Account manager

Account manager to specjalista, który „opiekuje się klientem”. To on jest pierwszą osobą kontaktową dla klienta i dba o skuteczną realizację jego potrzeb.
Osoba na tym stanowisku odpowiada za utrzymywanie długoterminowych kontaktów z klientami firmy, realizuje plany sprzedażowe, przygotowuje oferty handlowe, pozyskuje i obsługuje wybraną grupę kluczowych klientów oraz tworzy niestandardowe produkty reklamowe i akcje promocyjne.
Dobry account manager to osoba, która wyszuka klienta, określi jego oczekiwania i zaproponuje odpowiednią ofertę tak, aby klient zdecydował się na współpracę.
Niezbędne w tym zawodzie jest zrozumienie potrzeb klientów, z którymi będziesz pracował na co dzień. Będziesz także zarządzać pracami administracyjnymi i kampaniami, aby mieć pewność, że projekty są realizowane terminowo i zgodnie z budżetem.
Kompetencje
Jako opiekun klienta musisz:
- ściśle współpracować z klientem
- współpracować z poszczególnymi działami agencji, aby opracować kampanie reklamowe, spełniające wytyczne klienta
- zapewnić efektywny przepływ informacji i komunikacji
- negocjować z klientami szczegóły dotyczące kampanii
- prezentować klientom pomysły do akceptacji
- obsługiwać budżety i zarządzać kosztami kampanii
- pisać raporty
- monitorować skuteczność kampanii
- podejmować się zadań administracyjnych
Umiejętności
- opieka nad klientem i dokumentami,
- organizacja delegacji i telekonferencji,
- współpraca z działem IT, HR, prawnym i administracyjnym,
- aktualizowanie danych dotyczących planów urlopowych pracowników,
- przygotowywanie bieżących raportów i zestawień,
- umiejętności sprzedażowe,
- umiejętności negocjacyjne,
- samodzielność,
- komunikatywność,
- dobra organizacja pracy własnej,
- praca w zespole,
- doskonałe umiejętności komunikacyjne i interpersonalne,
- zdolność do pracy pod presją czasu.
Wynagrodzenie
Miesięczne wynagrodzenie całkowite na tym stanowisku wynosi 5 610 PLN brutto. Jednak wynagrodzenie uzależnione jest od doświadczenia.
Część agencji prowadzi dodatkowe motywacje w postaci premiowania dobrych wyników sprzedaży, dodatkami do bardziej skomplikowanych projektów lub bonusami w przypadku dosprzedaży.
Realia pracy
Osoba pracująca na tym stanowisku powinna mieć szeroką wiedzę na temat branży, w której pracuje. Dodatkowo powinna cechować się zdolnościami przywódczymi, doskonałą umiejętnością prowadzenia trudnych negocjacji, wysoką kreatywnością i łatwością w nawiązywaniu kontaktów oraz dobrą organizacją pracy. A także posiadać wysoką odporność na stres i umiejętność pracy pod presją czasu.
Kwalifikacje
Doświadczenie w pracy na tym stanowisku jest niezbędne. Aby połączyć wszystkie dziedziny marketingu potrzebne accountowi, kluczowa jest wiedza z zakresu kampanii reklamowych, znajomości mediów społecznościowych, obsługi klienta i PR-u.
Potrzebne doświadczenie
Szczeble kariery accounta różnią się w zależności od agencji. Poziomem 0 jest junior account executive, po którym kolejno wyżej są account executive, senior account executive, manager, senior manager/supervisor, account director, aż po client service directora i managing directora. Jednak jeśli ktoś ma głowę na karku, jest ambitny i pracowity, da radę iść na skróty.
Podczas studiów możesz zdobyć doświadczenie poprzez kursy, programy stażowe czy praktyki w agencjach i firmach.
Pracodawcy
Najwięcej możliwości rozwoju znajdziesz w większych agencjach reklamowych.
Perspektywy
Najlepiej zacząć swoją karierę jak najszybciej. W ten sposób przekonasz się, czy masz do tego predyspozycje i czy taka praca ci odpowiada. Ponadto zaczniesz zdobywać doświadczenie, które jest najważniejszym „zasobem” accounta.
Pomocne może być ukończenie kierunków takich jak marketing, komunikacja, nowe media.
Poruszanie się między agencjami i praca dla kilku różnych klientów może pomóc ci szybciej się rozwinąć
Specjaliści
Zapytaliśmy specjalistów o ich doświadczenie i karierę. Wybierz specjalistę, by poznać jego porady na temat pracy jako Account manager
Chcesz pracować jako Account manager?
Zapisz się do Talent Network, by otrzymywać przydatne materiały, dzięki którym:- poznasz realia pracy
- rozwiniesz kluczowe umiejętności
- nawiążesz wartościowe kontakty
- zdobędziesz pierwsze doświadczenie