Mateusz Strzałkowski

Growth hacker
Social Media:
Kim jest Mateusz Strzałkowski?

Kim jesteś i co warto o Tobie wiedzieć?

Jestem doświadczonym Growth Hackerem, z pojawieniem się w publikacjach Harvard Business Review i MIT Sloan na koncie. Moje doświadczenie pozwala mi zarządzać milionowymi wydatkami na reklamę i pomagać firmom zwiększyć przychody z 0 do kilkunastu milionów złotych. Robię to poprzez Social Selling i kanały Digital Marketing, takie jak Facebook Ads, GoogleAds, SEO, Linkedin Automation&Ads oraz silną analizę ruchu. 

Szkolę sprzedawców w wykorzystywaniu Linkedin’a do generowania sprzedaży. Moje doświadczenie zdobywałem w największych domach mediowych oraz w swojej własnej agencji, gdzie obsługiwałem największe światowe marki, takie jak Volkswagen, Sony, Intel, Google, HBO, Sage, WP, Play, Dell, Orange i wiele innych. Chętnie opowiem o najlepszych praktykach, jakie udało mi się wypracować.

Twoja praca

Jak wygląda Twoja praca?

Moja praca jako właściciela agencji digital marketingowej „WorkFlow Media” jest bardzo zróżnicowana, ale postaram się opisać, jak wygląda mój typowy dzień pracy.

Zazwyczaj zaczynam dzień od sprawdzenia mojej skrzynki pocztowej oraz kalendarza, aby upewnić się, że wiem, co mnie czeka w ciągu dnia. Następnie przeglądam najważniejsze zadania na mojej liście oraz wyniki i raporty dotyczące działań marketingowych prowadzonych dla naszych klientów.

Jestem odpowiedzialny za zarządzanie zespołem, który pracuje dla naszych klientów oraz za podejmowanie kluczowych decyzji biznesowych. Moje zadania obejmują również pozyskiwanie nowych klientów, negocjacje z nimi oraz analizowanie wyników działań marketingowych i rekomendowanie strategii dalszych działań.

Największe wyzwania, z jakimi borykam się ostatnio, to utrzymanie skutecznej komunikacji z moim zespołem, zwłaszcza gdy pracujemy zdalnie, oraz przewidywanie zmian na rynku i dostosowywanie strategii naszych działań marketingowych do zmieniających się potrzeb klientów.

Najbardziej lubię w mojej pracy fakt, że jest ona bardzo dynamiczna i wymaga ciągłego myślenia strategicznego. Pracuję z domu oraz z biura, w zależności od potrzeb i harmonogramu dnia.

Aby zrozumieć, na czym polega moja praca, warto wiedzieć, że digital marketing to szerokie pole, które obejmuje wiele dziedzin, takich jak SEM, SEO, marketing treści, social media marketing, e-mail marketing czy remarketing. Moja rola jako właściciela agencji to koordynowanie działań zespołu specjalistów w tych dziedzinach oraz podejmowanie decyzji biznesowych, które pozwolą nam osiągnąć zamierzone cele marketingowe dla naszych klientów.

Twoje kompetencje

Jakie umiejętności lub cechy są kluczowe w Twojej pracy?

Aby wykonywać pracę podobną do mojej należy zdobyć szereg twardych kompetencji, takich jak:

  • Znajomość narzędzi do analizy danych – umiejętność korzystania z Google Analytics, SEMrush, Ahrefs, itp. jest niezbędna do monitorowania wyników działań marketingowych oraz optymalizacji strategii. Warto tutaj wspomnieć, że ważne jest by dobrze analizować te dane i wyciągać słuszne wnioski.
  • Znajomość zasad marketingu internetowego – w tym SEM, SEO, marketingu treści, social media marketingu, e-mail marketingu oraz remarketingu. Ważne jest tutaj trafnie wyczuwać potrzeby klientów zarówno agencji jak i tych których pozyskujemy dla naszych kontrahentów.
  • Umiejętność planowania strategii marketingowych – wiedza na temat rynku, konkurencji i trendów jest kluczowa do tworzenia skutecznych strategii dla klientów.
  • Umiejętności techniczne – znajomość języków programowania(zrozumienie, niekoniecznie pisanie – pojawia się coraz więcej platform no/low code), CMS-ów, narzędzi do projektowania grafiki, itp. mogą być przydatne przy tworzeniu stron internetowych oraz prowadzeniu kampanii reklamowych.

Oprócz twardych kompetencji, przydatne są również umiejętności miękkie, takie jak:

  • Komunikacja – umiejętność jasnego przekazywania informacji, zarówno w piśmie jak i w mowie, jest niezbędna przy pracy z klientami oraz zespołem.
  • Zarządzanie czasem – umiejętność planowania i organizacji czasu pracy jest kluczowa przy pracy w dynamicznym środowisku agencji marketingowej.
  • Kreatywność – zdolność do tworzenia innowacyjnych rozwiązań i kampanii reklamowych, które przyciągną uwagę klientów.
  • Umiejętność pracy w zespole – praca w agencji wymaga pracy z ludźmi o różnych specjalizacjach i osobowościach, więc umiejętność współpracy i pracy w zespole jest kluczowa.

W mojej pracy przydają mi się również cechy charakteru takie jak determinacja, szybkie podejmowanie decyzji, umiejętność adaptacji do zmian oraz dążenie do osiągania celów.

Porady

Jakie rady dałbyś komuś, kto jest na początku drogi w Twojej dziedzinie?

Gdybym miał teraz poradzić sobie kilka lat temu, na początku swojej drogi jako właściciel agencji digital marketingowej, to powiedziałbym sobie, żeby bardziej skupić się na zdobywaniu doświadczenia praktycznego i ciągłego doskonaleniu swoich umiejętności, niż na zdobywaniu kolejnych certyfikatów i wiedzy teoretycznej.

Warto również skupić się na budowaniu swojej sieci kontaktów biznesowych, zarówno w branży marketingowej, jak i wśród potencjalnych klientów. To może przynieść korzyści w przyszłości, zarówno w postaci nowych klientów, jak i wiedzy i inspiracji do pracy.

Kluczowe w mojej branży są umiejętności analityczne, kreatywność oraz umiejętność ciągłego uczenia się i dostosowywania się do zmieniającego się rynku. W Digital marketingu każdy dzień przynosi nowe wyzwania i trendy, dlatego ważne jest ciągłe doskonalenie swoich umiejętności i śledzenie zmian. Szczególnie w ramach AI, to rewolucja, która zmieni świat, tak jak to zrobił Internet.

Dołącz do nas

Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!

Poznaj innych mentorów

B2B marketing manager
Specjalista UX / ecommerce, Podcasterka
Handlowiec
Konsultant marketingu B2B

Chcesz zostać mentorem?

Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery