Event manager

Event manager

Event Manager to osoba, która zajmuje się przygotowywaniem wydarzeń: konferencji, spotkań, targów, zgodnie z wymaganiami klienta. Koordynuje współpracę z partnerami zewnętrznymi i podwykonawcami.

Jeśli posiadasz wysokie umiejętności organizacyjne i interpersonalne i dobrze pracujesz pod presją czasu — rozważ karierę event managera.

Menedżerowie wydarzeń planują i organizują imprezy promocyjne, biznesowe i społeczne. Odpowiadają za organizację samego wydarzenia, a także zapewniają angażującą formę rozrywki docelowym odbiorcą projektu. Jako event manager będziesz organizować konferencje, seminaria i wystawy, a także przyjęcia i wyjazdy firmowe.

Będziesz zarządzać całym procesem od etapu planowania, aż do uruchomienia wydarzenia i przeprowadzenia oceny po wydarzeniu.

Jego zadaniem jest monitorowanie rynku branży eventowej i działań konkurencji oraz proponowanie imprez dopasowanych do prowadzonych aktualnie akcji marketingowych. Z prowadzonych działań tworzy cykliczne raporty i prezentacje, w których opisuje efekty realizowanych projektów. Bardzo często osoba na tym stanowisku pracuje cały dzień – od rana do późnych godzin nocnych. W tym zawodzie może być pomocna wiedza zdobyta podczas studiów na kierunku związanym z marketingiem.

Kompetencje

  • współpraca z klientami, aby poznać ich dokładne wymagania dotyczące wydarzeń,
  • opracowywanie szczegółów wydarzenia (w tym harmonogramu, miejsca, dostawców, zobowiązania prawne, personel i budżety),
  • nawiązanie współpracy z dostawcami i kontrahentami, a następnie negocjacja ceny,
  • zarządzanie i koordynowanie dostawami i logistyką wydarzenia (na przykład miejsce, catering, podróże),
  • współpracować z zespołami ds. sprzedaży i marketingu w celu sprzedaży i promocji wydarzenia,
  • upewnienie się, że przestrzegane są wszystkie wymogi prawne w celu zapewnienia bezpieczeństwa zdrowia i życia uczestników,
  • nadzorowanie demontażu i usunięcia wszystkich materiałów (oraz zanieczyszczeń) pozostałych po wydarzeniu.

opracowanie ocenę wydarzenia, aby poinformować kierownictwo o wynikach eventu

Umiejętności

  • umiejętności organizacyjne i dbałość o szczegóły,
  • umiejętności komunikacyjne i interpersonalne,
  • umiejętności negocjacyjne przy poszukiwaniu najlepszych dostawców i kontrahentów.
  • umiejętności zarządzania czasem i zdolność do pracy pod jego presją.
  • doświadczenie w zarządzaniu projektami,
  • umiejętności rozwiązywania problemów,
  • umiejętności sprzedaży i marketingu w celu promowania wydarzenia i przyciągnięcia sponsorów,
  • umiejętność zarządzania budżetami,
  • elastyczne, proaktywne podejście ukierunkowane na cel,
  • motywacja i entuzjazm.

Wynagrodzenie

W 2019 r. grupa 25% najlepiej opłacanych event managerów mogła liczyć na wynagrodzenie powyżej 6 130 PLN brutto. Raport portalu pracuj.pl podaje, że w roku 2019 przeciętne wynagrodzenie osoby pracującej na stanowisku event managera wynosi 8 000 zł i jest o 3 300 zł wyższe od przeciętnego wynagrodzenia w Polsce.

Wynagrodzenia różnią się w zależności od pracodawcy, lokalizacji i sektora, w którym pracujesz.

Dane dotyczące dochodów mają jedynie charakter orientacyjny.

Realia pracy

Praca w dużej mierze odbywa się w biurze jednak musisz brać pod uwagę delegacje, aby spotykać się z klientami, sponsorami, czy partnerami wydarzenia.

Samozatrudnienie i praca na własny rachunek są możliwe po zdobyciu doświadczenia i sieci kontaktów.

Kwalifikacje

Mimo że nie potrzebujesz konkretnego wykształcenia, przydać się może wykształcenie wyższe w zakresie zarządzania wydarzeniami, zarządzania hotelami lub gastronomią, zarządzanie turystyką i rekreacją, a także marketingu i biznesu. Jednak pracodawcy są znacznie bardziej zainteresowani twoimi umiejętnościami, cechami osobistymi i doświadczeniem w branży.

W tym zawodzie przydatne mogą okazać się kursy i szkolenia w organizacji eventów.

Nie ma określonej drogi do zostania menedżerem wydarzeń, a większość organizacji rekrutuje w miarę pojawiania się w firmie wakatów.

Potrzebne doświadczenie

Odpowiednie doświadczenie oraz znajomość branży mają znaczenie w wejściu w ten zawód. Wykorzystaj jak najlepiej swój czas na uniwersytecie, organizując imprezy dla stowarzyszeń studenckich lub organizacji charytatywnych. Przydatne jest również doświadczenie w branży hotelarskiej lub w roli sprzedaży, pracownika marketingu lub obsługi klienta.

Pracodawcy

Możesz pracować w sektorze publicznym, prywatnym i non-profit organizujących wydarzenia. Twoi potencjalni pracodawcy to:

  • organizacje pozarządowe,
  • centra konferencyjne,
  • hotele,
  • festiwale muzyczne, literackie i teatralne,
  • sektor publiczny: urzędy miasta, biblioteki,
  • agencje PR,
  • uniwersytety.

Perspektywy

Zarządzanie wydarzeniami jest bardzo szerokim obszarem kariery. Twój rozwój będzie uzależniony od rodzaju i wielkości imprez, które organizujesz, szybkości zdobywania kwalifikacji czy Twoich osiągnięcia. 

Awans w firmach organizujących wydarzenia może obejmować przejście ze stanowiska asystenta na samodzielnego event managera. Dzięki doświadczeniu możesz wziąć odpowiedzialność za wydarzenia na większą skalę, które są bardziej skomplikowane w zarządzaniu.

Możliwa jest praca na własny rachunek jako niezależny konsultant eventowy. 

Specjaliści

Zapytaliśmy specjalistów o ich doświadczenie i karierę. Wybierz specjalistę, by poznać jego porady na temat pracy jako Event manager

Paulina Pięta

Event manager w Eventualnie

Jeśli chcesz pracować w marketingu nastaw się na skuteczność.

Czytaj dalej ...

Chcesz pracować jako Event manager?

Zapisz się do Talent Network, by otrzymywać przydatne materiały, dzięki którym:
  • poznasz realia pracy
  • rozwiniesz kluczowe umiejętności
  • nawiążesz wartościowe kontakty
  • zdobędziesz pierwsze doświadczenie

 

Najnowsze wpisy na blogu

Czy potrzebujesz studiów, by pracować w marketingu?

| Realia | No Comments
“Idź na studia, bo bez papierka nie znajdziesz pracy!” - to chyba ulubiony tekst naszych rodziców. Ale czy te słowa mają sens w świecie, który zmienia się tak szybko? Byłeś…

9 narzędzi, które musi znać przyszły copywriter

| Narzędzia | No Comments
Mówią, że rzemieślnik jest tak dobry, jak jego narzędzia. To samo dotyczy copywriterów, jak również specjalistów w każdej innej branży. Bez względu na niszę, w której się chcesz się specjalizować,…

Chcesz pracować w Marketingu? Zajrzyj do Bazy Zawodów z poradami od Specjalistów

| Aktualności | No Comments
Chcesz znaleźć wymarzoną pracę w marketingu? Dobrze trafiłeś! Talent Network to inicjatywa, która pomaga młodym, ambitnym ludziom stawiać pierwsze kroki w ich profesjonalnych karierach. Wiemy, że tylko poprzez poznanie realiów…

Jak używać LinkedIn do szukania pracy jako student?

| Wiedza | No Comments
Poszukując pracy jako student, warto zacząć od networkingu. Do tego możesz wykorzystać jeden z najpopularniejszych na świecie portali stworzonych w tym celu — LinkedIn. Narzędzie to jest siecią pełną profesjonalistów,…