Piotr Sadowski

CEO, Przedsiębiorca, Marketer
Social Media:
Kim jest Piotr Sadowski?

Kim jesteś i co warto o Tobie wiedzieć?

Jestem współzałożycielem i współwłaścicielem platformy Webankieta. Webankieta pozwala mierzyć satysfakcję/lojalność klientów oraz satysfakcję/zaangażowanie pracowników. Z technicznego punktu widzenia, jest to platforma do realizacji ankiet online z modułami analizy i raportowania wyników. 

W tej chwili pełnię obowiązki CEO i Ewangelisty marki Webankieta. Niosę kaganek oświaty i edukuję rynek w zakresie pomiaru lojalności klientów i zaangażowania pracowników jako głównych czynników niezbędnych do tego aby firma rosła. 

Jako Ewangelista edukuję z zakresu:

  • Voice of Customer – jako ważny składnik zarządzania i budowy doświadczeń klientów – Customer Experience. 
  • Voice of Employee – jako ważny element budowania zaangażowanie pracowników po to aby Ci umieli budować najlepsze doświadczenia klientów. 

Staram się publikować artykuły, występować na konferencjach i brać udział w różnych Webinarach w tej tematyce. 

Jako CEO zarządzam marketingiem, sprzedażą i obsługa klienta w Webankicie. Moim konikiem jest również przetwarzanie danych osobowych. 

Naszą komercyjną przygodę z biznesem ankiet internetowych rozpoczęliśmy ze wspólnikami około roku 2008. Wtedy jako Ankietka.pl byliśmy wyborem numer 1 dla studentów, którzy realizowali badania do prac magisterskich. 

Dzisiaj po prawie 15 latach jako Webankieta.pl i Startquestion.com dostarczamy narzędzia do największych marek polskich i zagranicznych. 

Jestem wyznawcą twierdzenie, że overnight success nie istnieje. To, w którym miejscu znajdujemy się dzisiaj jako Webankieta zawdzięczamy ogromie małych sukcesów i konsekwencji w działaniu. Nie mniej jednak największym i najbardziej znaczącym sukcesem w historii naszej firmy jest zakup (wtedy konkurencji) marki Webankieta. Od tamtej pory znacznie łatwiej komunikować się nam jako marka do naszych klientów.

Prywatnie jestem triathlonistą w stanie spoczynku (jeszcze kiedyś do tego wrócę!). Uwielbiam oderwać się od cyfrowego świata pracując fizycznie w ogrodzie i spędzając czas z czwórką swoich dzieci.

Twoja praca

Jak wygląda Twoja praca?

Mój “typowy dzień pracy” nie istnieje, bo każdy jest inny. Moja praca polega na rozmawianiu z potencjalnymi klientami, spotykaniu się z partnerami biznesowymi i komunikacją wewnętrzną w firmie. To tak z grubsza rzecz biorąc. 

Staram się pracować od-do, żeby zachować higienę pracy i umysłu. Szczególnie wtedy kiedy pracuję z domu – wtedy trudniej jest postawić granicę pomiędzy pracą a czasem wolnym. Bo zawsze jest coś co można dokończyć…

Z domu pracuję około 50% czasu. Do biura jeżdżę wtedy kiedy lepiej się spotkać i kiedy mamy ogólnofirmowe spotkania. Jeżeli potrzebuję pochylić się nad pracą koncepcyjną, albo “ogarnąć bieżączkę” wtedy zostaję w domu i blokuję na to kalendarz. 

W mojej pracy najbardziej lubię spotykać się z klientami, poznawać ich potrzeby, słuchać o ich rzeczywistości biznesowej i znajdować najlepsze zastosowania Webankiety w ich życiu, żeby maksymalnie zautomatyzować i ułatwić ich pracę. 

Lubię też występować publicznie. Choć nie szczególnie uwielbiam do tych wystąpień się przygotowywać. W trakcie przygotowań zawsze się zastanawiam “po co ja znów się wkopałem w jakieś wystąpienia”. Odpowiedź przychodzi kilka sekund po tym jak wystąpienie się rozpocznie.

Moim największym wyzwaniem jest obecnie przełączanie kontekstów w mojej pracy. Rano zajmuje się marketingiem, potem trochę sprzedaży, w międzyczasie wpada temat z obsługi klienta a pod koniec dnia staje się na chwilę programistą (którym jestem z wykształcenia). 

Nie wspomniałem jeszcze o negocjowaniu umów w zakresie ochrony danych osobowych. Czasami najtrudniej jest zacząć pracę, bo jak spojrzę na swoją listę zadań, to nie wiem od czego zacząć. Ta emocja przytłoczenia liczbą absolutnie różnych zadań jest najtrudniejsza do przeskoczenia. Życie uratowałą mi metodyka GTD – Getting Things Done Davida Allena, bez której ogarnięcie tej kuwety nie byłoby możliwe. 

Na czym polega moja praca? Kiedyś przedstawiałem się stanowiskiem Wszechmanager – w Webankiecie robiłem prawie wszystko, ale nie zawsze na poziomie profesjonalnym. Jestem szefem i współwłaścicielem. Jestem w stanie rozmawiać z każdym członkiem załogi o wszystkim – wyzwaniem jest nie wtrącać się wtedy kiedy nie trzeba 😉

Twoje kompetencje

Jakie umiejętności lub cechy są kluczowe w Twojej pracy?

Ponieważ jesteśmy firmą technologiczną dużo łatwiej jest pomagać klientom, kiedy ma się szeroką wiedzę na temat technologii internetowych i narzędzi, które są dostępne na rynku. Umiejętność łączenia wszystkich tych kropek jest niezbędna, jeżeli chcesz zarządzać firmą i rozumieć, co każdy dział robi i po co to robi. 

Jeżeli chodzi zaś o umiejętności miękkie, to na pierwszym miejscu jest aktywne słuchanie, umiejętne dawanie feedbacku (w tym docenianie) oraz pokorne słuchanie feedbacku. Uważam te umiejętności za fundamentalne. Pracując w zespole jesteśmy współzależni, a ja jako “Wszechmanager” jestem odpowiedzialny za to, aby wykorzystać supermoce każdego członka zespołu i nie przeszkadzać w realizacji celów. 

We współpracy od strony klienta niezbędna jest duża ciekawość ich biznesów, nie tylko w zakresie potencjalnej współpracy, ale szerzej. Chodzi o to, żeby poznać kontekst klienta i poznać szersze motywacje i rzeczywistość biznesową do jeszcze lepszej realizacji potrzeb. Wtedy sprzedaż robi się sama. 

Jakie cechy charakteru mi pomagają w pracy? Test Clifton Strengths uważa, że moje top 5 silnych stron to: Responsibility, Harmony, Individualization, Empathy, Focus. Wykorzystuję je najlepiej jak potrafię. Ale podobno każdy inny zestaw talentów też jest OK, jeżeli jesteśmy ich świadomi i umiemy je wykorzystać.

Porady

Jakie rady dałbyś komuś, kto jest na początku drogi w Twojej dziedzinie?

  • Bądź konsekwentny/a i pracowity – overnight success nie istnieje
  • Nie bój się próbować – niewiele możesz stracić, a zyskasz praktyczną wiedzę
  • Buduj wartościowy network – otwiera bardzo dużo możliwości i jest kopalnią praktycznej wiedzy
  • Otaczaj się ludźmi z którymi czujesz “chemię” – tak się dużo łatwiej pracuje i osiąga cele
  • Czytaj książki – zawierają rozwiązania wielu problemów, którymi ktoś chciał się podzielić.
  • Bądź ciekawy świata nie tylko “w swojej branży”. Szeroka wiedza ułatwia łączenie kropek. 

Dołącz do nas

Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!

Poznaj innych mentorów

Trener sprzedaży, Konsultant
Chief Growth Officer / Chief Marketing Officer
CEO, MarTech solutions architect
People & Business Consultant, Coach & Mentor, Przedsiębiorca

Chcesz zostać mentorem?

Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery