Łączę w sobie pasję do psychologii, marketingu i zarządzania projektami. Ukończyłam studia magisterskie z psychologii, co dało mi fajne podstawy do analizy zachowań konsumenckich, komunikacji i budowania efektywnych relacji, zarówno w biznesie jak i życiu prywatnym.
Moja przygoda z marketingiem zaczęła się ponad 4 lata temu. Zebrałam w tym czasie masę cennych doświadczeń, które sprawiły, że dziś mam przyjemność pracować jako Senior Marketing Project Manager dla Software Development Academy i Codecool – marek specjalizujących się edukowaniu przyszłych pracowników branży IT.
Moja obecna rola obejmuje kompleksowe zarządzanie projektami marketingowymi, począwszy od stworzenia koncepcji kampanii, aż po szczegółową realizację. Na czym tak naprawdę to polega? Głównie na planowaniu zadań dla zespołu, koordynowaniu działań oraz monitorowaniu postępów, aby zapewniać skuteczne osiąganie celów marketingowych, które stawiamy sobie na początku tworzenia projektu.
Dosyć wyjątkowe w moim doświadczeniu jest to, że “dziś” zajmuję się koordynacją pracy zespołu, ale przez ostatnie lata miałam okazję spróbować swoich sił w większości marketingowych specjalizacji, dlatego kiedy w zespole brakuje zasobów lub zachodzi potrzeba wsparcia któregoś z obszarów projektowych – jestem gotowa wskoczyć w każdą rolę, od grafika, przez copywritera do specjalisty od marketing automation 🙂
Prowadzę również podcast o nazwie „Wanna be IT”, w którym wraz z ekspertami z branży IT pomagam osobom zainteresowanym zmianą zawodu, zrozumieć specyfikę pracy na poszczególnych stanowiskach w branży IT.
Prywatnie uwielbiam testować przeróżne restauracje, odkrywając przy tym nowe smaki i kuchnie w towarzystwie bliskich mi osób. W moich słuchawkach zawsze znajdziecie nowinki ze świata muzyki lub podcasty – szukanie nieznanych mi wcześniej brzmień i artystów to dla mnie idealna forma relaksu 🙂
Na co dzień pracuję zdalnie ale mimo tego mój dzień z reguły jest dosyć dynamiczny i różnorodny. Gdybym miała w kilku punktach zabrać informacje o tym co robię w tygodniu, byłoby to głównie:
Warto podkreślić, że praca w roli Senior Marketing Project Managera jest dynamiczna i wymaga dużej elastyczności w reagowaniu na zmieniające się sytuacje i priorytety. Jedno jest pewne – to praca, w której nie da się nudzić!
W pracy polegającej na zarządzaniu projektami marketingowymi najważniejsza jest zdolność do skutecznego planowania, organizowania i monitorowania zadań, połączona z zarządzaniem zasobami, określaniem celów i terminów.
Nie mniej istotna będzie organizacja własnego czasu pracy i priorytetów, oraz elastyczność i gotowość do dostosowywania się do zmieniających się warunków, szybkiego reagowania na nowe wyzwania i umiejętność radzenia sobie ze zmiennością priorytetów.
Jak już wspominałam wyżej, super istotne są też zdolności komunikacyjne. Umiejętność skutecznego komunikowania się zarówno z zespołem projektowym, jak i interesariuszami, w tym klientami, dostawcami i innymi działami w firmie, naprawdę bardzo ułatwi życie każdej osobie, która rozważa tą ścieżkę zawodową.
Wiele osób pracujących w marketingu woli trzymać się od liczb z daleka, skupiając się na zadaniach kreatywnych, ale żeby być skutecznym marketerem, trzeba zadbać o co najmniej podstawowe zrozumienie narzędzi analitycznych. Zdolność do analizowania danych i wyników działań marketingowych pomoże w wyciąganiu trafnych wniosków na przyszłość i pozwoli na wprowadzanie stosownych optymalizacji i usprawnień do istniejących już projektów, czy kampanii.
Nie myślcie jednak, że kreatywność jest przez to mniej ważna 🙂 Umiejętność generowania innowacyjnych pomysłów i strategii marketingowych, które wyróżniają się pośród konkurencji, to jeden z największych skarbów marketera. Musimy pamiętać o tym, żeby myśleć nieszablonowo. Brzmi jak banał? Pewnie tak, ale uwierzcie mi, że to naprawdę duża sztuka, aby po kilku latach pracy w roli marketera nie nabrać nawyku chodzenia na skróty.
Co jeszcze będzie pomocne? Umiejętność korzystania z narzędzi i technologii marketingowych, takich jak CRM, platformy analityczne, narzędzia do automatyzacji marketingu, media społecznościowe, narzędzia do zarządzania zadaniami, projektowania graficznego itp. Dobrze jest ułatwiać sobie życie, a do tego właśnie często służą takie narzędzia.
Na koniec zdolność do skutecznego budowania relacji i kierowania zespołem projektowym. W stale zmieniającym się i często bardzo wymagającym środowisku projektowym ważna jest umiejętność motywowania członków zespołu, delegowania zadań i rozwiązywania konfliktów, bo nie ważne jak wiele umielibyśmy zrobić i jak dużej wiedzy byśmy nie posiadali – nie damy rady zrobić wszystkiego sami. Zgrany i zmotywowany zespół = SUKCES.
Zacznij rozwijać się z nami i zyskaj przewagę na rynku pracy – za darmo!
Pomóż innym postawić pierwsze kroki na drodze kariery