Od 13 lat prowadzę projekty i kampanie marketingowe w obszarze digital.
Pracuję jako manager w agencji Pure Play, gdzie prowadzę 9-osobowy team mediowy. Co to znaczy? Planujemy i realizujemy kampanie online dla topowych polskich i zagranicznych marek.
Prowadzę konsultacje i szkolenia dla klientów z zakresu płatnych mediów i komunikacji Social Media. Doradzam i buduję strategie mediowe, innymi słowy podpowiadam na czym warto się skoncentrować a z czego zrezygnować, by biznes klienta rósł.
Wystąpiłem na kilku konferencjach jako prelegent oraz napisałem kilka artykułów do prasy branżowej. Pracowałem w 4 agencjach reklamowych + 2 działach marketingu po stronie klienta. Prowadziłem kampanie zarówno w Polsce, jak i na rynkach międzynarodowych (m.in USA, Chiny, Rumunia).
W marketingu przyjął się podział, że albo jesteś osobą kreatywną (piszesz, wymyślasz, tworzysz wizje i koncepty) albo jesteś osobą analityczną (ustawiasz i planujesz kampanie, przygotowujesz raporty, optymalizujesz działania). Ja stoję po środku tych ról.
Nigdy nie potrafiłem (i nie chciałem) na stałe przypisać się tylko do jednej kategorii.
Jako manager, moim głownym zadaniem jest ułatwiać pracę mojemu zespołowi + dbać o zadowolenie klientów. Tylko tyle i aż tyle. 🙂
Motywuję, podpowiadam, doradzam, rozwiązuję trudne sytuacje.
Dzień zaczynam od przeglądu kalendarza. Sprawdzam jakie spotkania mnie czekają danego dnia, jak muszę się do nich przygotować. Spotkania, te z klientami oraz te wewnętrzne z zespołem, to duża część mojej pracy. Następnie weryfikuję listę zadań, ktore muszę wykonać.
Kolejny krok to przegląd maili i sprawdzenie czy nie mamy czegoś nagłego, czy nie wybuchł żaden “pożar”.
Pracuję w modelu hybrydowym 3 dni dom/ 2 dni biuro. Taki układ dobrze się sprawdza.
Nie jestem fanem 100% pracy zdalnej. Uważam, że nieformalne interakcje (kawa w kuchni, wspólny obiad itp.) pozytywnie przekładają się na relacje w zespole a tym samym i na wydajność.
Prowadzenie kampanii digitalowych w narzędziach typu Google Ads, Facebook Ads itp. nie wymaga specjalnych zdolności. Można tego nauczyć niemal każdego. Mam kolegów po polonistyce czy AWF-ie, którzy z powodzeniem prowadzą kampanie mediowe – ja sam jestem jestem mgr politologii 🙂
Bardziej niż umiejętności, liczy się etyka pracy. Odpowiedzialność, sumienność, dbałość o szczegóły, dbanie o relacje z klientem to bardzo ważne elementy pracy w marketingu.
Jednak, jeżeli miałbym wskazać jedną kluczową cechę, którą warto rozwijać, to umiejętność komunikacji z klientami jak i wewnętrznie w zespole.
Ważne jest nie tylko czy robimy coś dobrze, ale również czy umiemy o tym opowiedzieć w prostych i przystępnych słowach.
Marketing to niekończąca się nauka. Każdego tygodnia pojawiają się mniejsze lub większe nowości, które powinniśmy śledzić.
Na początku drogi, poradziłbym samemu sobie, by zadbać o relacje i rozwijanie kontaktów z ludźmi z branży marketingowej,
To co ważne, zanim otrzymasz pierwszą pracę, pierwszy punkt zaczepienia – wyróżnij się spośród innych osób, które tak jak ty stawiają pierwsze kroki w marketingu.
Pokaż, że jesteś aktywny i sam dążysz do zdobywania wiedzy.
Nie zaczynaj zdobywania wiedzy od płatnych kursów. One mogą być pomocne – to jasne, ale nie na samym początku Twojej drogi.
Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!
Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery