Wojciech Żywolt

Social media specialist, Trener
Social Media:
Kim jest Wojciech Żywolt?

Kim jesteś i co warto o Tobie wiedzieć?

Na co dzień pracuję w agencji marketingowej na stanowisku Social Media Specialist oraz spełniam się w roli trenera-szkoleniowca, dzięki czemu zajmuję się szkoleniami i warsztatami. Kompleksowo obsługuję media społecznościowe marek (m.in. Akamai Poland, Aon Poland, Biedronka, GFT Poland, a dawniej były to Hoop Cola, Air Tours Club, Link4 czy Petmex) na takich platformach, jak Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, TikTok czy Twitter. Specjalizuje się w digital marketingu, ale uwielbiam też employer branding czy emoji marketing.

Zawodowo zajmuję się mediami społecznościowymi od przeszło 3 lat, a wcześniej miałem przyjemność prowadzić strony na Facebooku i Instagramie Instytutu Spraw Publicznych UJ oraz Juwenaliów Krakowskich i odbywać staż w dziale promocji Galerii Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki pod czujnym okiem Karoliny Więckowskiej.

Moimi osiągnięciami są artykuły specjalistyczne dla magazynów i serwisów, jak NowyMarketing, Digital Now! Magazine czy Magazyn Social Media Manager. Największe osiągnięcie to zostanie prelegentem największej konferencji marketingowej w Polsce, I Love Marketing & Technology, podczas dnia I Love Social Media (edycja wiosenna 2023).

Moją pasją są social media, przekazywanie wiedzy i Eurowizja. Prywatnie: potrafię przeglądać TikToka godzinami, śmiać się z nieśmiesznych memów i żartów, słucham muzyki, oglądam seriale czy gram w Pokemony na switchu.

Twoja praca

Jak wygląda Twoja praca?

W swojej pracy przygotowuję komunikację, tworzę harmonogramy i mediaplany, prowadzę i projektuję działania employer brandingowe oraz odpowiadam za płatne kampanie reklamowe. Spotykam się z Klientami, słucham ich potrzeb, doradzam i szukam jak najlepszych rozwiązań. Będąc Social Media Specialist, wspieram cały zespół projektowy i jednocześnie staje się project managerem. Dodatkowo wykładam na Uniwersytecie Jagiellońskim, Uniwersytecie Ekonomicznym, Uniwersytecie Pedagogicznym, a także w TEB Edukacji.

Każdy tydzień mojej pracy jest inny: raz przygotowuję kampanię na TikToku i Facebooku od podstaw, innym razem dzielę się pomysłami podczas burz mózgów oraz tworzę ofertę, a w jeszcze innym występuję podczas konferencji czy prowadzę szkolenia z zakresu mediów społecznościowych, dlatego lista moich zadań jest na bieżąco aktualizowana!

To, co lubię najbardziej w mojej pracy to brak nudy, możliwość pracowania dla rozpoznawalnych marek w Polsce i na świecie i to, że zawsze mogę kreatywnie się “wyszaleć”. Pracuję hybrydowo, dzięki czemu raz spotykam się z moim współpracownikami w biurze, a innym razem zanurzam się w ciszy w swoim pokoju w domu. To, co warto wiedzieć, żeby zrozumieć, na czym polega moja praca to… to, że social media to nie tylko reakcje, publikowanie śmiesznych filmików i memów z pieskami. 

W tej pracy liczy się kreatywność, współpraca, analityczne myślenie (bo social media to także liczby!) i znajomość ortografii. To żywe środowisko, które wcale nie śpi, non stop obserwujemy trendy, zmiany czy aktualizacje i nowe funkcje platform społecznościowych, które powinny być wdrażane w naszych codziennych działaniach.

Twoje kompetencje

Jakie umiejętności lub cechy są kluczowe w Twojej pracy?

W mojej pracy liczy się kreatywność, umiejętność pisania (tzw. lekkie pióro) i analityczne myślenie. Twardymi kompetencjami są chociażby znajomość języka angielskiego, obsługa komputera i pakietów MS Office, prowadzenie profili w mediach społecznościowych, przygotowanie raportów czy merytoryczna wiedza z danej dziedziny. 

Do wcześniej wspomnianych przeze mnie kompetencji miękkich, należy też dodać komunikatywność, pracę w zespole i kulturę osobistą. 😀 Warto również zarządzać własnym czasem i dobrze organizować swoją pracę.

Porady

Jakie rady dałbyś komuś, kto jest na początku drogi w Twojej dziedzinie?

W Internecie mamy sporo kursów z zakresu marketingu cyfrowego (np. Google Internetowe Rewolucje), a prawie każda platforma społecznościowa ma swoje “akademie”, dzięki którym możemy poznać, jak z nimi lepiej pracować – zachęcamy, aby od tego zacząć! Mamy też wiele branżowych serwisów informacyjnych (m.in. Medialna Perspektywa, Wirtualne Media), które polecają się do porannej kawki i czytania!

To, co poradziłbym sobie kilka lat temu to na pewno to, żeby iść dalej, pomimo wyboistej i krętej drogi, bo na końcu wszystko będzie okej. A Wam – bądźcie żądni przygód! I nie bójcie się marzyć i ryzykować. I nie oglądajcie się na hejterów, trolle i boty, każdego to spotyka.

Pierwsze kroki, które rekomenduję to właśnie poszerzanie wiedzy, udział w różnych webinarach, darmowych szkoleniach, kursach (jak to będzie dla kogoś dodatkowa motywacja: można otrzymać też certyfikaty), aktywność chociażby na LinkedInie, oraz czytanie postów i artykułów innych specjalistów (na LinkedInie łatwo znaleźć mentorkę lub mentora z obszaru, który nas najbardziej interesuje). 

Obserwujcie też markę, w której chcecie pracować, sprawdzajcie ich konta w mediach społecznościowych, a kiedy pojawi się oferta… spróbujcie swoich sił. Gdybym sam tego nie zrobił, nie pracowałbym w More Bananas.

Dołącz do nas

Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!

Poznaj innych mentorów

Przedsiębiorca, Filmowiec
Przedsiębiorca, Marketer
Prezes zarządu

Chcesz zostać mentorem?

Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery