Mówią, że rzemieślnik jest tak dobry, jak jego narzędzia. To samo dotyczy copywriterów, jak również specjalistów w każdej innej branży.

Bez względu na niszę, w której się chcesz się specjalizować, ważne jest, abyś dysponował odpowiednimi narzędziami, po to, aby tworzyć możliwie najlepsze rozwiązania dla swoich odbiorców. 

Przed Tobą zestaw 9 niezbędnych narzędzi, z którymi jako copywriter powinieneś się zaprzyjaźnić. 

#Feedly

To jedna z najpopularniejszych aplikacji dla copywriterów i social media managerów. Feedly umożliwia śledzenie reakcji na twoje publikacje, zbiera aktualizacje z twoich ulubionych blogów i kanałów na YT, informuje o nowościach z wybranymi słowami kluczowymi i pozwala uporządkować źródła wiedzy, które codziennie konsumujesz.

#Grammarly

Słaba gramatyka i błędy ortograficzne? Dzięki grammarly pisanie staje się o wiele prostsze. Apka obecnie działa prawie w każdym edytorze tekstu, skanuje treści, szuka błędów, podkreśla problematyczne słowa i wyrażenia, sugeruje synonimy, zamienniki i co najistotniejsze – wyjaśnia wszystkie popełnione błędy. Istnieje opcja profilowania tekstów, dzięki czemu Grammarly w przyszłości może oferować lepsze poprawki, które wpisują się w dany styl pisania. 

Aplikacja mierzy Twoje copywriterskie wyniki, a po tygodniu pracy otrzymujesz raport ze swoich postępów. W tym miejscu twórcy narzędzia zaprojektowali grywalizację, po to żeby pisanie stało się jeszcze bardziej przyjemne. Polega ona na tym, że jeśli będziesz systematycznie korzystać z Grammarly, to w cotygodniowych raportach otrzymasz odznaki z faktami za aktywność. 

#SeoBook 

SeoBook to zestaw narzędzi do analizy słów kluczowych w tekście. W jego ich skład wchodzi Keyword Density Analyzer służący to sprawdzania nasycenia tekstu słowami kluczowymi. Możemy posłużyć się w narzędziu funkcją, która ustawia, które frazy mają być wyróżnione. Zaznaczamy lub odznaczamy je w zależności od celu, czy chcemy aby narzędzie wzięło pod uwagę słowa kluczowe zamieszczone w nagłówkach i spójniki. Po wstępnej akceptacji narzędzie wskazuje nasycenie tekstu różnymi słowami, a wartość podaje w %. 

#Protip: zalecane nasycenie tekstu wynosi od 2,12 do 2,72%, więc poprawiajmy tekst do momentu, kiedy wybrana fraza nie otrzymuje danej wartości procentowej.

#Google Search Console 

To narzędzie od Google, które służy do analizowania słów kluczowych. Przydaje się głównie do szukania inspiracji dla fraz kluczowych – jest wielkim ułatwieniem na zdobywanie nowych tematów na teksty. Aby skorzystać z programu należy mieć aktywne konto Google oraz dodaną do obserwowanych przynajmniej jedną witrynę, którą zarządzamy.
Jest to dobre rozwiązanie dla osób piszących treści, które chcą zwiększyć swoją pozycję dzięki działaniom SEO. 

#WordCounter

Długość treści ma znaczenie. Większość czytelników jest skłonna poświęcić czas na artykuły, w którym może znaleźć wartość dla siebie. Należy jednak pamiętać, że nie zawsze obszerne teksty działają lepiej niż krótkie, skondensowane artykuły. Dlatego zaleca się kontrolować liczbę liter oraz słów.

#LetterCount

Narzędzie online, które zlicza wszystkie litery w tekście. Opcją dodatkową, dzięki której zaoszczędzisz cenny czas i unikniesz frustracji, jest informacja o długości tekstów we wszystkich pożądanych formatach reklamowych i wpisach do mediów społecznościowych.

#CoSchedule Headline Analyzer

Dobry nagłówek to klucz do sukcesu i osiągnięcia dobrych wyników czytelnictwa.

CoSchedule pomaga tworzyć wpadające w pamięć, chwytliwe nagłówki. Aplikacja dostępna jest online i działa na podstawie algorytmu, który ocenia wartość danego nagłówka w skali od 0 do 100. Gdy wskaźniki wskażą minimum 70 to znak, że dana treść jest dobra i ma szansę zostać bardzo pozytywnie odebrana.

#Plagiator

Niepowtarzalność tekstu to klucz do sukcesu podczas tworzenia treści do sieci. Za zdublowany pomysł Google obniży Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania. Z pomocą przychodzi Plagiator

Narzędzie sprawdza, czy dany tekst jest niepowtarzalny. Analizuje zasoby Internetu i wyłapuje powtórzenia. Powstał z myślą o pracach zaliczeniowych, dyplomowych, jednak użytek mogą z niego zrobić również copywriterzy.

#Canva

Oprócz tego, że musisz pisać piękne, niepowtarzalne teksty, przyda się tworzenie do niego przyciągających grafik. Canva to program działająca również online, który pozwala stworzyć grafikę w kilka sekund. 

Jest bardzo rozbudowany, oferuje wiele gotowych szablonów, czcionek, filtrów. Na początku należy wybrać format, a następnie możesz wybierać, przeglądać elementy i grafiki, które są dostępne z poziomu menu. Mechanizm opiera się na prostej zasadzie – przeciągnij i puść. Dzięki niej przygotujesz grafiki do postów, logo, zaproszenia, prezentacje, tła i inne.

To tylko kilka narzędzi, które według nas są niezbędnikiem w arsenale Twojego zawodu. Jest ich o wiele więcej. Warto przetestować każdy z nich i wybrać ulubiony.

Daj nam znać, jakich narzędzi Ty używasz!