Natalia Florek

Doradczyni zawodowa
Social Media:
Kim jest Natalia Florek?

Natalia Florek jest specjalistką ds. personal branding, pomaga ludziom w zmianie pracy poprzez tworzenie efektywnych dokumentów i profili na LinkedIn, a także edukuje o przyszłości zawodowej. Stworzyła też aktywną społeczność na LinkedIn skupioną na tematach związanych z pracą.

Kim jesteś i co warto o Tobie wiedzieć?

50% wygłupy, a 50% konkret. 

Jeżeli chodzi o tą drugą połowę, to w ramach swojej firmy Natalia Florek Personal Branding zajmuję się tym wszystkim, co pomaga ludziom zmieniać pracę: tworzeniem dobrych dokumentów, widocznych profili na LinkedInie, budowaniem #MarkaOsobistaWRekrutacji czy ćwiczeniem rozmów o pracę (ale też o awans). Poważniejsi niż ja powiedzieliby, że to Doradztwo Zawodowe.

Ale to nie koniec! Fundamentem naszej działalności jest także zorientowanie na przyszłość, czyli – w mniej zadufany sposób – zastanawianie się co i jak należy robić, by swoimi umiejętnościami i doświadczeniem zapewnić sobie pracę w przyszłości. W ramach tej części działalności: edukujemy (webinary, power speeche, podcasty, udział w badaniach) i szkolimy (indywidualnie, dla firm, online i offline). 

Natomiast z tymi wygłupami to chodzi o to, że udało się stworzyć fajną, aktywną i wyluzowaną społeczność wokół okołopracowych tematów na moim profilu na LinkedInie, więc i tam zapraszam!

Twoja praca

Jak wygląda Twoja praca?

Moja praca ma kilka biegów, co powoduje, że jest bardzo różnorodna i trudna do opisania w jednym zdaniu (dodatkową trudnością jest to, że ja strasznie dużo mówię…):

Ludzie

Spotkania – głównie z Klientami i Klientkami odnośnie ich sytuacji zawodowej, problemów z którymi się zmagają itp, ale też praca warsztatowa nad mocnymi stronami, komunikacją czy tworzeniem treści

Networking – spotkania online i offline z innymi praktykami z branży i nie tylko, udział w konferencjach i innych eventach

Koncepcje

LinkedIn – tworzenie własnych treści i treści dla Klientów i Klientek, komentowanie, wchodzenie w interakcje, brzmi lajtowo, ale realnie zajmuje mi to większą część dnia

Praca głęboka – czyli tworzenie konkretnych “rzeczy” dla Klientów i Klientek – ich dokumentów, profili itp. Zazwyczaj na raz na jakimś etapie tego typu działań jestem z kilkoma lub kilkunastoma osobami

Wiedza

Występy gościnne – udział w webinarach, prelekcjach, konferencjach itp jako prelegentka lub ekspertka, co fajnie wpływa na dzielenie się tym, co dla mnie ważne, czyli “zdrowym” rynkiem pracy

Szkolenia – prowadzenie szkoleń i warsztatów dla firm, organizacji i innych chętnych osób z obszarów rynku pracy, kompetencji przyszłości, work-life balance, LinkedIna i innych tematów

Twoje kompetencje

Jakie umiejętności lub cechy są kluczowe w Twojej pracy?

Zaczęłabym od rzeczy twardych – rozumienie cyklu pracownika i zagadnień HRowych, ale też tego jak działa i jak “robi się” biznes. Obycie z social mediami i tym, jak działają od podszewki. 

Ciągłe, ustawiczne czytanie, grzebanie, szukanie i sprawdzanie co dzieje się na rynku pracy od pomysłów największych graczy, pojawiające się stanowiska, po zmiany w prawodawstwie europejskim czy pałętające się po mediach absurdalne opowieści, jak ta, że pewien pan nie przychodził do pracy przez 6 lat i nikt nie zauważył.

Z miękkich to zdecydowanie budowanie relacji, umiejętność słuchania, wszystko co mieści się w kategorii “komunikacja” i zwinność.

Od siebie dorzucam posypkę z dużej samodyscypliny i determinacji, ale to już w elemencie samego prowadzenia firmy.

Porady

Jakie rady dałbyś komuś, kto jest na początku drogi w Twojej dziedzinie?

Zawsze na skróty i zawsze po linii najmniejszego oporu – nie ma nic złego w “lenistwie”, czytaj w optymalizacji i delegowaniu.

Warto zobaczyć jak robią to najlepsi i uczyć się od nich, jak to mawiał Mark Zuckerberg “kraść z dumą”, bo i tak naprawdę dużo nauczymy się w procesie.

Konkurencja jest dobra, bo jak jest konkurencja to znaczy, że jest rynek.

Mierz wysoko, wymagaj od siebie dużo, ale na koniec dnia nikt nie wie jak to wcześniej wyglądało w Twojej głowie vs. rezultat końcowy, więc bądź dla siebie dobra.

Celebruj sukcesy, ucz się z porażek. Natalia Coehlo.

Dołącz do nas

Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!

Poznaj innych mentorów

Handlowiec
Przedsiębiorca, Marketer
Junior employer branding specialist
Content marketing strategist

Chcesz zostać mentorem?

Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery