Weronika Ladzińska

Head of marketing & PR, Wykładowca
Social Media:
Kim jest Weronika Ladzińska?

Kim jesteś i co warto o Tobie wiedzieć?

Działam w branży marketingowej ponad 5 lat. Obecnie obejmuję stanowisko Head of Marketing & PR w PromoTraffic – jednej z wiodących Agencji digital marketingu w Polsce. Odpowiadam za marketing i PR marki własnej – jaką jest brand naszej Agencji. Jestem posiadaczką certyfikatu DIMAQ Proffessional.

Na co dzień w pracy, działam strategicznie i operacyjnie, koordynując pracę zespołu Specjalistów z różnych obszarów marketingu. Praca w Agencji to duże tempo, ale też nieustanny rozwój. Marketing nie był jednak moim pierwszym życiowym wyborem… 

Z wykształcenia jestem prawnikiem, natomiast już kończąc studia, wiedziałam, że potrzebuję znaleźć ścieżkę, w której będę mogła wykorzystać całą swoją energię.

Lubię angażować się w wiele projektów, ale przede wszystkim uwielbiam ludzi i opieram biznes na relacjach. Pierwsze doświadczenie zdobywałam w korporacyjnym programie ambasadorskim, następnie w kilku rzeszowskich agencjach, nie tylko marketingowych, ale i eventowych.

Ponad 2 lata spędziłam również w Dziale Marketingu Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie. Z Uczelnią jestem zresztą związana do tej pory, prowadząc zajęcia z przedmiotów marketingowych.

Dużą rolę w mojej karierze zawodowej odegrała też Konferencja InternetBeta, którą miałam możliwość wspierać organizacyjnie przez kilka lat i jest obowiązkową datą w moim kalendarzu.

Kolejnym naturalnym krokiem stało się zarządzanie nie tylko projektami, ale i zespołami. Obecnie jestem w miejscu, które w pełni wykorzystuje potencjał marketerów i pozwala rozwinąć skrzydła.

Lubię swoją pracę, jednak marketing to nie całe życie. 🙂 Kocham żeglowanie i narciarstwo, nigdy nie wyrosnę też z bycia ogromną fanką Harrego Pottera. Moje baterie najskuteczniej doładowuje czas spędzony z bliskimi i przyjaciółmi. Zbieram wspomnienia i kolekcjonuję chwile.

Twoja praca

Jak wygląda Twoja praca?

Jestem marketerką 360°, tzn. że zakres moich kompetencji obejmuje kompleksowe działania marketingowe, począwszy od strategii, poprzez realizację, wdrożenie i analizę naszych działań. 

Lista zadań jest długa, ponieważ operacyjnie jestem zaangażowana w praktycznie każdy obszar, jaki realizujemy. Począwszy od codziennej komunikacji w social mediach, przez działania contentowe i performance, po kampanie projektowe.

Kluczowe w mojej pracy jest natomiast działanie na tzw. “dużych klockach”. Wyznaczanie kierunku rozwoju marketingu i budowanie marki z poziomu helicopter view. Marketing to dział, który powinien wiedzieć o wszystkich projektach, jakie realizowane są w firmie. Na co dzień współpracuję z wieloma specjalistami, nie tylko dedykowanymi naszym działaniom, ale i tymi, którzy realizują usługi dla naszych klientów. 

Nasza Agencja kompleksowo wspiera rozwój partnerów biznesowych. Oferujemy pełen wachlarz usług, dlatego komunikacja musi być spójna i przemyślana. Moim zadaniem jest, poprowadzić ją tak, by trafić do naszej grupy docelowej, umożliwić im poznanie nas, a w efekcie podjęcie udanej współpracy. 

Drugi istotny obszar to komunikacja z potencjalnymi nowymi członkami naszego Zespołu. Jedną z wartości, które wyznajemy, jest wzrost. Edukujemy i rozwijamy: począwszy od programu stażowego — Akademii PRO, po projekty rozwojowe dla doświadczonych Specjalistów. W dużej mierze ode mnie zależy, czy potencjalni kandydaci dowiedzą się o tych możliwościach i dołączą do nas.

Pracuję hybrydowo, mieszkając i pracując w dwóch różnych województwach. Jest to możliwe, jeśli tylko trafisz na miejsce i ludzi, z którymi rozumiecie swoje potrzeby oraz macie wspólne cele i kierunek rozwoju. Dużym wyzwaniem jest zarządzanie zespołem rozproszonym, jednak większym zarządzanie tak różnorodnymi charakterami i kompetencjami, jakie spotykamy w marketingu. Marketerzy to barwna i niezwykle interesująca grupa. Tutaj każdy jest inny, ma inne kompetencje i predyspozycje, całość jednak wpływa na siłę tej branży.

Twoje kompetencje

Jakie umiejętności lub cechy są kluczowe w Twojej pracy?

Współczesny marketer to człowiek renesansu, który przeniósł się w czasie. 

W swojej pracy łączymy kompetencje analityczne (znajomość narzędzi typu Google Analytics, Google Search Console, Brand24, narzędzia SEO, systemy marketing automation, panele kampanii reklamowych i wiele więcej), ale też skille kreatywne.  

Ja rozróżniam ścieżkę marketera na dwie grupy: specjaliści, którzy rozwijają się w konkretnym obszarze jak np. marketing automation, performance, SEO, czy social media oraz marketingowi “ogarniacze”, którzy spinają projekty i łączą wiedzę specjalistyczną w spójne działania. 

To, którą ścieżkę wybierzesz, determinuje kluczowe kompetencje, które warto rozwijać. Specjaliści konkretnych obszarów, to wymiatacze w swojej dziedzinie. Są zawsze na bieżąco ze zmianami, nowinkami, trendami, najlepsi dosłownie “wsiąkają” w temat. 

Marketingowi ogarniacze muszą posiadać holistyczną wiedzę z każdego obszaru marketingu, być na bieżąco z trendami i kierunkiem rozwoju, ale na większych klockach. Zdecydowanie przydatna będzie tu pokora, ponieważ nie da się wiedzieć wszystkiego i o wszystkim. Tutaj trzeba nie bać się i umieć pytać, analizować, wyciągać wnioski. Nieustannie się uczyć, a także czerpać wiedzę od swojego zespołu. 

Kluczowe będą w tym wypadku: umiejętność łączenia kropek, przeskakiwania z tematu na temat i otwarty umysł. 

Jeśli chodzi o umiejętności miękkie – komunikacja zawsze będzie u mnie na pierwszym miejscu. Nie tylko musisz umieć przekazać swój komunikat, ale też porozumieć się z zespołem i poznawać swoich odbiorców. Otwartość i umiejętność pracy zespołowej to istotne aspekty. Ważne, by znać swój cel i odważnie podejmować wyzwania. 

Marketing to branża, która szybko dostosowuje się do zmian, jest dynamiczna i elastyczna – takiej elastyczności wymaga się też od nas, marketerów. 

A na koniec dnia pamiętaj – Smile is always a good idea!

Porady

Jakie rady dałbyś komuś, kto jest na początku drogi w Twojej dziedzinie?

Odwagi – jeśli tylko czujesz, że to czas na zmiany lub od początku wiesz, że marketing może być drogą dla Ciebie, próbuj. Ja nie żałuję i wiem, że to mój świat. 

Z pewnością, radziłabym Ci, jak najszybciej podjąć pierwszy kontakt z branżą: praktyki, staże, stanowiska juniorskie. Nigdzie nie nauczysz się tyle, ile od praktyków. 

Nie bój się pytać i prosić o pomoc. Na swojej drodze spotkałam wielu mentorów, którzy wpłynęli na mój rozwój. Do tej pory mamy świetny kontakt i realizujemy wspólnie projekty. 

Warto czerpać wiedzę z różnorodnych szkoleń i kursów, wiele z nich dostępnych jest bezpłatnie. Obserwuj ludzi z branży, czytaj ich publikacje i uważnie słuchaj rad. Nie chodzi o to, by nie iść własną ścieżką, ale by nie czuć się na początku tej drogi samotnie. 

Nie bój się też początkowego chaosu i niepewności. Każdy z nas, zaczynając, nie wiedział, w którym obszarze ostatecznie się wyspecjalizuje. Wielu z nas, w trakcie rozwoju, często zmieniało główną dziedzinę marketingu. 

Szybko zorientujesz się, czy bliżej jest Ci do działań analitycznych, czy kreatywnych. 

Nie bój się jednak przenikania i synergii tych obszarów. 

Marketerzy, którzy działają mocniej w kreacji, doskonale radzą sobie z wyciąganiem wniosków z danych, a analityczni szukają niestandardowych ścieżek rozwiązywania problemu. Nie blokuj się na żadną drogę i pozwól sobie na pełen rozwój. 

Branża nie jest łatwa, ale na pewno warto.

Dołącz do nas

Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!

Poznaj innych mentorów

Dyrektor kreatywny, Przedsiębiorca
Marketing manager
Head of SEO & WEB

Chcesz zostać mentorem?

Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery