Wojtek Kardyś

Marketer, Twórca, Przedsiębiorca
Social Media:
Kim jest Wojtek Kardyś?

Specjalista ds. komunikacji internetowej, marketingu cyfrowego, e-PR i personal brandingu, założyciel agencji konsultingowej Good For You, wykładowca na WH AGH, twórca bloga Netomania, a także Ambasador Cyfrowy UE w Polsce. Organizator comiesięcznych eventów edukacyjnych Social Town.

Kim jesteś i co warto o Tobie wiedzieć?

Specjalista do spraw komunikacji Internetowej, digital marketingu, e-PR oraz personal brandingu. Z wykształcenia Filozof (UJ w Krakowie). Z pasji PR-owiec, mówca konferencyjny, konsultant digital-marketingowy, szkoleniowiec, twórca video i kontent kreator. 

Specjalizuję się w marketingu influencerskim, strategiach/kryzysach social mediowych, video contencie i szeroko rozumianej komunikacji internetowej. 

Wykładowca na kierunku Trendwatching&Future Studies na WH AGH w Krakowie. 

Założyciel agencji konsultingowej Good For You. 

Twórca bloga o social mediach i marketingu – Netomania.

W roku 2022 rozpoczął współpracę z Komisją Europejską jako Ambasador Cyfrowy UE w Polsce. 

Na początku 2023 roku rozpoczął serię comiesięcznych eventów edukacyjnych Social Town w Warszawie, których głównym założeniem jest edukacja i zwiększanie świadomości o wpływie social mediów na nasze życie.

Zdobywca wielu nagród branżowych (min: Złote Spinacze, Złoty Listek CSR, EB STARS, Siłą Przyciągania, nominacja do Kampani Społecznej Roku 2017) oraz mówca na Ted Talks.

Pracuje z takimi klientami jak Biedronka, JYSK Polska, DHL, Grupa Raben, Grupa Żywiec, Komisja Europejska w Warszawie, Coca-Cola HBC, OPPO, Provident Polska i wiele innych.

Twoja praca

Jak wygląda Twoja praca?

Ze względu, że od wielu lat nie pracuję na etacie, musiałem wypracować swoje nawyki:

  • wstaję wcześnie rano
  • mam swoją listę stron internetowych, które sprawdzam by być na bieżąco (jednym z moich filarów jest śledzenie trendów w social mediach)
  • opisuję trendy i newsy na swoich social mediach
  • prowadzę konsultacje i szkolenia on-line
  • rozpisuję firmom strategię
  • staram się pracować do 17:00, ale nie zawsze to wychodzi

Pracuję z domu. Stworzyłem sobie swój gabinet, w którym wszystko mam pod ręką. 

Jak tylko mogę wychodzę i spotykam się z ludźmi na mieście. 

Często prowadzę szkolenia poza Warszawą. 

Bycie przedsiębiorcą w Polsce jest trudne. Wymaga bardzo wielu wyrzeczeń i samodyscypliny. Dlatego wypracowanie nawyków jest tak niezwykle istotne. 

Wstawanie wcześnie rano, robienie sobie przerwy zawsze o tej samej godzinie czy kończenie pracy o 17:00. To musi wejść w krew. Inaczej się będzie można pogubić.

Twoje kompetencje

Jakie umiejętności lub cechy są kluczowe w Twojej pracy?

Skończyłem Filozofię i Scenariopisarstwo, ukończyłem też liczne inne kursy, jednak w mojej pracy najważniejsza jest zdolność do weryfikowania i gromadzenia informacji. 

W social mediach wszystko rozwija się szybko, trzeba nauczyć się być na bieżąco. 

Trzeba szybko się adaptować do nowych warunków. 

Trzeba być sumiennym i wytrwałym, przede wszystkim mieć zdolność do szybkiego łączenia faktów. Moja praca nie wiele się różni od dziennikarstwa. PR zawsze przenikał ten zawód.

Jeszcze parę miesięcy temu napisałbym, że dobrze byłoby mieć skilla z pisania, teraz w czasach ChatuGPT już niekoniecznie. Ale za to trzeba umieć wykorzystywać te nowinki technologiczne, dlatego też geekostwo też jest istotne. 

Miękkie skille są potrzebne, sztuka negocjacji oraz rozmowy. Zwłaszcza podczas sprzedaży i kreowania biznesu. To się jednak przydaje w każdym zawodzie. Ekstrawertyzm w tym pomaga.

Porady

Jakie rady dałbyś komuś, kto jest na początku drogi w Twojej dziedzinie?

  • Poświęć parę dni by nauczyć się i zrozumieć jak działa system podatkowy w Polsce, pogadaj z kimś mądrzejszym od siebie i koniecznie zanim założysz firmę, idź na jakiś kurs który Cię wprowadzi w obecne standardy, bo się możesz łatwo przejechać na obecnych podatkach
  • Dywersyfikuj koszta i przychody. Nie potrzebujesz mieć drukarki ze skanerem, jeżeli komórką robisz zdjęcia i wysyłasz je do kompa. Nie potrzebujesz nowego samochodu, jeżeli mieszkasz blisko przystanku tramwajowego. Przynajmniej na początek. 
  • Pamiętaj, że jeden klient to za mało. Zawsze. Jak robisz szkolenia, to zrób od razu kurs on-line, wyspecjalizuj się w dodatkowych umiejętnościach (oprócz social mediów, tworzę filmy komercyjne oraz sesje zdjęciowe)
  • Networking is the king. Jak tylko możesz bywaj na branżowych konferencjach, nie zamykaj się, poznawaj ludzi. 
  • Podnoś swoje umiejętności: bez braktywki twoja wiedza jest niewiele warta. Regularnie ćwicz i eksperymentuj z nową wiedzą.
  • Zbuduj solidną podstawę wiedzy. Zanim zaczniesz zgłębiać bardziej skomplikowane zagadnienia, upewnij się że znasz podstawy. By nikt, na jakiejś konferencji czy w dyskusji, nie złapał cię na niewiedzy, wtedy możesz stracić autorytet. 
  • Bądź ciekawy. Dobra wiedza nie przychodzi sama. Bądź ciekawy, badaj i zadawaj pytania, szukaj odpowiedzi. Czytaj książki, artykuły, blogi, słuchaj podcastów, oglądaj youtube. 
  • Bądź cierpliwy i uporczywy. Sukces w każdej dziedzinie wymaga czasu i wysiłku. Nie poddawaj się, jeśli coś nie wychodzi od razu. Wyznacz cele i się ich trzymaj. 
  • Równowaga. Podczas pracy nad karierą nie zapominaj o równowadze między pracą, a odpoczynkiem i życiem prywatnym.

Dołącz do nas

Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!

Poznaj innych mentorów

Founder David’s Methods
Starsza analityczka
Przedsiębiorca, Founder
Marketer, Przedsiębiorca

Chcesz zostać mentorem?

Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery