Robert Szewczyk

Copywriter, Przedsiębiorca
Social Media:
Kim jest Robert Szewczyk?

Kim jesteś i co warto o Tobie wiedzieć?

Pracuję jako freelance copywriter we własnej firmie – Robur Media. Tworzę angażujące teksty dla moich klientów, które ludzie chcą chętnie czytać i kupować. 

Specjalizuję się głównie w mailach sprzedażowych, tworzeniu copy na strony sprzedażowe/ landing page + moją ogromną zajawką są newslettery (na ten moment pracuję przy 8). 

Dodatkowo jestem co-founderem społeczności Digital Creators Community, która zrzesza ponad 1550 twórców online (marketerzy, copywriterzy, przedsiębiorcy, graficy itd.). 

Wcześniej pracowałem przez 3 lata jako doradca klienta w banku. 

Moje osiągnięcia – rozpoznawalna marka osobista w mojej niszy, dzięki której klienci sami się do mnie chętnie zgłaszają i polecają dalej.

Stworzyłem copy na stronę sprzedażową Szkoły Pisania Mirka Burnejko. 

Moja kampania e-mail marketingowa wygenerowała mojemu klientowi – Szymonowi Mierzwie ponad 300.000 PLN sprzedaży w 7 dni. Moje teksty wygenerowały ponad 1.000.000 PLN sprzedaży dla moich klientów.

Jeden z newsletterów – Biznoteka, który współtworzę był wyróżniony w miesięczniku My Company Polska (7 Newsletterów, Które Powinien Znać Każdy Przedsiębiorca).

Twoja praca

Jak wygląda Twoja praca?

Pracuję zdalnie. Nie mam sztywnych godzin, czy dni pracy. Mam tutaj dowolność. Ważne, aby dowozić efekty pracy 🙂

Robię research – szukam niezbędnych informacji w sieci (badania, artykuły, informacje o potencjalnych partnerach biznesowych).  Tworzę treści na swój profil (głównie LinkedIn). Dodatkowo działam nad kilkoma swoimi newsletterami + robię dokładnie to samo dla moich klientów. 

Pomagam w układaniu strategii contentowej moim klientom. Robię audyty newsletterów + stron sprzedażowych, szukam luk i sposobów na zwiększenie konwersji. Wyzwań jest całkiem sporo – szukanie nowych klientów (to, że zgłaszają się sami, nie oznacza, że zawsze tak będzie, więc aktywnie działam). 

Praca nad taką ilością projektów pochłania mnóstwo czasu, przez co często pracuję 6-7 dni w tygodniu po 8-12 godzin. Praca sprawia mi dużo frajdy. Świetnie się bawię, chociaż mam momenty zwątpienia, jednak nie zamieniłbym tego na nic innego.

Tworzę własne produkty online (głównie płatne newslettery, ebooki i kursy). Cały czas pracuję nad tym, aby znajdować problemy mojej grupy docelowej i dostarczać im rozwiązanie, co również zajmuje trochę czasu.

Jestem również odpowiedzialny za aktywizowanie społeczności – cały czas dbam o jej zaangażowanie.  Odpowiadam za organizację wszelkiego rodzaju eventów na naszym Discordzie.

Twoje kompetencje

Jakie umiejętności lub cechy są kluczowe w Twojej pracy?

  • Kreatywność. 
  • Otwarta głowa. 
  • Ciekawość świata. Chęć do nauki – zwłaszcza psychologii, ekonomii behawioralnej i socjologi. 
  • Na 100% kontaktowość i relacyjność, bo jednak pracuję z klientem i z innymi ludźmi. Empatia. 
  • Upartość, ale jednocześnie bycie otwartym na konstruktywną krytykę. 
  • Odporność na stres.
Porady

Jakie rady dałbyś komuś, kto jest na początku drogi w Twojej dziedzinie?

Nie bój się próbować. Pamiętaj, że to długoterminowa gra z długoterminowymi ludźmi. Nie poddawaj się. Obierz jeden kierunek i się go trzymaj, ale bądź otwarty na nowe możliwości. Pamiętaj, że wszystko wymaga odpowiedniej ilości czasu i mądrej pracy. Otaczaj się właściwymi ludźmi, którzy Cię wspierają. Pozbądź się z otoczenia osób, które ciągną Cię w dół. Pamiętaj, że Twoja “inność” jest Twoim atutem, a nie słabością. 

Nic nie da Ci tyle, co praktyka i nauka na żywym organizmie. Dlatego zacząłbym od stworzenia własnego projektu (blog + newsletter). Ja w ten sposób pozyskałem pierwszych klientów i mogłem rzucić etat w banku. W ten sposób nauczysz się copywritingu, marketingu, czy sprzedaży. Wszystkiego, co będziesz wykorzystywać w pracy z klientami. 

Dodatkowo Twoja praca będzie pełniła rolę portfolio, co również ułatwi Ci zadanie na starcie. Powodzenia!

Dołącz do nas

Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!

Poznaj innych mentorów

Starsza analityczka
Przedsiębiorca, Filmowiec
Content marketing strategist

Chcesz zostać mentorem?

Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery