Nazywam się Mateusz Malinowski i jestem Dyrektorem SEO w Fabryce Marketingu. Zajmuję się tworzeniem kompleksowych strategii SEO oraz audytami, rekomendacjami content marketingowymi, czy procesem linkbuilding’u.
Swoim doświadczeniem dzielę się w trakcie szkoleń, konferencji i meet up’ów. Zająłem 2 miejsce na I love marketing i 3 miejsce na semKRK. Jestem również pomysłodawcą warszawskiego Meet Up 404, czyli spotkań dla specjalistów z zakresu pozycjonowania.
Od 2 lat zgłębiam możliwości AI, szczególnie w kontekście contentu i wykorzystania w SEO. Jestem fanem ułatwiania sobie życia, a w sztucznej inteligencji upatruję skutecznej realizacji, bez straty na jakości wykonywanej pracy.
Praca Specjalisty SEO powinna być dość… uporządkowana. Brzmi to prozaicznie, ale to kluczowy czynnik, już tłumaczę dlaczego. Wynika to z prostego faktu – musimy dopilnować, by nasi Klienci otrzymali pełne świadczenia wynikające z umowy. Pozwala to uzyskać stały rozwój serwisów www pod kątem oceny ze strony wyszukiwarki Google. Dzięki interwałom miesięcznym, w których regularnie dostarczamy link building, treści i wytyczne, sprawiamy że w “oczach” robotów wyszukiwarki strony regularnie są poprawiane.
Żeby temu sprostać ustaliliśmy procesy ogólne, dzięki którym wiemy, w którym okresie miesiąca tworzymy wytyczne, w którym piszemy treści, a w którym raportujemy wyniki. Do tego dołożone są również te bardziej szczegółowe dla rozbudowanych zadań. Posiadamy również zasady niepisane, tj. sprawdzanie rano parametrów widoczności strony, pozycji fraz kluczowych czy ruchu. Dzięki temu na bieżąco możemy reagować, gdyby algorytm Google zmienił swoją ocenę dla domeny Klienta.
W kontekście mojego obecnego stanowiska paleta zadań uległa znacznej zmianie. Liczba prowadzonych projektów się skurczyła, natomiast bardziej trzymam pieczę nad całością prowadzonych działań. W skład tego nie wchodzi tylko współpraca ze specjalistami, ale również rozwój produktu i optymalizacji projektów.
W pracy specjalisty SEO, jak i na dalszym etapie, potrzebne są zarówno tzw. „twarde” umiejętności, związane z techniczną stroną pozycjonowania stron internetowych, jak i „miękkie” kompetencje, które dotyczą efektywnej komunikacji i zarządzania projektami.
Twarde umiejętności:
Miękkie umiejętności:
Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!
Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery