Mateusz Kosmaczewski

Marketer, Strateg, Konsultant
Social Media:
Kim jest Mateusz Kosmaczewski?

Kim jesteś i co warto o Tobie wiedzieć?

Projektuje strategie marki i procesy w marketingu i treningu. Pomagam uporządkować działania marketingowe oraz zadbać o przygotowanie motoryczne eliminując chaos i wprowadzając spokój według autorskiego procesu. Uważam, że w tych płaszczyznach strategia jest na pierwszym miejscu. Stąd myśl przewodnia, która nadaje odpowiedni kontekst – ‘Strategy Game 1st’. W każdej grze gramy, aby wygrać. Bez strategii jest to co najmniej trudne.

Przygotowuję podopiecznych pod względem motoryki oraz mentalności. Wydobywam ich potencjał, dzięki czemu mierzą (mentalność) oni coraz wyżej i osiągają (fizyczność) znacznie więcej. Pomagam ludziom  i organizacjom projektować strategię marketingową, budować mocną markę i tworzyć procesy, aby wspierać realizację celów biznesowych. W obu kwestiach zawsze podchodzę strategicznie. W pełni angażuje się we współpracę i towarzyszę w przemianie. Dbam o to, aby zasoby były inwestowane tam, gdzie ma to sens. 

Mam swoją filozofię, a jej fundamentem są wartości takie spokój i radość. Just Breathe (po prostu oddychaj) jest zdaniem, które mocno ze mną rezonuje. Wraz z wyrażeniem Strategy Game 1st tworzą spójne ramy mojego podejścia do życia i tworzenia własnej rzeczywistości. Oddech symbolizuje wolność zarówno na płaszczyźnie fizycznej, jak i mentalnej. Gra symbolizuje rywalizacje i daje radość. Strategia wprowadza spokój i nakreśla drogę do mistrzostwa.

Twoja praca

Jak wygląda Twoja praca?

Słowem wstępu. 

Dużo myślę i analizuję. Rozkminiam zarówno swój biznes, jak i klientów. Pracuje za małą liczbą osób — indywidualne podejście z osobami decyzyjnymi. Aktualnie 3. Pełnie rolę doradcy, trenera. Więc wprowadzam strategiczne podejście marketingu. Jak to wygląda?

Analizuje ich rynek markę w oparciu o informacje, jakie mam wynikających z briefu. Opracowuje wraz z osobą taktyki, aby mogli poukładać działania marketingowe. Raz celem jest stworzenie lejka marketingowego, raz są to procesy, raz tworzenie treści. 

Spotkania są online (lub na żywo) i dotyczą wypracowania założeń oraz planów. Następnie jest monitorowanie wdrożenia. Klienci raportują mi, co robią i jakie mają wnioski. Wtedy jestem w stanie szybko zareagować i dać informację zwrotną.  

Kiedy jest stała współpraca to zazwyczaj pełnię rolę dyrektora marketingu lub managera. Tutaj skupiam się nad opracowaniem strategii marketingowej i wdrożeniu jej do rzeczywistości wraz z zespołem.

To jeżeli chodzi o pracę z klientami.

Aktualnie, jeżeli chodzi o swoją firmę i markę, to opracowuję od nowa dokument strategiczny i wdrażam projekt yt jako góra lejka. Więc jest to czasochłonne. Jednocześnie będę wdrażał sprzedaż (nie lubię tego). Precyzując chodzi o prospekting i interakcje handlowe.

W tym samym czasie tworzę procesy w firmie. 

Obecnie kończę aranżację swojego pokoju/ studia gdzie pracuję. 

Sportowo — trenuję 3-6 razy w tygodniu. Jeżeli jest przestrzeń to trenuję 3-5 osób – głównie sportowców.

Twoje kompetencje

Jakie umiejętności lub cechy są kluczowe w Twojej pracy?

Miękkie:

  • komunikacja — dobieranie słów i wiedza, jak, co i kiedy mówić i liczyć się, że sposób dobierania komuników ma znaczenie. 
  • empatia — zrozumienie ludzi — każdy zmaga się ze swoimi demonami i dobrze rozumieć to założenie.
  • słuchanie – umiejętność wyłapywania co ludzie mówią, robią między wierszami.
  • zarządzanie — dobieranie zadań do umiejętności.
  • mindset — odpowiednie nastawienie, postawa.
  • inteligencja emocjonalna — powiązana z empatią, wiedzieć, kiedy jest się w odpowiednim stanie i móc nim zarządzać oraz dopasowanie się do innych.
  • sprzedaż — umiejętność przekonywania do zmiany.

Twarde:

  • znać się na marketingu, rozumienie obszarów marketingu, czym jest, co robi, jaka jest jego rola.
  • umiejętność wyciągania wniosków.
  • analiza-patrzenie na liczby i dopasowanie do kontekstu.
  • techniczne aspekty — od narzędzi po zrozumienie procesów.
  • managment — umiejętności zarządzania, rozumienia i zagadnień związanych z marketingiem, sprzedażą i biznesu (nie tylko swojego poletka).

Charakter:

  • spokój — osobiście ta wartość jest dla mnie najważniejsza, co pozwala mi dobrze zarządzać sytuacjami.
  • pragmatyzm — krytyczne myślenie
  • optymizm — dążenie do mistrzostwa
  • mental sportowca

Jako trener przygotowania motorycznego:

  • znajomość fizjologii człowieka
  • znajomość biomechaniki człowieka
  • znajomość anatomii człowieka
  • umiejętność programowania treningowego
  • kształtowanie zdolności motorycznych ( siła, moc, szybkość, wytrzymałość, skoczność itp.)
  • dobór ćwiczeń i znajomość techniczna ich wykonywania
  • dopasowanie kontekstu przy wdrażaniu ćwiczeń
  • prowadzenie diagnostyki aparatu ruchu człowieka
  • zarządzanie obciążeniem treningowym
  • analiza danych

Na ten moment na tyle, ale temat do rozwinięcia.

Porady

Jakie rady dałbyś komuś, kto jest na początku drogi w Twojej dziedzinie?

  • Testować. Opracować prostą strategię i wdrażać. 
  • Otaczać się ludźmi, którzy zmuszają do wzrostu. 
  • Edukować się i rozwijać na różnych płaszczyznach.
  • Uprawiać sport.
  • Budować relacji i tworzyć kontakty.
  • Tworzyć społeczność.
  • Nauczyć się wykorzystywać technologię.
  • Zarządzać odpowiednio finansami.
  • Odkrywać świat.
  • Uczyć się języków, aby móc je wykorzystywać w praktyce.
  • Dobrze zarządzaj swoją energią.

Dołącz do nas

Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!

Poznaj innych mentorów

Workplace culture designer
Project manager, Trener
Konsultant HR, Coach, Trener biznesu
Digital marketing lead, CEO

Chcesz zostać mentorem?

Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery