Adam Łopusiewicz

Redaktor naczelny
Social Media:
Kim jest Adam Łopusiewicz?

Kim jesteś i co warto o Tobie wiedzieć?

Od niemal dwunastu lat pracuję zdalnie i tyle samo zajmuje się contentem, w różnej formie. Przeszedłem drogę od stażysty do samodzielnego redaktora, później redaktora prowadzącego a dziś redaktora naczelnego. Przeprowadziłem setki rozmów z ekspertami z różnych branż, wszystko po to, by zrozumieć świat, który mnie otacza. 

Od zawsze ciekawili mnie ludzie, szczególnie to, jakie decyzje podejmują i dlaczego. Dlatego też staram się rozmawiać z każdym, kto ma na to ochotę. Najczęściej stawiam siebie w roli słuchacza, co nie znaczy, że nie potrafię wpaść w „słowotok”.

Twoja praca

Jak wygląda Twoja praca?

Zaczynam wcześnie, zazwyczaj o 6:40, kiedy większość zespołu przewraca się na drugi bok w swoich łóżkach. W ten sposób mam pierwsze dwie, trzy godziny pracy nie zakłócone komunikatami. Poświęcam je na aktualizację wyników serwisu, który prowadzę, analizie tego, co poszło dobrze a co mogło pójść lepiej.

Prowadzenie redakcji to jednak nie tylko liczby, ale przede wszystkim planowanie działań i dużo obserwacji. Dlatego uciekamy od pisania dziesiątek tekstów każdego dnia i publikujemy mniej, ale bardziej dopracowanych treści.

Część czasu poświęcam na wsparcie działu sprzedaży, ale klientów, których wspieramy w działaniach Employer Brandingowych. Jestem także częścią zespołu marketingu Just Join IT. Wraz z zespołem tworzymy portal contentowy wspierający markę Just Join IT, dlatego też jesteśmy blisko z zespołem marketingu i wspieramy go w jego kampaniach promujących poszczególne technologie i języki programowania.

Twoje kompetencje

Jakie umiejętności lub cechy są kluczowe w Twojej pracy?

Niedawno przygotowywałem listę narzędzi, z których codziennie korzystam i zrozumiałem, że jest ich całkiem sporo. Codziennie pracuję w Notion, Google Analytics, Google Search Console, Arkuszach Google, Senuto, Figmie i w systemie zarządzania treścią. Niezbędna w mojej pracy jest umiejętność planowania, analizy działań konkurencji i reakcji na nią. Konieczna jest też po prostu znajomość rynku, branży, w której działam, dlatego staram się utrzymywać kontakt z programistami czy testerami. 

We współpracy ze mną doceniam przede wszystkim szczerość. Szanuję zdanie każdego, bardzo cieszę się, że w firmie, w której pracuję bieżąco dzielimy się feedbackiem i to bez znaczenia, czy dotyczy on mojego współpracownika, przełożonego czy kadrę zarządzająca. Niemniej, dzielenie się feedbackiem, szczególnie negatywnym, to umiejętność, którą trzeba wypracować. Uważam, że tylko w ten sposób osiąga się najlepsze wyniki.

Porady

Jakie rady dałbyś komuś, kto jest na początku drogi w Twojej dziedzinie?

Czytaj. Czytaj wszędzie, zawsze, bez wyjątku. Czytaj prasę skierowaną do kobiet (mimo że jesteś mężczyzną), kierowaną do facetów (mimo że jesteś kobietą), książki z gatunku fantastyka (mimo że nie przepadasz za tym gatunkiem). Wszystko po to, by poznać różne style pisania, różne podejścia do tworzenia narracji.

Kiedyś usłyszałem, że żeby napisać 1 stronę, trzeba przeczytać 100. Podpisuję się pod tym zdaniem. Dlatego czytam codziennie, czy to prasę drukowaną, elektroniczną czy książki. Pochłonęły mnie też podcasty, a ich przekrój tematyczny pokazuje, że naprawdę interesuje mnie wszystko. Od polityki, przez życie zwierząt, po tematy związane z rozwojem osobistym i budowaniem relacji.

Dołącz do nas

Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!

Poznaj innych mentorów

Head of marketing & PR, Wykładowca
Brand & marketing managerka
Copywriter, Przedsiębiorca
Marketer, Strateg, Konsultant

Chcesz zostać mentorem?

Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery