Martyna Zastrożna

Starsza analityczka
Social Media:
Kim jest Martyna Zastrożna?

Starsza analityczka produktu w czołowym polskim serwisie e-commerce, specjalistka w wykorzystaniu Google Analytics i wizualizacji danych, autorka książek z zakresu analityki i e-marketingu, prelegentka na konferencjach branżowych. Prywatnie miłośniczka herbaty, mocnej muzyki i kultury nordyckiej.

Kim jesteś i co warto o Tobie wiedzieć?

Jestem starszą analityczką produktu w największym polskim serwisie e-commerce. Uczę efektywnego wykorzystania Google Analytics i wizualizacji danych. Pomagam przekładać liczby na insighty i zarabiać więcej.

Jestem autorką książek “Google Analytics dla marketingowców” oraz „Google Analytics w biznesie”, a także wielu artykułów z dziedziny analityki i e-marketingu. 

Występuję na branżowych konferencjach, chętnie dzielę się wiedzą ze studentami UAM oraz uczestnikami szkoleń. 

Prywatnie jestem miłośniczką dobrej herbaty i mocnego brzmienia (i odwrotnie) oraz wszystkiego, co nordyckie. Uwielbiam Pearl Jam, Iron Maiden, Jacka White’a, Metallicę i… Eltona Johna 🙂

Twoja praca

Jak wygląda Twoja praca?

Obecnie zajmuję się analizą danych dotyczących narzędzi dla sprzedających w największym polskim serwisie typu marketplace. 

Przekładam dane na zrozumiałe wnioski i rekomendacje dla biznesu. Tworzę analizy produktowe i dashboardy analityczne, wspieram testy A/B.

Uwielbiam opowiadać historie wysnute z danych i tworzyć estetyczne i inspirujące wizualizacje. Powoli zagłębiam się też w Machine Learning 🙂

Twoje kompetencje

Jakie umiejętności lub cechy są kluczowe w Twojej pracy?

W mojej pracy najważniejsza jest ciekawość i uparte dążenie do znalezienia odpowiedzi na nurtujące nas pytania biznesowe. Bardzo przydatna jest też umiejętność „dogadania się” zarówno z ludźmi biznesu, jak i technologii, a także przedstawienia wyników pracy w zrozumiały dla wszystkich sposób.

Na moim stanowisku konieczna jest dobra znajomość SQL, Airflow, narzędzi do wizualizacji danych i doświadczenie w pracy z technologią chmurową. Przydaje się też znajomość Pythona i pySparka.

Porady

Jakie rady dałbyś komuś, kto jest na początku drogi w Twojej dziedzinie?

Zaczynając karierę w analityce warto wykorzystać swoje dotychczasowe doświadczenie i predyspozycje. Pomogą nam znaleźć taki obszar analiz i rodzaj stanowiska, w którym będziemy się czuć najlepiej. 

Rozumiemy biznes? Prawdopodobnie dobrze poradzimy sobie jako analityk biznesu lub produktu. Lubimy tematy technologiczne? Być może kariera jako inżynier danych to coś dla nas. Mamy zacięcie humanistyczne? Możemy być świetnymi data storytellerami! Mamy smykałkę do marketingu? Świetnie, analiza kampanii to obszar, który cieszy się dużym zainteresowaniem.

A jak sprawdzić, czy analityka to coś dla nas? Poszukajmy jakichś ciekawych, publicznie dostępnych zbiorów danych (np. na kaggle.com) i zacznijmy je eksplorować! Spróbujmy przeprowadzić wstępną analizę, przygotować dashboard (np. w darmowym Looker Studio) lub infografikę ze znalezionymi wnioskami.

A może w naszej obecnej pracy możemy mieć dostęp do ciekawych danych? Zaproponujmy, że się im przyjrzymy i przygotujmy na ich podstawie rekomendacje.

Jeśli mamy z tego frajdę – śmiało możemy próbować dalej!

Dołącz do nas

Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!

Poznaj innych mentorów

Przedsiębiorca, Konsultant
Growth hacker
Marketer, Strateg, Konsultant
Strateg & konsultant marketingowy, CEO

Chcesz zostać mentorem?

Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery