Account manager

Account manager

Account manager to specjalista, który „opiekuje się klientem”. To on jest pierwszą osobą kontaktową dla klienta i dba o skuteczną realizację jego potrzeb.

Osoba na tym stanowisku odpowiada za utrzymywanie długoterminowych kontaktów z klientami firmy, realizuje plany sprzedażowe, przygotowuje oferty handlowe, pozyskuje i obsługuje wybraną grupę kluczowych klientów oraz tworzy niestandardowe produkty reklamowe i akcje promocyjne.

Dobry account manager to osoba, która wyszuka klienta, określi jego oczekiwania i zaproponuje odpowiednią ofertę tak, aby klient zdecydował się na współpracę.

Niezbędne w tym zawodzie jest zrozumienie potrzeb klientów, z którymi będziesz pracował na co dzień. Będziesz także zarządzać pracami administracyjnymi i kampaniami, aby mieć pewność, że projekty są realizowane terminowo i zgodnie z budżetem.

Kompetencje

Jako opiekun klienta musisz:

  • ściśle współpracować z klientem
  • współpracować z poszczególnymi działami agencji, aby opracować kampanie reklamowe, spełniające wytyczne klienta 
  • zapewnić efektywny przepływ informacji i komunikacji
  • negocjować z klientami szczegóły dotyczące kampanii
  • prezentować klientom pomysły do akceptacji
  • obsługiwać budżety i zarządzać kosztami kampanii 
  • pisać raporty 
  • monitorować skuteczność kampanii
  • podejmować się zadań administracyjnych

Umiejętności

  • opieka nad klientem i dokumentami,
  • organizacja delegacji i telekonferencji,
  • współpraca z działem IT, HR, prawnym i administracyjnym,
  • aktualizowanie danych dotyczących planów urlopowych pracowników,
  • przygotowywanie bieżących raportów i zestawień,
  • umiejętności sprzedażowe,
  • umiejętności negocjacyjne,
  • samodzielność,
  • komunikatywność,
  • dobra organizacja pracy własnej,
  • praca w zespole,
  • doskonałe umiejętności komunikacyjne i interpersonalne,
  • zdolność do pracy pod presją czasu.

Wynagrodzenie

Miesięczne wynagrodzenie całkowite na tym stanowisku wynosi 5 610 PLN brutto. Jednak wynagrodzenie uzależnione jest od doświadczenia.

Część agencji prowadzi dodatkowe motywacje w postaci premiowania dobrych wyników sprzedaży, dodatkami do bardziej skomplikowanych projektów lub bonusami w przypadku dosprzedaży.

Realia pracy

Osoba pracująca na tym stanowisku powinna mieć szeroką wiedzę na temat branży, w której pracuje. Dodatkowo powinna cechować się zdolnościami przywódczymi, doskonałą umiejętnością prowadzenia trudnych negocjacji, wysoką kreatywnością i łatwością w nawiązywaniu kontaktów oraz dobrą organizacją pracy. A także posiadać wysoką odporność na stres i umiejętność pracy pod presją czasu.

Kwalifikacje

Doświadczenie w pracy na tym stanowisku jest niezbędne. Aby połączyć wszystkie dziedziny marketingu potrzebne accountowi, kluczowa jest wiedza z zakresu kampanii reklamowych, znajomości mediów społecznościowych, obsługi klienta i PR-u.

Potrzebne doświadczenie

Szczeble kariery accounta różnią się w zależności od agencji. Poziomem 0 jest junior account executive, po którym kolejno wyżej są account executive, senior account executive, manager, senior manager/supervisor, account director, aż po client service directora i managing directora. Jednak jeśli ktoś ma głowę na karku, jest ambitny i pracowity, da radę iść na skróty.

Podczas studiów możesz zdobyć doświadczenie poprzez kursy, programy stażowe czy praktyki w agencjach i firmach.

Pracodawcy

Najwięcej możliwości rozwoju znajdziesz w większych agencjach reklamowych.

Perspektywy

Najlepiej zacząć swoją karierę jak najszybciej. W ten sposób przekonasz się, czy masz do tego predyspozycje i czy taka praca ci odpowiada. Ponadto zaczniesz zdobywać doświadczenie, które jest najważniejszym „zasobem” accounta.

Pomocne może być ukończenie kierunków takich jak marketing, komunikacja, nowe media. 

Poruszanie się między agencjami i praca dla kilku różnych klientów może pomóc ci szybciej się rozwinąć

Specjaliści

Zapytaliśmy specjalistów o ich doświadczenie i karierę. Wybierz specjalistę, by poznać jego porady na temat pracy jako Account manager

Aleksandra Reszotnik

Account Manager & Content Creator on PH & SG Markets w Picodi.com

Rozwijaj swój wachlarz umiejętności i przyj do przodu. Nie ma nic bardziej satysfakcjonującego od poczucia, że wiesz dużo więcej, niż rok/dwa/trzy wcześniej.

Czytaj dalej ...

Chcesz pracować jako Account manager?

Zapisz się do Talent Network, by otrzymywać przydatne materiały, dzięki którym:
  • poznasz realia pracy
  • rozwiniesz kluczowe umiejętności
  • nawiążesz wartościowe kontakty
  • zdobędziesz pierwsze doświadczenie

 

Najnowsze wpisy na blogu

Czy potrzebujesz studiów, by pracować w marketingu?

| Realia | No Comments
“Idź na studia, bo bez papierka nie znajdziesz pracy!” - to chyba ulubiony tekst naszych rodziców. Ale czy te słowa mają sens w świecie, który zmienia się tak szybko? Byłeś…

9 narzędzi, które musi znać przyszły copywriter

| Narzędzia | No Comments
Mówią, że rzemieślnik jest tak dobry, jak jego narzędzia. To samo dotyczy copywriterów, jak również specjalistów w każdej innej branży. Bez względu na niszę, w której się chcesz się specjalizować,…

Chcesz pracować w Marketingu? Zajrzyj do Bazy Zawodów z poradami od Specjalistów

| Aktualności | No Comments
Chcesz znaleźć wymarzoną pracę w marketingu? Dobrze trafiłeś! Talent Network to inicjatywa, która pomaga młodym, ambitnym ludziom stawiać pierwsze kroki w ich profesjonalnych karierach. Wiemy, że tylko poprzez poznanie realiów…

Jak używać LinkedIn do szukania pracy jako student?

| Wiedza | No Comments
Poszukując pracy jako student, warto zacząć od networkingu. Do tego możesz wykorzystać jeden z najpopularniejszych na świecie portali stworzonych w tym celu — LinkedIn. Narzędzie to jest siecią pełną profesjonalistów,…