Mateusz Rozynek

Dyrektor kreatywny, Przedsiębiorca
Social Media:
Kim jest Mateusz Rozynek?

Kim jesteś i co warto o Tobie wiedzieć?

Jestem założycielem i dyrektorem kreatywnym Brandma™, butikowej agencji zajmującej się całościową obsługą brandingową i UX/UI webdesign. Człowiekiem, który swoją nienasyconą, dziecięcą ciekawość świata, używa do poznawania nowych branż, firm i ludzi. A poznając konteksty, uwielbiam na ich bazie tworzyć wartościową komunikację brandingową opartą o wartości tych firm.

Równolegle do prowadzenia Brandmy współprowadzę NGO’sa i organizuję niszowe koncerty jako kontynuację swojej sympatii do organizacji eventów. 

Wśród moich osiągnięć są zarówno świetnie zrobione kreacje kampanii i starty nowych marek, jak i potwierdzające ich skuteczność blisko 10-cio letnie, stałe i wartościowe relacje biznesowe z klientami różnej skali firm.

Prywatnie – napędza mnie ta sama energia i ciekawość świata, która determinuje mnie na drodze zawodowej. Poznaje ludzi, góry, muzykę. Spędzam czas z gronem przyjaciół, z którymi pasje łączą nas od czasów szkolnych. Dziś tymi pasjami inspirujemy już następne pokolenie. 🙂

Twoja praca

Jak wygląda Twoja praca?

Dzień mojej pracy zaczyna się od podania ręki wszystkim członkom zespołu (uff, jak dobrze prowadzić butikową agencję). Następnie aktualizuję statusy mojej to-do list. W zależności od jej punktów, przed południem zwykle pracuję z członkami zespołów projektowych, a także ustawiam spotkania konsultacyjne i sprzedażowe z partnerami. Popołudnie to czas na pracę bardziej indywidualną, fine-tuning koncepcji, projektów i prospektów. 

Mój zakres odpowiedzialności obejmuje wypracowanie z klientem systemu wartości marki, a w jego następstwie stworzenie koncepcji i kontekstu dla kreacji. To też prowadzenie linii graficznej naszego zespołu. Jako założycielowi i właścicielowi naszej firmy moją pracą jest także spinanie naszego biznesu w kwestiach formalnych. 

Największym wyzwaniem w mojej pracy pierwotnie było efektywne zarządzanie pracą innych ludzi i poukładanie efektywnego procesu tworzenia kreacji. Dziś – wyzwaniem jest organiczny rozwój naszej firmy, przy zachowaniu jej charakteru – butikowej, przyjaznej i efektywnej agencji.

W mojej pracy uwielbiam budować relacje: z klientami, z firmami, z markami, z ich kontekstami. Lubię, gdy pracując w relacjach opartych o zaufanie – skutecznie, szybko i efektywnie dostarczamy naszym klientom dobre i wysokiej jakości owoce pracy kreatywnej. Takie – które pomogą rozwijać ich biznes. By ich referencje – rozwijały i mój biznes. Lubię też wspierać rozwój członków zespołu naszej firmy. Lubię podejmować się nowych zadań.

Twoje kompetencje

Jakie umiejętności lub cechy są kluczowe w Twojej pracy?

Pośród kompetencji twardych które uważam za kluczowe w mojej pracy jako dyrektora kreatywnego są:

  • umiejętność analizy, kontekstu i celu biznesowego projektów,
  • znajomość szerokiego spektrum zagadnień marketingowych,
  • duża znajomość zagadnień związanych projektowaniem/designem, zarówno pod kątem zasad/dobrych praktyk, jak i możliwości technicznych,
  • znajomość zagadnień związanych z brandingiem,
  • znajomość zagadnień związanych różnymi formami publikacji materiałów: print & digital.

    Pośród kompetencji miękkich – chyba cały wachlarz możliwych wykorzystuję z dużą wagą. Wyróżniłbym umiejętności:

  • słuchania ze zrozumieniem,
  • empatyzowania,
  • skutecznej komunikacji (najlepiej w nurcie NVC),
  • pracy z zespołem i korzystania z jego mocnych i słabych stron,
  • radzenia sobie ze stresem,
  • rozdzielania krytyki projektu od krytyki osoby – zarówno jako mówca jak i jako słuchacz,
  • otwartość na nowe pomysły/rozwiązania/technologie/metody/podejścia ludzi 🙂

    Wśród cech charakteru myślę, że istotna jest otwartość, kreatywność i przyjazne acz skupione na celu nastawienie.
Porady

Jakie rady dałbyś komuś, kto jest na początku drogi w Twojej dziedzinie?

Myślę, że warto przyjąć założenie “Done is better than perfect” szczególnie w odniesieniu do:

  • swoich projektów,
  • budowy własnej marki,
  • pracy innych ludzi.

Ja fiksując się na dążeniu do perfekcyjności efektów mojej pracy (a w szczególności rozwoju marki własnej) ograniczałem jej rozwój przez wiele lat. Zamiast tworzyć przyrostowo kolejne jej elementy, próbowałem iteracyjnie doprowadzić ją do doskonałości. Problem w tym, że czas który upływał miedzy iteracjami – powodował zmiany założeń, finalnie utrudniając dotarcie do doskonałości. I koło się zamykało 🙂
Nie trać czasu na projekty przy których się nie rozwijasz i te których nie lubisz.

Dołącz do nas

Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!

Poznaj innych mentorów

Marketer
Przedsiębiorca, Marketer
CEO, Doradca
Growth marketer

Chcesz zostać mentorem?

Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery