Małgorzata Dadok-Grabska

Przedsiębiorca, Marketer
Social Media:
Kim jest Małgorzata Dadok-Grabska?

Kim jesteś i co warto o Tobie wiedzieć?

Od ponad 15 lat moja działalność zawodowa skupiona jest wokół marketingu, ze szczególnym zamiłowaniem do contentu, webwritingu i inbound marketingu. Doświadczenie zawodowe zdobywałam, pracując w branży mobile marketingu oraz nowych technologii. Odpowiadałam za kontakty z partnerami biznesowymi i negocjowanie warunków umów, opracowywanie kampanii promocyjnych i kreację nowych produktów cyfrowych dla TVN i MTV.

Od ponad 7 lat prowadzę własną działalność związaną z promocją firm online. Osobiście specjalizuję się w tworzeniu strategii marketingowych i content oraz inbound marketingu.

Na co dzień dużo piszę – głównie po angielsku, ale także po polsku. Tworzę treści głównie dla firm z sektora IT, nowych technologii, e-commerce, inwestycji i finansów, OZE, a także nieruchomości oraz aranżacji wnętrz. Poza tworzeniem ich od podstaw sporą część czasu zajmuje mi optymalizacja już istniejących.

Prowadzę także konsultacje marketingowe – w szczególności dla małych i średniej wielkości firm, które mają problemy z ułożeniem strategii promocji oraz określeniem tonu i formy komunikacji, czy wyborem odpowiednich kanałów.

Z racji faktu, iż w zespole DGpromo są też specjaliści od SEO, deweloperzy, grafik i „magicy” od płatnych kampanii reklamowych, jesteśmy w stanie zaoferować naszym klientom kompleksową opiekę marketingową, z czego chętnie korzystają.

Poza prowadzeniem firmy zajmuję się także działalnością społeczną – głównie na rzecz dzieci. Lubię spędzać czas z bliskimi na łonie natury. Częste przerwy w pracy zapewniają mi dwa psy, które skutecznie aktywizują mnie do ruchu.

Twoja praca

Jak wygląda Twoja praca?

Każdy dzień rozpoczynam od sprawdzenia skrzynki mailowej i powiadomień z kanałów społecznościowych klientów. Jeśli nie ma nigdzie „pożaru”, przechodzę na spokojnie do działania według zaplanowanej listy.

Zwykle znajdują się na niej pozycje takie jak:

  • stworzenie postów do kanałów społecznościowych,
  • napisanie artykułów blogowych,
  •  sprawdzenie treści nadesłanych przez klientów,
  • weryfikacja statusu kampanii reklamowych,
  • aktualizacja i dodawanie nowych treści na stronach klientów,
  • optymalizacja treści,
  • przygotowywanie grafik i prostych materiałów wideo,
  • umawianie spotkań,
  • konsultacje online,
  • odpowiadanie na maile,
  • weryfikacja umów i płatności.

Staram się wszelkiego rodzaju prace wymagające kreatywności i researchu wykonywać w porannych godzinach, a te związane z administracją odkładam na później. W praktyce jednak bywa różnie. Wyciszenie telefonu i wyłączenie przychodzących powiadomień są w tej kwestii nieocenione, ale… za bardzo lubię rozmawiać z ludźmi oraz utrzymywać bezpośredni kontakt z klientami, żeby faktycznie tak postępować.

Twoje kompetencje

Jakie umiejętności lub cechy są kluczowe w Twojej pracy?

Jako osoby odpowiadającej za tworzenie treści – to przede wszystkim dbałość o składnię, poprawność gramatyczną i interpunkcję. Bardzo ważna jest też umiejętność operowania językiem korzyści – czyli takiego przestawiania produktów lub usług klientów, aby odpowiadały one na realne potrzeby grupy docelowej. Oczywiście trzeba też pamiętać o tym, że content zawsze idzie w parze z SEO i analizą skuteczności.

Jako osoby odpowiadającej za marketing innych firm – ogólne pojęcie o strategiach promocji wraz ze specyfiką różnych branż. W tym kontekście warto określić swoje specjalizacje, a nie kreować się jako osoba od wszystkiego. Bardzo ważna jest też łatwość komunikacji, umiejętność słuchania i wyciągania wniosków. Po latach pracy stwierdzam, że marketing tak naprawdę ma wiele wspólnego z psychologią.

Jako osoby odpowiadającej za prowadzenie firmy – otwartość, komunikatywność, zadaniowość, umiejętność zarządzania czasem i praca pod presją oraz nadawania priorytetów poszczególnym projektom. Bardzo ważna jest też umiejętność pracy w zespole i słuchania, otwartość na nowości i gotowość do adaptacji nowinek technologicznych. Branża marketingowa szybko się zmienia. Chcąc utrzymać się na powierzchni, trzeba stale się uczyć.

Porady

Jakie rady dałbyś komuś, kto jest na początku drogi w Twojej dziedzinie?

Z ciekawością przyglądam się branży i jej ewolucji. To, co jeszcze kilka lat temu było hitem i napędzało strategie promocji, dziś odchodzi do lamusa. Jeśli więc dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z marketingiem, zacznij od podstaw. Philip Kotler z pewnością w tym temacie pomoże.

Nie bój się pytać, szukać wsparcia osób doświadczonych w konkretnej dziedzinie. Marketing tak naprawdę dotyczy wielu aspektów – musisz wyczuć, czy lepiej czujesz się po stronie kreacji, czy może jednak analizy.

Śledź trendy w marketingu, aby być na bieżąco z nowymi narzędziami i sposobami dotarcia do poszczególnych grup docelowych. Pamiętaj, że marketing to dziedzina, która stale się rozwija, więc nie przestawaj się uczyć i eksperymentować. A ponad wszystko – praktykuj. Wówczas najlepiej można sprawdzić własne umiejętności, zweryfikować predyspozycje i wybrać specjalizację. 

Pamiętaj też, że marketing wymaga kreatywności. A nic jej tak nie zabija, jak przepracowanie, brak inspiracji i rutyna.

Dołącz do nas

Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!

Poznaj innych mentorów

Ekspert marketingu B2B
Brand & marketing managerka
Szaman marketingu
Cofounder, Przedsiębiorca, Specjalista sprzedaży

Chcesz zostać mentorem?

Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery