywały popularność, zbudowałem społeczność ponad 20tyś subskrybentów na youtube, kochałem to ale nie mogłem na tym zarabiać więc trzeba było podejść pragmatycznie do tematu i znaleźć ”prawdziwą” pracę. 😉

Spędziłem niemal 10 lat w Anglii, poznałem co to prawdziwa fizyczna praca,
od fabryki kwiatów, przez produkcję betonowych stropów, składanie aluminiowych drabin, załadunek i rozładunek mebli przez 12,5h w nocy, które to potem mi się śniły na jawie 😉 po mleczarnie, fabryki plastiku, miałem także kilkumiesięczny epizod w jednej z największych fabryk Toyoty w Anglii – w Burnaston, Derbyshire.

Wracając do  video – Linkedin jest dla mnie głównym medium, na którym się odnalazłem i buduję swoją markę oraz docieram do klientów z różnych branż.
Dzięki budowaniu relacji oraz aktywności na Linkedin wygrałem bilet na 5 dniowe wydarzenie online Business Mastery with Tony Robbins, jednym z największych coachów i przedsiębiorców na świecie. To doświadczenie było epickie!

Poznałem tysiące ludzi, zostałem prelegentem na konferencji Linkedin Local Virtual, 

która jest mocno osadzona w społeczności Linkedin, świetnie zorganizowana, poznałem fantastycznych ludzi i znalazłem przyjaciół na Linkedin. Stworzyłem reklamę dla konferencji Open Forum w Warszawie, którą organizowała Inga Safader-Powroźnik, nagrałem oraz zmontowałem także materiały z tego wydarzenia.

Wraz z kilkudziesięcioma osobami wszedłem na szczyt Śnieżki, inicjatywa z ramienia Marcina Banaszkiewicza, w celu zwiększenia świadomości o osobach niepełnosprawnych w pracy i dzięki temu w każdy 15 dzień miesiąca na Linkedin jest specjalna akcja uświadamiająca, że są osoby niepełnosprawne ale pełnosprawne w biznesie i dzięki tej akcji do tej pory ponad 75 osób znalazło pracę.

Dzięki temu, że na Linkedin są naprawdę fantastyczni ludzie wsparcie dla takich inicjatyw jest ogromne.

Zostałem zaproszony także na konferencję i nagrałem oraz zrealizowałem materiały z V Międzynarodowego Dnia Plecaka, który organizowała Kira Sukhoboichenko w siedzibie Samsunga w Warszawie w Warsaw Spire. Polecam wszystkich wymienionych sprawdzić na Linkedin. Fantastyczni i wyjątkowi ludzie.

Ostatnio mocno także rozwijam swoją pasję audio, a jest nią lektor. j. angielskiego.
Zrealizowałem kilkadziesiąt materiałów, największymi i najciekawszymi dla mnie
były materiały dla jednej z najstarszych uczelni w Bolonii

Moją pasją #1 pozostaje niezmiennie muzyka, za którą już niebawem się zabieram,

uwielbiam tworzyć i montować filmy (głównie dla siebie ;)) ale lubię kreatywne wyzwania, nie cierpię nudy. Kocham sport – piłka nożna, Premier League – Liverpool FC – Walk on, walk on, with hope in your heart, and you’ll never walk alone, you’ll never walk alone! (jak zacznę to muszę dokończyć!)

Prywatnie mąż pewnej kobiety, którą poznałem w technikum, potem nie mieliśmy kontaktu przez 10 lat i nasze drogi się zeszły (to też niezła historia), ojciec najcudowniejsze 7 latki na świecie – Wiktorii, właściciel (niemal tata) największego szczura na świecie o imieniu Mia – to jest york, prawdziwy york przywieziony z Anglii, od kilku miesięcy po domu latają nam dwie papużki nimfy. Są przekochane. 🙂 Miałem jeszcze rybki, ale…

Twoja praca

Jak wygląda Twoja praca?

Gdyby nie moja żona umarłbym w butach. Bardzo dużo mi pomaga, mentalnie oraz organizacyjnie, wspiera moją pasję i biznes video, daje mi czas na rozwój i budowanie firmy, jednocześnie także finansowo sporą część inwestuję w sprzęt, rozwój i narzędzia do video. 

Bardzo dużo czasu spędzam w moim “studio” – jest w fazie budowania. Właściwie większą część dnia spędzam przy komputerze. 99% klientów pochodzi z Linkedin, na którym spędzam nawet kilka h dziennie.Tworzę content, komentuję, rozmawiam w prywatnych wiadomościach, organizuję eventy lub biorę w nich udział, udzielam się, pomagam, prowadzę szkolenia z tworzenia video, dzielę się wiedzą.

Staram się mieć przygotowany content do publikacji na cały tydzień, czasami nie jest to możliwe i wtedy improwizuję. Zawsze staram się by moje materiały dawały coś więcej niż tylko suchą wiedzę, ma być emocjonalnie, śmiesznie, wartościowo, nauczająco, inspirująco, prosto i luźno.

Więc jestem sterem i okrętem: Dbam by mieć content, który trafia do moich odbiorców i jednocześnie zdobywa klientów. Dbam o relacje, dużo piszę, dużo nagrywam, dużo montuję, poszukuję aktywnie idealnych klientów, uczę się copywritingu, tworzenia coraz to lepszych treści.

Największe wyzwania to efektywna organizacja czasu. Zdarzają się często niezaplanowane i niespodziewane telefony, które potrafią zburzyć cały harmonogram dnia. Praca z domu wymaga dyscypliny i organizacji oraz odpoczynku. To ostatnie jest dla mnie kluczowe ponieważ bardzo łatwo się zatracić i spędzić przy projekcie kilka h bez przerwy. Regularne przerwy są bardzo ważne, jednak cały czas uczę się by je wykorzystywać. Montaż video wciąga. 🙂

Mój model biznesowy głównie polega na montażu video z przesłanych przez klienta materiałów. Są to podcasty audio czy video, webinary, filmy reklamowe czy prezentacje, filmy edukacyjne, kursy, tematyczne serie video dla sprzedawców, trenerów biznesu, coachów, mentorów, shorty, reelsy, materiały promo różnych wydarzeń, konferencji… Nie stronię jednak od nagrywania materiałów dla klienta, ale robię to bardzo rzadko. Głównie relacje z konferencji. Pozwala mi to budować rozpoznawalność oraz nawiązywać kontakty biznesowe.

Twoje kompetencje

Jakie umiejętności lub cechy są kluczowe w Twojej pracy?

Teoria i praktyka.

Trzeba się rozwijać, uczyć, wchłaniać wiedzę, być na bieżąco, czytać, podglądać jak to robią inni, inspirować się i stawiać sobie wysoko poprzeczkę. Śledzić trendy, uczyć się narzędzi, testować, znaleźć to, w czym się jest dobrym i to rozwijać. Trzeba lubić montaż video, mieć zmysł estetyczny, uczyć się od najlepszych, podglądać najlepszych w swojej branży, nie bać się eksperymentować. Tworzyć, tworzyć i jeszcze raz tworzyć, tylko w ten sposób można teorię przekuć w praktykę.

Otwartość, cierpliwość, chęć nauki, rozwoju, systematyczność, upór, koncentracja, nastawienie na cel, wiara w siebie, w swoje możliwości, pokora, kreatywność, spostrzegawczość, realizacja celów, założeń, kontakty. 

Porady

Jakie rady dałbyś komuś, kto jest na początku drogi w Twojej dziedzinie?

Zbadać przede wszystkim rynek, zbudować swoją grupę docelową, idealnego klienta, zbudować filary treści, wejść na jedną, dwie platformy, na których są nasi potencjalni klienci i tam publikować, konsekwentnie, być aktywnym, codziennie, budować markę, relacje, społeczność, dostarczać treści edukacyjnych na różnych etapach lejka sprzedażowego. Dostarczać edukacji, organizować webinary, eventy audio, wchodzić w kolaboracje z innymi twórcami, działać, nie poddawać się.

Określić cele miesięczne, 3 miesięczne. Testować content, zapisywać jakie posty przyjmują się najlepiej, recykling treści, uczyć się od najlepszych. Sprawdzić swoją konkurencję, która działa na danej platformie, jak działa, co jej to przynosi i zrobić to lepiej, po swojemu, wyróżnić się czymś.

Co jakiś czas zmienić jeden, dwa elementy i obserwować, analizować,
publikować i poszerzać sieć.

Kontakty – dają bardzo wiele. Budowanie relacji to klucz, dzięki nim oraz byciem autentycznym, pokazywaniem siebie od strony prywatnej, nie tylko biznesowej, pomaga zbudować prawdziwe relacje i przyciągnąć ludzi. Ludzie chcą wiedzieć jakie masz wartości, co sobą reprezentujesz, czy masz własne zdanie.

Określić co Ci się będzie najlepiej sprzedawało, czy lubisz to robić, jeśli nie chcesz czegoś robić a możesz to delegować – deleguj!

Nie ma nic gorszego niż robienie projektu, którego nie czujemy.

Spotykać się ludźmi na żywo, jeśli budujesz swój profil np. na Linkedin, spotykaj się na różnych wydarzeniach audio, na spotkaniach Linkedin Local, pojedź czasem na konferencję, poznaj ludzi na żywo.

Bardzo ważnym elementem jest zbudowanie profilu, który przyciąga. Profil powinien wyglądać jak Landing Page.

Warto obserwować takie osoby jak Justin Welsh, Jasmin Alic, Dina Calakovic… Oni dzielą się wiedzą jak sprzedawać, jak pisać na Linkedin, jak budować profil i swoją markę.

Automatyzacja, www i newsletter.

Automatyzacja – warto mieć przygotowane briefy dla klienta, aby od razu klasyfikować czy to jest nasz idealny klient czy strata czasu. Pozwala też masę czasu zaoszczędzić.

Formularze jak np. warunki współpracy, umowy NDA, przekazanie praw autorskich itp.

Dostęp do banków licencjonowanych materiałów stockowych, korzystam z elements.envato.com ale jest storyblocks, adobe stock, motion array i wiele, wiele innych.

WWW oraz newsletter – pracuję nad tym ale niech Ci da do myślenia pewien fakt,

że jeśli budujesz swoją markę na jednej platformie, masz duży following, masz stamtąd klientów, portfolio, rekomendacje, wszystko pięknie i nagle… platforma upada, albo jest włamanie, tracisz swoje konto, kontakty, profil. Co wtedy?

Newslettera ani strony www nikt Ci nie zamknie.
Buduj od początku listę kontaktów, jeśli możesz,
listę do newslettera, wydajesz ebook?
Niech odbiorca zostawi swój adres by go pobrać,
tworzysz webinar?
Niech będzie rejestracja.

Nie bój się też pytać ludzi czego potrzebują.
Nie rób tego zbyt często. Ankieta raz na kwartał
będzie ok. 

Ucz się, twórz, nie bój się, masz wszystko by zacząć tworzyć,
zdobywać klientów, budować firmę, markę, sprzedawać,
zmieniać swoje życie.

Naprzód! 🙂

Dołącz do nas

Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!

Poznaj innych mentorów

Marketer, Strateg, Konsultant
Learning and development specialist
Przedsiębiorca, Marketer
Strateg marki

Chcesz zostać mentorem?

Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery