Rozwijam moją karierę zawodową z pasją! Od ponad 20 lat specjalizuję się w handlu. W wieku 16 lat rozpocząłem swoją przygodę ze sprzedażą B2C. Dzięki temu zdobyłem cenne doświadczenie w bezpośrednich kontaktach z klientami. Nauczyłem się rozmawiać z ludźmi jak człowiek, rozumieć ich potrzeby i oddawać w zamian produkt, który je zaspokaja.
Obecnie od 7 lat jestem związany z SALESmanago, gdzie pełnię funkcję pierwszego w historii spółki Senior Account Executive’a, wspierając rozwój biznesu na różnych płaszczyznach — przede wszystkim w sprzedaży. Realizuję swoje cele sprzedażowe na ponad 200%.
Jednocześnie moje zainteresowania obejmują także e-commerce, którego potencjał odkryłem już w 2007 roku, zakładając pierwszy własny sklep internetowy.
6 lat temu wraz z żoną założyłem markę cosycott.pl, która wyróżnia się na rynku jakością i komfortem oferowanych produktów dla niemowląt. Koordynujemy proces tworzenia produktów oraz ich sprzedaży od początku do końca. Uwielbiam proces tworzenia marki, jego rozwój i wprowadzania nowych produktów na rynek. Miałem przyjemność stworzenia brandu Behustle.pl, który z powodów osobistych został sprzedany.
Łącząc doświadczenie w handlu oraz e-commerce, staram się nieustannie rozwijać swoje umiejętności oraz dzielić się wiedzą i pasją z innymi, dążąc do osiągnięcia wspólnych celów biznesowych. W życiu kieruję się zasadą, a raczej imperatywem Kanta oraz zawsze powtarzam: Pracować trzeba przede wszystkim na swoje nazwisko! Dlatego też zacząłem pracować nad swoim własnym personal brandingiem na Linkedin oraz wystartowałem z blogiem salesstory.pl, gdzie w miarę możliwości będę dzielił się wiedzą sprzedażową, marketingową oraz ciekawostkami ze świata ecommerce.
Nienawidze nudy i jestem człowiekiem wielozadaniowym. Niebawem spotkasz mnie w społeczności SalesMachines.io – miejsca tworzonego dla handlowców, którzy chcą doskonalić swoje umiejętności sprzedażowe.
Moja praca jako handlowiec w SALESmanago jest złożona i dynamiczna, obejmuje różne aspekty zarówno sprzedaży, jak i budowania relacji z klientami. Zazwyczaj pracuję z biura (chociaż zrobiłem sobie biuro również w domu).
Na co dzień skupiam się na następujących zadaniach:
Analiza rynku: Badam trendy rynkowe oraz konkurencję, aby zrozumieć potrzeby moich klientów i pozycjonować moje oferty w odpowiedni sposób. Staram się być zawsze na czasie!
Pozyskiwanie klientów: Aktywnie poszukuję potencjalnych klientów, korzystając z różnych kanałów komunikacji, takich jak telefony, maile czy LinkedIn. Pracuję przede wszystkim w kanale outbandowym. Nie czekam na leady inboundowe – każdy może je „obrobić” i dokonać transakcji. Dobry handlowiec sam pozyskuje leady i sam przeprowadza je od A do Z, czyli samemu edukuje swoje prospekty i pomaga im w drodze do sukcesu, pozwalając kupić od siebie produkt/usługę. Tym się zajmuję i to jest moją pasją, jednocześnie dużym wyzwaniem, z którym zmagam się każdego dnia!
Budowanie relacji z klientami: Pracuję na swoje nazwisko, więc dbam o utrzymanie jak najlepszych relacji z moimi obecnymi klientami jak i prospektami. Odpowiednie zrozumienie ich potrzeb jest kluczem do wspólnego sukcesu. Jako specjalista ecommerce zawsze wiem, w czym mogę pomóc moim rozmówcom oraz jakie funkcjonalności powinny zostać u nich wdrożone.
Negocjacje i zawieranie umów: Kocham proces negocjacyjny, jest on ściśle związany z moją miłością do psychologii, która w połączeniu z odpowiednimi taktykami i metodami sprzedaży daje efekt wybuchowej mieszanki. Negocjować trzeba umieć. Negocjowanie cen w dół to nie negocjacje. W procesie negocjacji zawsze staram się spotykać z moimi klientami w połowie drogi, dając coś od siebie, wymagam również czegoś po ich stronie. Odpowiedni proces negocjacji oraz zawarcia umowy – za każdym razem cieszy tak samo, jakby to był pierwszy „wygrany” deal w życiu!
Realizacja celów sprzedażowych: Jak każdy handlowiec, odpowiadam za osiąganie wyznaczonych celów sprzedażowych. Koniec końców, w drodze do doskonałości, zapominam, jaki to był cel i na koniec roku zawsze jestem do przodu o ponad 100%:) Polecam wszystkim handlowcom, aby zapomnieli o wyznaczonych progach przez spółkę i sami sobie ułożyli swój własny cel biznesowy. Jeśli masz target do zrealizowania np. 100 000 PLN – ustal sobie, że wynosi on 200 000 PLN. Nawet jeśli nie zrobisz 200k, to z pewnością przekroczysz 100k, czyli zrealizujesz swój własny cel i oczywiście zarobisz więcej.
Szkolenia i rozwój: Nieustannie doskonalę swoje umiejętności handlowe, uczestnicząc w szkoleniach i warsztatach. Wychodzę z założenia, że nie wiem nic i zawsze jest ktoś, od kogo mogę się nauczyć, chociażby jednej małej rzeczy lub taktyki. Rozwój osobisty traktuję bardzo poważnie, nudzę się monotonią, dlatego wiecznie dokładam sobie nowe zadania i nowe cele. Ostatnimi czasy doskonalę swój warsztat metod i taktyk sprzedażowych poprzez storytelling. Kocham opowiadać historie! Jest to pozostałość po mojej przygodzie z rapem (tak, rapowałem pod ksywką Juree a moja przygoda z muzyką zakończyła się w 2007 roku).
Praca handlowca to wyjątkowe wyzwanie, które wymaga odpowiedniego podejścia, umiejętności i nieustannej motywacji. Nie każdy jest stworzony do tej roli, ale ci, którzy ją podjęli, odkrywają w sobie nieoczekiwane pokłady sił i możliwości. Nie zgadzam się z podejściem, że każdy może być handlowcem. Może każdy może być sprzedawcą, ale handlowcem trzeba się urodzić!
Handlowiec to osoba, która nieustannie poszukuje nowych wyzwań, sukcesów i możliwości. To osoba, która z entuzjazmem podąża za swoimi celami i dąży do osiągnięcia przewagi nad konkurencją. Nazywam to głodem, który niczym wilk podąża za każdym dobrym handlowcem, goniącym za sukcesem.
Umiejętności komunikacyjne to kluczowe narzędzie w pracy handlowca, dzięki którym może nawiązać trwałe relacje z klientami, zrozumieć ich potrzeby i dostarczyć odpowiednie rozwiązania.
Odporność na porażki i niepowodzenia jest niezbędna w pracy handlowca, który musi radzić sobie z presją i trudnościami. “Gruba skóra” pozwala na to, aby nie poddawać się po pierwszych przeciwnościach losu, lecz kontynuować dążenie do sukcesu.
Osoby o zróżnicowanych typach osobowości, zarówno introwertycy, jak i ekstrawertycy, mogą osiągać sukcesy jako handlowcy. Kluczowe znaczenie mają tu odpowiednie umiejętności interpersonalne oraz zdolność do tworzenia i utrzymania relacji z klientami. Przez lata mojej kariery zawodowej zauważyłem, że wśród handlowców częściej spotykam introwertyków niż innych typów osobowości. Osobiście jestem introwertykiem z ADHD, ceniącym ciszę i spokój, które są jednak trudne do znalezienia podczas wykonywania mojej pracy w roli handlowca!
Pomimo iż jestem introwertykiem (z mocnym temperamentem choleryka), moi Klienci mogą być zaskoczeni słysząc to, gdyż w pracy często wykazuję się cechami ekstrawertyka.
Umiejętność dostosowania się do różnych sytuacji i rozmów z klientami sprawia, że potrafię odnaleźć się w roli handlowca, mimo swojej introwertycznej natury. Współpraca z klientami wydobywa ze mnie żywiołowość i pewność siebie, dzięki czemu efektywnie realizuję swoje cele.
W pracy handlowca liczy się determinacja, motywacja oraz umiejętność radzenia sobie z trudnościami. Każdy, kto podejmie się tego wyzwania, może odkryć w sobie niewyczerpane źródło potencjału i osiągnąć duże sukcesy. Warunek — odporność na stres oraz na porażki!
Patrząc z perspektywy mojego doświadczenia, chciałbym dać kilka rad tym, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę w handlu:
Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!
Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery