Małgorzata Kiełpińska

Dyrektor operacyjny, Konsultant
Social Media:
Kim jest Małgorzata Kiełpińska?

Kim jesteś i co warto o Tobie wiedzieć?

Jestem menedżerem z 12 letnim doświadczeniem jako dyrektor finansowy. 

Moją pracę zawodową zaczynałam jako księgowa, po roku przeszłam do controllingu, po 7 latach zostałam dyrektorem finansowym i członkiem zarządu 4 spółek. 

Pracowałam w grupie spółek o łącznych obrotach 135 mln zł rocznie. Mam na swoim koncie projekty reorganizacji spółek produkcyjnych oraz handlowych, centralizację usług finansowo – księgowych, projekty dotyczące tworzenia narzędzi controllingowych oraz usprawnienia procesów biznesowych, m in. wdrożenie systemu elektronicznych dokumentów.

W pracy kieruję się filozofią lean, lubię pracować z ludźmi i zdecydowanie lubię zmiany. 

W grudniu 2022 skończyłam studia w zakresie coachingu z elementami psychologii. 

Aktualnie jestem w trakcie budowania własnego biznesu. Pracuję z osobami, które:

  • nie mogą się doczekać, aż rozkręcą swoją firmę – mają już pomysł i podjęły decyzję, ale brak im wiedzy, jak zacząć z głową i od początku pracować stabilnie i z perspektywą
  • już prowadzą swój biznes, ale potrzebują wsparcia, ponieważ wiedzą mniej, niż by chciały – firma zaczyna im trochę wchodzić na głowę; uczę, jak sprawnie opanować koszty i jak zarządzać finansami 

Prywatnie lubię aranżację wnętrz, jeżdżę na rowerze i dużo czytam.

Twoja praca

Jak wygląda Twoja praca?

Aktualnie jestem odpowiedzialna za wszystko, co jest związane z projektem mojego biznesu. 

To oznacza, że zajmuję się marketingiem, sprzedażą, produkcją i finansami 🙂

Moje zadania: 

  • badanie rynku – potrzeb klienta
  • planowanie finansowe
  • publikacje w SM
  • prowadzenie strony internetowej 
  • rozmowy z potencjalnymi klientami 
  • konsultacje 
  • tworzenie produktów 
  • analiza plan – wykonanie

Dodatkowo cały czas się uczę, zbieram pomysły. 

Pracuję w biurze, które mam w domu. 

Największym wyzwaniem jest znalezienie najlepszego dla mnie sposobu komunikacji z klientem. Rynek podsuwa rozwiązania, które wydają się być słuszne i jedyne, a to może być mylące. 

Drugim wyzwaniem jest praca w pojedynkę, co w przyszłości planuję zmienić. 

Co lubię w mojej pracy najbardziej? Pomysły moich klientów, odkrywanie przed nimi nowych możliwości i siły, którą rzeczywiście mają, ale w nią nie wierzą.

Twoje kompetencje

Jakie umiejętności lub cechy są kluczowe w Twojej pracy?

Kompetencje twarde: 

  • wiedza w dziedzinie finansów i prowadzenia biznesu, 
  • znajomość przepisów podatkowych, rachunkowości
  • podstawowe przepisy prawne związane z prawem pracy, BHP, spółek handlowych 
  • wiedza w zakresie planowania, budżetowania, analizy danych
  • podstawy marketingu 
  • Excel  
  • języki obce 

Umiejętności miękkie

  • komunikatywność
  • konsekwencja
  • opanowanie 
  • zorganizowanie 
  • spójność
  • nieszablonowe myślenie 

Cechy charakteru

  • pewność siebie
  • odpowiedzialność
Porady

Jakie rady dałbyś komuś, kto jest na początku drogi w Twojej dziedzinie?

Niezależnie, czy planujesz własny biznes, czy chcesz pracować na etacie warto jest poświęcić czas na zaplanowanie modelu własnego biznesu lub swojego osobistego modelu biznesowego, w którym dokładnie określisz:

  • z kim chcesz pracować 
  • i jakie problemy danej osoby rozwiązujesz. 

Dzięki temu ustalisz potrzebne: 

  • zasoby, 
  • ścieżki komunikacji z klientem, 
  • to, z kim chcesz współpracować 
  • oraz to, jakie będziesz budować relacje z Twoimi klientami i kontrahentami. 

Na koniec dużo łatwiej zaplanujesz przychody i koszty Twojego biznesu. 

Rozpracowanie tych punktów pokaże, czym możesz zająć się od ręki i da odwagę do działania. Masz szansę zacząć zarabiać dużo szybciej przy optymalnych kosztach. 

Często bez analizy tych danych tworzymy strony, produkty, których klient nie potrzebuje. W ten sposób tracimy czas i pieniądze. 

Najważniejsze jest to, że jeszcze żadna nawet najlepsza oferta nie przetrwała w 100% pierwszego kontaktu z klientem, także nie warto iść ścieżką perfekcjonizmu. 

Zadaj swoim klientom pytanie, a zdziwisz się, że potrzebują rzeczy innych, niż Tobie się dzisiaj wydaje.

Dołącz do nas

Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!

Poznaj innych mentorów

Founder David’s Methods
Przedsiębiorca, Mentor, Mówca inspiracyjny
Scaling up coach
Przedsiębiorca, Specjalista HR

Chcesz zostać mentorem?

Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery