PPC Marketer

PPC Marketer

Specjaliści PPC to mistrzowie reklamy internetowej, odpowiedzialni za planowanie i optymalizację skuteczności internetowych kampanii reklamowych.

Pay-per-click (PPC) to termin używany w odniesieniu do płatnych reklam w Internecie, zwykle w Google Ads. Reklamodawcy płacą za każde kliknięcie, które wykona klient. Specjaliści wykorzystują swoją wiedzę, aby zmaksymalizować wyniki kampanii PPC.

Zajmując się płatnymi reklamami możesz pracować w domu, w dziale marketingu w firmach lub w agencji reklamowej, w których będziesz zarządzać kampaniami dla wielu klientów.

Kompetencje

Jako specjalista PPC będziesz współpracować z klientami angażując się w:

  • tworzenie i planowanie kampanii w różnych kanałach cyfrowych
  • nadzorowanie istniejących kampanii i formułowanie zaleceń dotyczących ich optymalizacji
  • analizowanie trendów i podejmowanie decyzji opartych na danych
  • pisanie angażujących treści reklamowych 
  • zarządzanie kontami klientów
  • budowanie relacji i rozwój biznesu
  • tworzenie szczegółowych analiz i raportów z kampanii
  • prezentowanie danych i raportów

Umiejętności

Musisz mieć:

  • silne umiejętności analityczne
  • dobry poziom umiejętności matematycznych
  • umiejętność kreatywnego myślenia
  • doskonała dbałość o szczegóły
  • umiejętność strategicznego myślenia i opracowywania innowacyjnych strategii marketingowych
  • kreatywne umiejętności pisania
  • zdolność do skutecznego przedstawiania informacji
  • umiejętności budowania relacji
  • doskonałe umiejętności komunikacyjne
  • doświadczenie w korzystaniu z narzędzi takich jak Google Ads, Facebook Ads.

Wynagrodzenie

Przeciętne wynagrodzenie osoby pracującej na stanowisku Performance Manager wynosi 11 500 zł brutto.

Jednak dane dotyczące dochodów mają jedynie charakter orientacyjny. Wszystko zależy od indywidualnych umiejętności i doświadczenia.

Realia pracy

Będziesz zarządzać wieloma kampaniami i współpracować z wieloma klientami co zapewnia dużą różnorodność w pracy, jednak wymaga to odporności na stres i umiejętności pracy pod presją czasu. 

Będziesz pracował z danymi, analizując trendy i wyniki, jednocześnie twórczo myśląc o ulepszeniach i strategiach optymalizacji kampanii PPC.

Kwalifikacje

Większość rozpoczynających pracę w tej branży posiada wykształcenie wyższe. Jednak nie jest ono wymagane. Pracodawcy szukają osób o doskonałych umiejętnościach analitycznych, zdolności do kreatywnego myślenia i efektywnej komunikacji z odbiorcami. . W zespole specjalistów PPC znajdziesz osoby z wykształceniem tak różnym, jak angielski, fizyka, muzyka czy filologia angielska.

Branża marketingu cyfrowego bardzo szybko się rozwija, dlatego ważny jest proces ciągłego dokształcania. Kluczem do zdobycia pierwszego doświadczenia jest pokazanie swojej pasji do branży i analiz. Biegła znajomość oprogramowania, takiego jak Google Analytics, Facebook Ads może pomóc zdobyć pierwszą pracę.

Potrzebne doświadczenie

Aby pracować na tym stanowisku należy mieć doświadczenie, które można zbierać już na uczelni; pisząc dla czasopisma studenckiego, wspierając rozwój strony internetowej dla klubu sportowego uczelni. Ten rodzaj doświadczenia, choć nie jest bezpośrednio związany z PPC, może pomóc w rozwijaniu umiejętności tworzenia treści do różnych grup odbiorców, dzięki czemu doskonale dopasujesz się do roli specjalisty PPC.

Ważne jest też zdobycie odpowiednich kwalifikacji, dlatego stawiaj na ciągły rozwój! Czytaj, rób darmowe kursy online. Poszukaj także pierwszego stażu lub praktyki zawodowej, gdzie będziesz mógł uczyć się od najlepszych w swoim zawodzie.

Pracodawcy

Większość specjalistów PPC pracuje w agencjach marketingowych lub agencjach reklamowych. Specjaliści PPC pracują również u pracodawców z sektora prywatnego. Wiele firm potrzebuje reklamy internetowej, która będzie sprzedawała.

Perspektywy

Podnoś swoje kwalifikacje na bieżąco, śledź trendy, rób kursy – rozwijaj się.

Na początku będziesz wspierany przez bardziej doświadczonych kolegów. Stopniowo będziesz rozwijać swoją wiedzę na temat branży i umiejętności technicznych wymaganych w środowisku marketingowym. W miarę postępów w roli zyskasz autonomię i przejmiesz większą odpowiedzialność za zarządzanie kampaniami. Rozwój Twojej kariery zależeć będzie od tego, jak szybko będziesz reagował na zmiany trendów w branży. 

Specjaliści PPC mogą przejść do ról kierowniczych. Może to być zarządzanie zespołem pracowników zajmujących się kampaniami PPC.

Specjaliści

Zapytaliśmy specjalistów o ich doświadczenie i karierę. Wybierz specjalistę, by poznać jego porady na temat pracy jako PPC Marketer

Chcesz pracować jako PPC Marketer?

Zapisz się do Talent Network, by otrzymywać przydatne materiały, dzięki którym:
  • poznasz realia pracy
  • rozwiniesz kluczowe umiejętności
  • nawiążesz wartościowe kontakty
  • zdobędziesz pierwsze doświadczenie

 

Najnowsze wpisy na blogu

Czy potrzebujesz studiów, by pracować w marketingu?

| Realia | No Comments
“Idź na studia, bo bez papierka nie znajdziesz pracy!” - to chyba ulubiony tekst naszych rodziców. Ale czy te słowa mają sens w świecie, który zmienia się tak szybko? Byłeś…

9 narzędzi, które musi znać przyszły copywriter

| Narzędzia | No Comments
Mówią, że rzemieślnik jest tak dobry, jak jego narzędzia. To samo dotyczy copywriterów, jak również specjalistów w każdej innej branży. Bez względu na niszę, w której się chcesz się specjalizować,…

Chcesz pracować w Marketingu? Zajrzyj do Bazy Zawodów z poradami od Specjalistów

| Aktualności | No Comments
Chcesz znaleźć wymarzoną pracę w marketingu? Dobrze trafiłeś! Talent Network to inicjatywa, która pomaga młodym, ambitnym ludziom stawiać pierwsze kroki w ich profesjonalnych karierach. Wiemy, że tylko poprzez poznanie realiów…

Jak używać LinkedIn do szukania pracy jako student?

| Wiedza | No Comments
Poszukując pracy jako student, warto zacząć od networkingu. Do tego możesz wykorzystać jeden z najpopularniejszych na świecie portali stworzonych w tym celu — LinkedIn. Narzędzie to jest siecią pełną profesjonalistów,…