Łukasz Papierowski

Przedsiębiorca, Marketer
Social Media:
Kim jest Łukasz Papierowski?

Łukasz to ekspert w dziedzinie marketingu cyfrowego w branży motoryzacyjnej. Jako CEO i współzałożyciel DATADISE, kieruje butikowym podmiotem, który efektywnie łączy pasję do motoryzacji ze specjalizacją w analityce internetowej i technologii marketingowej.

Kim jesteś i co warto o Tobie wiedzieć?

Jestem artystą z duszą przedsiębiorcy.  Od lat pasjonuje mnie kreowanie, co przełożyło się na moją ścieżkę zawodową. Prywatnie jestem mężem i ojcem, co stanowi dla mnie źródło nieustannej radości i inspiracji. 🙂

Moje doświadczenie zawodowe rozpoczęło się (i trwa do dziś) w branży motoryzacyjnej, gdzie zdobyłem szereg umiejętności począwszy od tych sprzedażowych (tak, sprzedawałem samochody), aż po zarządzanie marketingiem sieci dealerskiej dla Mitsubishi Motors Polska (obecnie Astara Poland) i Jaguar Land Rover Polska. Wskazanie zrealizowanych projektów, wdrożonych programów i narzędzi oraz nabytych umiejętności zasługuje na oddzielną rubrykę. 🙂

Obecnie pełnię funkcję CEO oraz jestem współzałożycielem DATADISE, która jest nie tylko miejscem pracy. To unikalny Digital Partner specjalizujący się w marketingu cyfrowym dla branży motoryzacyjnej. Odstępujemy od konwencjonalnych etykiet agencji marketingowej czy software house’u, aby lepiej odzwierciedlić naszą misję i wartości. Jesteśmy butikowym podmiotem, który łączy w sobie pasję do motoryzacji z głęboką wiedzą analityczną i technologiczną. Nasza działalność skoncentrowana jest wokół trzech obszarów:

  • Data & Analytics – gdzie analiza danych przechodzi poziom wyżej, umożliwiając dokładne zrozumienie rynku i zachowań klientów.
  • MarTech – czyli rozwiązania, które przekraczają standardy branżowe, integrując innowacyjne technologie marketingowe.
  • Growth Marketing – gdzie strategie skoncentrowane są na zrównoważonym wzroście, które napędzają rozwój naszych klientów w cyfrowej przestrzeni.

W ramach mojego profesjonalnego rozwoju, jestem również Partnerem i Head of MarTech w BLUEMONSTER, organizacji marketingowej, której wizja „driven by technology” jest mi niezmiernie bliska. Moje osiągnięcia zawodowe to nie tylko sukcesy firmowe, ale także indywidualne projekty, które znacząco wpłynęły na rozwój marketingu w branży motoryzacyjnej.

Moja pasja zawodowa to tworzenie skutecznych strategii marketingowych opartych o konkretny stos technologiczny – co merytorycznie zwieńczyłem dyplomem Strategii Marketingowej w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Fascynuje mnie marketing oparty na danych i nieustannie poszukuję nowych sposobów na optymalizację i automatyzację procesów marketingowych.

Prywatnie jestem osobą otwartą, zawsze głodną nowej wiedzy. Czytam co nie miara, a muzyka, którą tworzę od ponad 15 lat, stanowi dla mnie niekończące źródło inspiracji.

Co mówi o mnie Gallup?

Jestem strategicznym myślicielem, który skupia się na zdobyciu wiedzy, analizie i przewidywaniu przyszłości. Jednocześnie jestem zdeterminowanym do osiągania wyników i skoncentrowanym na celach wykonawcą. Doceniam unikalne talenty innych i buduje silne relacje.

Twoja praca

Jak wygląda Twoja praca?

Mój dzień pracy jest zróżnicowany i pełen wyzwań. Moje zadania obejmują zarządzanie zarówno strategiczne, jak też operacyjne organizacji. Zważywszy, że DATADISE jest młodą organizacją jestem odpowiedzialny za codzienne operacje firmy, co obejmuje zarządzanie zespołem, nadzorowanie projektów i zapewnienie, że nasze procesy są efektywne.

Mój tydzień pracy to często spotkania z zespołem i partnerami, analiza danych i trendów rynkowych, a niekiedy operacyjne uczestnictwo w niektórych projektach. Na mojej liście zadań zawsze znajduje się optymalizacja i automatyzacja procesów a także poszukiwanie nowych narzędzi i sposobów dotarcia do grupy docelowej.

Największym wyzwaniem, z którym spotykam się na co dzień, jest bieżące dostosowywanie naszych strategii do dynamicznie zmieniającego się rynku motoryzacyjnego i technologii marketingowych. To nieustanne zarządzanie zmianą.

Najbardziej lubię w swojej pracy możliwość kreowania i łączenia kropek. Cenię sobie szansę ciągłego uczenia się i rozwijania w tej dynamicznej branży.

Pracuję zarówno z domu, jak i z biura, w zależności od potrzeb. Moja praca wymaga dużego stopnia samodzielności, ale jednocześnie bliskiej współpracy z zespołem i partnerami.

Aby zrozumieć, na czym polega moja praca, warto wiedzieć, że marketing w branży motoryzacyjnej jest dynamicznym i skomplikowanym obszarem, który wymaga ciągłego dostosowywania się do nowych technologii i trendów rynkowych. Moja rola polega na zapewnieniu, że nasze działania są skuteczne, innowacyjne i dostosowane do potrzeb naszych partnerów, a także na zapewnieniu płynności operacji firmy na co dzień.

Twoje kompetencje

Jakie umiejętności lub cechy są kluczowe w Twojej pracy?

Aby wykonywać pracę podobną do mojej potrzebujesz zarówno twardych, jak i miękkich umiejętności. Każdy z nas jest wiadomo inny, ale diament osiąga swoją wartość dopiero po oszlifowaniu. 🙂 Poznawaj siebie i pracuj sam ze sobą. Nieustannie.

Twarde kompetencje:

  1. Zrozumienie marketingu cyfrowego i technologii marketingowych (MarTech). Musisz znać różne narzędzia i platformy marketingowe, a także zrozumieć, jak je wykorzystać do osiągnięcia celów biznesowych. To także potrzeba posiadania konkretnych podstaw technicznych.
  2. Zarządzanie danymi. Powinieneś umieć identyfikować i analizować dane, aby podejmować informowane decyzje biznesowe. Musisz być data-driven.
  3. Strategiczne planowanie. Musisz być w stanie tworzyć i wdrażać skuteczne strategie, które w danym cyklu są rewidowane.
  4. Zarządzanie operacjami. Musisz znać się na zarządzaniu codziennymi operacjami w firmie, w tym zarządzaniu zespołem, nadzorowaniu projektów i optymalizacji procesów. 

Umiejętności miękkie:

  1. Strategiczne myślenie. Musisz być w stanie patrzeć na całość i planować na przyszłość.
  2. Zdolność do uczenia się. Branża, w której działam, jest dynamiczna i ciągle się zmienia, więc musisz być otwarty na ciągłe uczenie się i rozwijanie.
  3. Budowanie relacji. Musisz być w stanie budować silne relacje zarówno z zespołem, jak i z partnerami biznesowymi.
  4. Skupienie na celach. Musisz być zdeterminowany i nieustępliwy w dążeniu do celów.

Cechy charakteru:

  1. Elastyczność. W dynamicznej branży, jaką jest marketing cyfrowy, trzeba umieć dostosowywać się na bieżąco – do całego otoczenia.
  2. Odporność. Napotkasz na wiele wyzwań i przeszkód, więc musisz być odporny i gotowy do radzenia sobie z trudnościami.
  3. Pasja. Musisz być naprawdę zainteresowany tym, co robisz, aby praca sprawiała Ci satysfakcję. To także napęd dla Twojej determinacji.
  4. Cierpliwość. Zarządzanie firmą wymaga czasu i cierpliwości, szczególnie gdy chodzi o osiąganie długoterminowych celów.
Porady

Jakie rady dałbyś komuś, kto jest na początku drogi w Twojej dziedzinie?

Gdybym mógł cofnąć się do początku mojej kariery, postawiłbym na poniższe aspekty w moim życiu prywatnym i zawodowym:

Zainwestuj w naukę. Branża technologii marketingowych i marketingu cyfrowego jest dynamiczna i ciągle się zmienia. Wiedza i umiejętności, które zdobywasz dzisiaj, mogą być nieaktualne za kilka lat. Dlatego ważne jest, aby zainwestować w ciągłe uczenie się i rozwijanie. Nie zapominaj o rozwoju zarówno twardych umiejętności, jak i miękkich – obie są niezbędne do sukcesu.

Buduj sieć kontaktów. Relacje są kluczowe w każdej branży. Sieć kontaktów może pomóc Ci zdobyć nowe możliwości, nauczyć się od innych i zdobyć wsparcie, gdy tego potrzebujesz. Pamiętaj, że networking to nie tylko korzyści dla Ciebie – to również szansa na pomoc innym.

Nie bój się ryzyka. Na początku mojej kariery, mógłbym być bardziej skłonny do podejmowania ryzyka. Często największe możliwości pojawiają się, gdy jesteś gotowy wyjść poza swoją strefę komfortu. Bądź otwarty na nowe doświadczenia i możliwości.

“Przeszkody zaczynasz widzieć, gdy tracisz z oczu cel” jak mawiał Jacek Walkiewicz. W branży, w której działam, łatwo jest dostać się w pułapkę ścigania najnowszych trendów i technologii. Ale ważne jest, aby pamiętać, że ostatecznym celem jest dostarczanie wartości dla klientów. Nie warto tracić czasu na rzeczy, które nie przyczyniają się do tego celu.

Bądź cierpliwy. Sukces nie przychodzi od razu. Wymaga ciężkiej pracy, determinacji i cierpliwości. Nie zniechęcaj się, jeśli nie widzisz natychmiastowych wyników. Każdy krok, nawet najmniejszy, przynosi Cię bliżej do celu. “Tylko szalony człowiek się nie boi – kluczowe jest się bać i iść dalej”.

Zadbaj o równowagę między życiem zawodowym a prywatnym. Praca, zwłaszcza na stanowisku kierowniczym, może być czasochłonna i stresująca. Pamiętaj, aby znaleźć czas na odpoczynek, hobby, rodzinę i przyjaciół. Zdrowy balans jest kluczowy do długotrwałego sukcesu i satysfakcji.

Dla kogoś, kto chce iść drogą podobną do mojej – warto skupić się na zdobywaniu solidnej podstawy wiedzy na temat marketingu cyfrowego i technologii marketingowych, najlepiej w praktyce. Sam swoją przygodę z marketingiem rozpocząłem od praktyki, a wiedzę merytoryczną uzupełniałem na bieżąco – w trakcie mierzenia się z nowymi wyzwaniami. 🙂

Bądź otwarty, elastyczny i gotowy do nauki na każdym kroku.

Dołącz do nas

Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!

Poznaj innych mentorów

Trener employer branding
Brand & marketing managerka
Prezes zarządu

Chcesz zostać mentorem?

Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery