Cześć! Jestem Michał i obecnie jestem Managerem Marketingu B2B w firmie doradczej.
Specjalizuję się w obszarze strategii marketingowej B2B, badania targetu i content marketingu.
Pracę w tym obszarze zaczynałem od… Prowadzenia kanału w YouTube. Poważnie. Dzięki temu, że nagrałem 700+ filmów na mój kanał, zyskałem bardzo praktyczne narzędziowe umiejętności, które bardzo pomogły mi solidnie wejść na rynek pracy, pozyskać pierwsze freelancerskie zlecenia i pchnąć karierę na właściwe tory.
Oprócz mojej codziennej pracy mam za sobą już kilkadziesiąt projektów doradczych, z których większość dotyczyła właśnie obszaru strategii marketingowej dla marek B2B. Choć zdarzały się i projekty, gdzie razem z YouTuberami z TOP100 polskiego YouTube zastanawialiśmy się nad rozwojem ich marek. Przekrój jest spory 🙂
Miałem po drodze także krótki romans z branżą odzieżową – prowadziłem swoją markę co dawało mi masę frajdy, ale ostatecznie projekt został zawieszony i postanowiłem iść bardziej w stronę B2B.
Prywatnie bardzo lubię gry video (chce ktoś pograć w Diablo IV?), psychologię oraz MMA.
Moje TOP5 talentów według Gallupa to:
To aktualne pytanie, ponieważ wkrótce będę otwierać własną działalność gospodarczą. How exciting! 🙂
Obecnie jestem natomiast odpowiedzialny od A do Z za działania marketingowe marki Plona Consulting, która jest Zewnętrznym Dyrektorem Finansowym dla polskich firm. Czyli mam w tym obszarze odpowiedzialność za wynik.
Przez ostatnie 3 lata firma urosła prawie sześciokrotnie pod kątem przychodów – między innymi właśnie dzięki dobrodziejstwu skutecznego marketingu B2B.
Pracuję nad tym, aby firma stawała się coraz bardziej rozpoznawalna i żeby coraz więcej przedsiębiorców chciało porozmawiać o tym, jak Zewnętrzny CFO może wesprzeć ich biznes, co jest ciekawym wyzwaniem ze względu na to, że ta usługa jest w Polsce jeszcze stosunkowo mało znana.
Podczas typowego tygodnia pracy planuję nasze marketingowe aktywności, a następnie dbam o to, żeby te plany się zmaterializowały. Od małych, codziennych postów, przez duże kampanie i programy marketingowe.
Nasz dział marketingu nie jest rozbudowany, więc często łączę w sobie wiele ról – przykładowo to ja jestem odpowiedzialny za scenariusze czy storyboardy. Co pozwala mi na bardzo wszechstronny rozwój.
Moja praca wymaga przede wszystkim dużej dozy umiejętności analitycznych (Raporty z Google Analytics płyną w moich żyłach), zarządzania projektami oraz sporego pojęcia o strategii marketingowej i budowaniu wizerunku.
Kwestie takie jak branding, pozycjonowanie marki czy budowanie lejków marketingowych to moja codzienność. Dodatkowo coś, co mało kto podkreśla w marketingu – umiejętności miękkie i komunikacyjne. Komunikacja wewnątrz zespołu jest bardzo ważna w profesji, gdzie mamy tylu szarlatanów i ściemniaczy co w marketingu i sprzedaży.
Podstawą właściwych działań w marketingu B2B jest stworzenie świetnych person – a żeby to zrobić, trzeba nauczyć się prowadzić pogłębione rozmowy z Klientami i zadawać im świetne pytania.
Jak wspomniałem, czasami praca wymaga ode mnie wchodzenia w wiele ról – dlatego podstawą efektywności jest dla mnie właściwe zarządzanie swoimi zadaniami i swoim czasem.
Przydają mi się umiejętności w zakresie dotyczące video i grafiki. Copywriting nie zaszkodził jeszcze żadnemu marketerowi.
Jeżeli jesteś młodą osobą i dopiero chcesz wejść w świat marketingu: rób coś swojego. Załóż kanał na YouTube, profil na Instagramie – cokolwiek… i rozwijaj to. To pomoże Ci złapać praktyczne umiejętność, za które rynek będzie chciał płacić. A to już dobry start.
Jak najszybciej szukaj pracy lub stażu w tym obszarze. Jest wiele osób, które chętnie da szansę jeżeli zobaczy, że masz podejście i wartości spójne z nimi.
Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!
Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery