Maksymilian Witkowski

Marketer, Przedsiębiorca
Social Media:
Kim jest Maksymilian Witkowski?

Właściciel agencji content marketingu Berry Agency, specjalizuje się w wideo marketingu (YouTube, TikTok), generując dla klientów ponad 30 milionów wyświetleń. Prywatnie, zapalony longboardzista i perkusista.

Kim jesteś i co warto o Tobie wiedzieć?

Owner i project manager w agencji content marketingu berryagency.pl.
Specjalizuję się głównie w wideo marketingu (YouTube i TikTok) od planowania, przez produkcję do publikacji i analityki danych z platform na które wrzucamy te wideo.

Klienci przychodzą do nas z potrzebą rozwinięcia swoich mediów społecznościowych jak i przy montażu ich kursów wideo.

W branży działam od ponad 3 lat, firmę prowadzę ponad 2 lata. Wcześniej byłem na darmowym stażu u polskiego teamu Garego Vaynerchuka, gdzie nauczyłem się sporo “sztuki”. Tam w 2019 roku moja menadżerka powiedziała, bym zainteresował się TikTokiem.

Wcześniej pracowałem jako analityk i moderator dla kontrakora YouTube’a, gdzie później awansowałem na pozycję menadżera zespołu.

To były moje początki z wideo.

Sukcesy?
Wspólnie z zespołem wygenerowaliśmy ponad 30 milionów wyświetleń dla naszych klientów i kursantów mojego kursu “Szkoła Tik Toka”. 

Wyświetlenia to jedno, ale większość klientów z nami zostaje.
Właśnie to jest dla nas większy sukces, bo widzą wartość w tym co robimy i skutecznie oddelegowują nam niewygodne dla nich procesy.

Jako 31 latek duszę dziecka odnajduję jeżdząc na longboardzie. Czuję dreszczyk emocji i adrenaliny uprawiając Muay Thai, jak i łamię pałki przy graniu na perkusji do najnowszych kawałków Metalliki.

Prywatnie kawaler. Najwięcej “życia prywatnego” spędzam z przyjaciółmi z innej agencji nagrywając filmiki i rozmawiając na tematy rozwojowe. Do poduszki zabieram ze sobą książki o kreatywności i marketingu.

Twoja praca

Jak wygląda Twoja praca?

Z reguły pod koniec poprzedniego tygodnia planuje sobie tydzień następny.

Większość moich obowiązków to organizowanie pracy mojemu małemu trzy osobowemu zespołowi. (nagrywanie treści, tworzenie grafik, montaż wideo, publikacje w sieci, analiza danych)

Dodatkowo: łatanie dziur komunikacyjnych, tworzenie procesów, wdrażanie nowych narzędzi, automatyzacji jak i rozmowy z klientami pochłaniają połowę mojego dnia.
Inną część dnia rezerwuję na tworzenie treści na profil mojej marki osobistej.

W swojej pracy uwielbiam patrzeć na wyniki treści publikowanych u klientów podczas robienia raportów, jak i wpadanie z zespołem na niecodzienne pomysły przy tworzeniu treści. Wtedy czuję się spełniony i wdzięczny, że tak dobrą zabawę można przekładać w biznes.

Część roku pracuje z biura koło coworkingowego, a część spędzam na Home Office.
W zależności od poziomu skupienia jaki potrzebuję i czasem jakim dysponuję.

Lubię być przy rozpoczynaniu pewnych procesów, np. wykonywanie filmików u klienta.

z członkiem zespołu, by mieć pewność, że proces idzie gładko.
To również celowe dbanie o dobre relacje z klientami, bo w “erze online” i spotkań na zoomie kontakt bezpośredni ma dużą większą dla nich wartość

Moim zadaniem jest wdrożenie, delegowanie, księgowość i quality assurance naszego zespołu. Kiedy kogoś nie może być w pracy, to zakasuje rękawy i biorę rzeczy na siebie.

Inną częścią mojej pracy to szkolenia: od prawie 2 lat szkolę osoby i marki z TikToka.
Jak z niego korzystać oraz jak może im pomóc rozwinąć ich markę personalną/brand.

Twoje kompetencje

Jakie umiejętności lub cechy są kluczowe w Twojej pracy?

Umiejętność samoorganizacji będzie jedną z najważniejszych umiejętności tego stulecia. Pokazujesz innym, że potrafisz zarządzać sobą, więc inni mogą zaufać i Tobie.

Maksymilian Witkowski

By być właścicielem firmy to jedno. Ale by tworzyć sociale dla marek, nie trzeba mieć przedsiębiorczego myślenia.

Organizacja swojej pracy i konkretny system działania – jeśli coś się powtarza, zatrzymaj się. Zobacz co daje Ci wymierne wyniki. Co jest kontrproduktywne, zorganizuj się.

Umiejętność samoorganizacji będzie jedną z najważniejszych umiejętności tego stulecia.
Pokazujesz innym, że potrafisz zarządzać sobą, więc inni mogą zaufać i Tobie.

Do social mediów:

  • Umiejętność operowania sprzętem wideo.
  • Umiejętność montowania wideo (Adobe Premiere Pro).
  • Znajomość Facebook&TikTok Ads.
  • Znajomość Facebook Business Suite.
  • Umiejętność przekształcania swoich wizji w ciekawe grafiki np. w CANVA, czy Photoshop.
  • Umiejętności interpersonalne. Klient musi nam uwierzyć i nas kupić.
  • Pokora. Jeśli nie masz portfolio, pomyśl o pracy za darmo dla innych jak projekt na studiach.
  • Podstawy marketingu i budowania marki. Bez tego o naszych działaniach wiedzą tylko nasi rodzice i znajomi na Facebooku.

Delegowanie. Pierwszy rok starałem się zrobić wszystko sam. Ciężko było podzielić się pierwszymi zarobionymi pieniędzmi, ale to otworzyło finalnie drogę do lepszych i bardziej zaawansowanych projektów.

Rywalizacja. Bez rywalizacji i parcia do przodu przy tak szybko rozwijającej się branży łatwo zostać w tyle.

Porady

Jakie rady dałbyś komuś, kto jest na początku drogi w Twojej dziedzinie?

Naucz się opakowywać Twoje sukcesy i usługi w coś, co dla klienta ma wartość.

Maksymilian Witkowski

Gdybym miał zaczynać znowu jako właściciel agencji content marketingu to odważniej mówiłbym o tym co robię i o swoich sukcesach.

Specjaliści od Ads mogą się pochwalić, ze “zarobili” dla swoich klientów miliony złotych. Miliony na stole, złote monety brzmią świetnie. My możemy powiedzieć o milionach wyświetleń, ładnych postach itp.

Dlatego naucz się opakowywać Twoje sukcesy i usługi w coś, co dla klienta ma wartość.

Pytałbym również klientów o wyniki finansowe jako podstawę współpracy. Teraz to już u nas standard, jednak ludzie nie dzielą się tym z byle kim i nie widzą w tym wartości. Ale jeśli robisz komuś marketing i nie masz danych finansowych firmy to finalnie jesteś jak dziecko we mgle.

Zdecydowanie znowu pracowałbym dla kogoś za darmo, by udowodnić swoją wartość i szybko się nauczyć fachu.
Nie ma nic bardziej ambitnego, niż młody człowiek, który zaczyna w branży i chce działać.

Na koniec, szukaj dobrych mentorów/szefów. Dobry szef sprawi, że wzrośniesz. Zły zobaczy w twojej ambicji i głodzie sukcesu konkrencję. Naucz się odróżniać jednych od drugich.

Dołącz do nas

Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!

Poznaj innych mentorów

Business development manager
Marketerka, CEO Priders, agencji marketingu inkluzywnego
Strateg, Szkoleniowiec, Propagator polskich marek
Dyrektor operacyjny, Konsultant

Chcesz zostać mentorem?

Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery