Mateusz Jabłonowski

Konsultant, Trener, Praktyk employer brandingu
Social Media:
Kim jest Mateusz Jabłonowski?

Kim jesteś i co warto o Tobie wiedzieć?

Obecnie jestem freelancerem w obszarze employer brandingu, komunikacji wewnętrznej, personal brandingu i D&I. Doradzam i szkolę firmy jak projektować lepsze działania w w/w obszarach.

Przygodę freelancera zacząłem po 10 latach pracy w korporacjach – polskich i międzynarodowych (PKO Bank Polski, Allegro, Miinto, Showroom). Swoją karierę rozpoczynałem w rekrutacji, sourcingu, potem odpowiadając już stricte za employer branding i komunikację.

Posiadam również doświadczenie managerskie, zarządzałem 5 osobowym zespołem. 

Jestem również autorem książki “Employer branding. Praktyczny podręcznik”. Moje TOP 5 w Gallupie to: individualization, relator, achiever, maximizer, responsibility. 

Prywatnie fan podróży, sportu, psitata. 

Twoja praca

Jak wygląda Twoja praca?

Pracuję jako freelancer, doradzając firmom. Prowadzę szkolenia, przygotowuje strategię, realizuje projekty, prowadzę konsultacje o2o.

W mojej pracy najbardziej lubię różnorodność – projektów, klientów, ludzi z którymi się spotykam. Wymaga ona ogromnych pokładów samodyscypliny, nad którą cały czas pracuję. 

W ramach realizowanych zadań przeprowadzam warsztaty z pracownikami, grupy fokusowe, analizuję dane, przygotowuję kreatywne hasła kampanii, strategie. 

Twoje kompetencje

Jakie umiejętności lub cechy są kluczowe w Twojej pracy?

Analiza danych, kreatywność, ciekawość i znajomość rynku oraz benchmarków, copywriting, project management, strategiczne myślenie, zarządzanie zespołem, obsługa mediów społecznościowych, event management, public speaking.

Porady

Jakie rady dałbyś komuś, kto jest na początku drogi w Twojej dziedzinie?

Przede wszystkim ważna jest ciekawość i ciągła chęć rozwoju – w branży employer brandingowej rzeczywistość potrafi się zmienić z dnia na dzień. Trzeba zatem być ciągle na bieżąco z trendami, nowinkami, działaniami konkurencji.

Kluczowe jest też rozwijanie swoich kompetencji project managementu, bo ta praca polega głównie na zarządzaniu różnymi, złożonymi projektami. 

W moim przypadku ważne było dzielenie się wiedzą, chęć opowiadania o swoich doświadczeniach i perspektywie. Patrząc wstecz, nie podjąłbym żadnej innej decyzji – aczkolwiek czasem była potrzeba odważniejszych decyzji, rezygnacji z niektórych rzeczy na poczet innych.

Dołącz do nas

Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!

Poznaj innych mentorów

Specjalista ds. marketingu internetowego
Learning and development specialist
Konsultant HR, Coach, Trener biznesu
Key account manager, Przedsiębiorca

Chcesz zostać mentorem?

Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery