1. Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi – Dale Carnegie
Kacper Kostrzewa: Must have dla każdego kto pracuje w sprzedaży (i nie tylko). Pozwala Ci zrozumieć jak ważna jest perspektywa drugiego człowieka. Nauczysz się słuchać i komunikować bez konfrontacji.
Kacper Dach: Jeżeli Twój klient Cię polubi, to często szybciej dojdzie do sprzedaży. Będziesz też w stanie budować długofalowe partnerstwa, które na przestrzeni lat pozwolą Tobie osiągnąć dużo więcej niż tylko jednorazowa sprzedaż. Książka opiera się na prostych radach, które pomogą Ci zrozumieć w jaki sposób powinieneś traktować innych, żeby Cię szanowali i uważali za osobę, z którą chcą mieć relację.
2. Never Split the Difference: Negotiating as if Your Life Depended on It. – Chris Voss
Yuri Khachatryan: Nie jestem zwolennikiem książek z prostego powodu – większość ludzi je czyta i nie stosuje. Wychodzę z założenia, że tylko i wyłącznie praktyka może czynić cuda. Samo przeczytanie książek to tylko pierwszy krok! Czytając książkę Chrisa Vossa, wiele zrozumiałem.
Okazało się, że podświadomie używam wielu metod (nagle mogę je nazwać:)) a wielu nie znam. Wracam do niej regularnie – już chyba 6 raz, raz za razem wynosząc z niej coś nowego. Polecam ją każdemu, nie tylko w zawodzie handlowca!
3. Zasady wywierania wpływu na ludzi – Roberta B. Cialdini
Kacper Dach: Rozmawiając ze swoim klientem, warto rozumieć różne psychologiczne techniki, które możesz wykorzystać, próbując przekonać klienta do swoich racji. Z drugiej strony, klient podczas negocjacji może użyć te same techniki, więc warto je znać, żeby móc się przed nimi chronić. Dzięki tej książce zrozumiesz, ze słowa to tylko element całego obrazu, a dużo treści przekazujemy podprogowo.
4. Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek – Eric Ries
Kacper Dach: Co prawda, nie jest bezpośrednio związana ze sprzedażą, ale podejście wynikające z niej stosuję każdego dnia swojej pracy. „Metoda Lean Startup.” mówi o tym, że pracując nad jakimkolwiek zagadnieniem nie warto na początku inwestować dużo środków w wersję „zero”, a lepiej mieć podejście iteracyjne, w którym bardzo często pytamy swoich klientów o to, co uważają o naszej pracy. Jak związane jest to ze sprzedażą? Jeżeli dopiero zaczynasz, nie marnuj czasu na budowę skomplikowanych ofert, nie kupuj zaawansowanych narzędzi, a zamiast tego porozmawiaj ze swoją grupą docelową, czy sprzedawane rozwiązanie jest im w ogóle potrzebne.
5. Predictable Revenue – Aaron Ross
Kacper Kostrzewa: „Predictable Revenue” to niezastąpiona lektura dla osób, które chcą opanować sztukę sprzedaży. To nie tylko książka, ale przede wszystkim konkretny, sprawdzony przez wielu sprzedawców przepis na sukces. Jeśli chcesz zrozumieć, jak zbudować skuteczny system sprzedaży, który będzie generował przewidywalne i stale rosnące przychody, nie możesz ominąć tej pozycji – jest jak mapa prowadząca do skarbu sprzedażowego sukcesu!
Zrozumiesz jak działa proces sprzedaży – jak go mierzyć, analizować oraz skalować.
6. Co Chce wiedzieć Klient – Marcus Sheridan
Łukasz Piątek: Przyjmij Perspektywę Klienta i dzięki temu zacznij realizować Biznes. Książka pokazuje jak dzisiaj Klient podchodzi do procesu zakupu, który zaczyna i bardzo często kończy w sieci. Autor pokazuje jak zdobyć zaufanie klientów metodą TAYA – They Ask You Answer. Dzięki tej pozycji zdecydowanie mocniej otworzyłem się na klientów będących w procesie zakupu. Nauczyłem się identyfikować lęki, zmartwienia obawy oraz pragnienia Klientów a następnie szczerze i otwarcie komunikować z nimi takim językiem w procesie sprzedaży.
7. Każdemu sprzedasz wszystko co zechcesz. – Joe Girard
Yuri Khachatryan: Należy ją traktować mocno obyczajowo, ponieważ Joe sprzedawał w XX wieku, bez technologii, do której dostęp mamy obecnie, więc techniki, o których wspomina mogą się wydawać mocno przestarzałe.
To co najważniejsze dla mnie w tej książce to historia samego Joe, z którą się mocno utożsamiam w wielu aspektach. Polecam przeczytanie, przeanalizowanie i postawienie sobie pytania: Co robił Joe, czego ja nie robię, co mogę zmienić, aby osiągnąć sukces.
8. Power Phone Scripts – Mike Brooks
Kacper Kostrzewa: „Power Phone Scripts” to jak prawdziwa kopalnia złota dla osób pracujących w sprzedaży. Mike Brooks pokazuje w niej, jak skutecznie używać rozmów telefonicznych, aby przyciągać klientów i zamykać transakcje. Jeśli chcesz zabrać swoje umiejętności sprzedażowe na zupełnie nowy poziom i nauczyć się prowadzić rozmowy, które przekształcą potencjalnych klientów w gotowych do zakupu kontrahentów, to jest książka, której potrzebujesz!
Nauczysz się zadawać klientom odpowiednie pytania, aby wydobywać od nich informacje. Ponadto dowiesz się jak domykać sprzedaż.
9. Steve Jobs – Walter Isaacson
Yuri Khachatryan: Jobs to jeden z największych wizjonerów naszych czasów. Jego historia jest pełna klęsk i zwycięstw. Polecam i wręcz uważam, że jest to tytuł obowiązkowy dla ludzi biznesu w każdym wieku.
10. Kobe Bryant – Showman – Roland Lazenby
Łukasz Piątek: Kobe do swojej ewolucji gry w koszykówkę podchodził procesowo, wręcz z obsesją! Jeżeli zaczniesz dzień treningiem o 4 rano i wykonasz 3 kolejne treningi, zrobisz 3x więcej niż 99% innych zawodników. W skali roku da Ci to taką przewagę, której nikt nie będzie w stanie pokonać! Tak samo jest w Sprzedaży. Podejdź do swojej Sprzedaży jak do Procesu, wymagaj od siebie więcej, pracuj ciężej niż inni, a praca odwdzięczy się wówczas tym, że będzie lekka, bo dzięki temu wyprzedzisz innych, a przede wszystkim swoje oczekiwania!
Książki o sprzedaży – podsumowanie
Sprzedaż to coś więcej niż proces prowadzący do transakcji. To również zrozumienie klienta i jego potrzeb, to także rozmawianie odpowiednim językiem, i to przede wszystkim droga, która bardzo rozwija tego, który sprzedaje.
Jeśli chcesz nauczyć się o wiele więcej na temat sprzedaży, marketingu, biznesu i zdobyć umiejętności z różnych branż, to dołącz do talent network, gdzie razem z mentorami pomagamy młodym, ambitnym osobom w stawianiu pierwszych kroków w profesjonalnej karierze.
PS. To jest za darmo. A każdy wie, że za darmo to uczciwa cena.