Natalia Florek jest specjalistką ds. personal branding, pomaga ludziom w zmianie pracy poprzez tworzenie efektywnych dokumentów i profili na LinkedIn, a także edukuje o przyszłości zawodowej. Stworzyła też aktywną społeczność na LinkedIn skupioną na tematach związanych z pracą.
50% wygłupy, a 50% konkret.
Jeżeli chodzi o tą drugą połowę, to w ramach swojej firmy Natalia Florek Personal Branding zajmuję się tym wszystkim, co pomaga ludziom zmieniać pracę: tworzeniem dobrych dokumentów, widocznych profili na LinkedInie, budowaniem #MarkaOsobistaWRekrutacji czy ćwiczeniem rozmów o pracę (ale też o awans). Poważniejsi niż ja powiedzieliby, że to Doradztwo Zawodowe.
Ale to nie koniec! Fundamentem naszej działalności jest także zorientowanie na przyszłość, czyli – w mniej zadufany sposób – zastanawianie się co i jak należy robić, by swoimi umiejętnościami i doświadczeniem zapewnić sobie pracę w przyszłości. W ramach tej części działalności: edukujemy (webinary, power speeche, podcasty, udział w badaniach) i szkolimy (indywidualnie, dla firm, online i offline).
Natomiast z tymi wygłupami to chodzi o to, że udało się stworzyć fajną, aktywną i wyluzowaną społeczność wokół okołopracowych tematów na moim profilu na LinkedInie, więc i tam zapraszam!
Moja praca ma kilka biegów, co powoduje, że jest bardzo różnorodna i trudna do opisania w jednym zdaniu (dodatkową trudnością jest to, że ja strasznie dużo mówię…):
Ludzie
Spotkania – głównie z Klientami i Klientkami odnośnie ich sytuacji zawodowej, problemów z którymi się zmagają itp, ale też praca warsztatowa nad mocnymi stronami, komunikacją czy tworzeniem treści
Networking – spotkania online i offline z innymi praktykami z branży i nie tylko, udział w konferencjach i innych eventach
Koncepcje
LinkedIn – tworzenie własnych treści i treści dla Klientów i Klientek, komentowanie, wchodzenie w interakcje, brzmi lajtowo, ale realnie zajmuje mi to większą część dnia
Praca głęboka – czyli tworzenie konkretnych “rzeczy” dla Klientów i Klientek – ich dokumentów, profili itp. Zazwyczaj na raz na jakimś etapie tego typu działań jestem z kilkoma lub kilkunastoma osobami
Wiedza
Występy gościnne – udział w webinarach, prelekcjach, konferencjach itp jako prelegentka lub ekspertka, co fajnie wpływa na dzielenie się tym, co dla mnie ważne, czyli “zdrowym” rynkiem pracy
Szkolenia – prowadzenie szkoleń i warsztatów dla firm, organizacji i innych chętnych osób z obszarów rynku pracy, kompetencji przyszłości, work-life balance, LinkedIna i innych tematów
Zaczęłabym od rzeczy twardych – rozumienie cyklu pracownika i zagadnień HRowych, ale też tego jak działa i jak “robi się” biznes. Obycie z social mediami i tym, jak działają od podszewki.
Ciągłe, ustawiczne czytanie, grzebanie, szukanie i sprawdzanie co dzieje się na rynku pracy od pomysłów największych graczy, pojawiające się stanowiska, po zmiany w prawodawstwie europejskim czy pałętające się po mediach absurdalne opowieści, jak ta, że pewien pan nie przychodził do pracy przez 6 lat i nikt nie zauważył.
Z miękkich to zdecydowanie budowanie relacji, umiejętność słuchania, wszystko co mieści się w kategorii “komunikacja” i zwinność.
Od siebie dorzucam posypkę z dużej samodyscypliny i determinacji, ale to już w elemencie samego prowadzenia firmy.
Zawsze na skróty i zawsze po linii najmniejszego oporu – nie ma nic złego w “lenistwie”, czytaj w optymalizacji i delegowaniu.
Warto zobaczyć jak robią to najlepsi i uczyć się od nich, jak to mawiał Mark Zuckerberg “kraść z dumą”, bo i tak naprawdę dużo nauczymy się w procesie.
Konkurencja jest dobra, bo jak jest konkurencja to znaczy, że jest rynek.
Mierz wysoko, wymagaj od siebie dużo, ale na koniec dnia nikt nie wie jak to wcześniej wyglądało w Twojej głowie vs. rezultat końcowy, więc bądź dla siebie dobra.
Celebruj sukcesy, ucz się z porażek. Natalia Coehlo.
Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!
Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery