Social Media Manager

Social Media Manager

Social Media Manager łączy w sobie wiele różnych kompetencji, natomiast głównym jego zadaniem jest planowanie i prowadzenie sprawnej komunikacji marki w mediach społecznościowych.

Jeśli jesteś osobą kreatywną i rozumiesz, w jaki sposób działają social media kariera social media managera może być dla Ciebie

Social media manager odpowiada za komunikację i wizerunek firmy w mediach społecznościowych. Zawód ten zwykle łączy w sobie nie tylko zadania managerskie, lecz także zarządzanie projektami, komunikacja, umiejętności związane z video, copywritingiem i elementy obsługi klienta.

Kompetencje

Jako menedżer mediów społecznościowych musisz:

  • opracować strategię mediów społecznościowych i wyznaczyć cele, które mają przełożyć się na zwiększenie świadomości i zaangażowanie klientów w markę
  • zarządzać mediami społecznościowymi, w których obecna jest marka
  • opracowywać i zarządzać konkursami i kampaniami promującymi markę
  • pisać angażujące posty i artykuły na blogu
  • tworzyć angażujące treści multimedialne 
  • nawiązywać relacje z wpływowymi osobami w mediach społecznościowych 
  • zarządzać zaangażowaniem swoich odbiorców w mediach społecznościowych i prowadzić z nimi dyskusje
  • monitorować i raportować wyniki z social mediów
  • zarządzać zespołem

Umiejętności

Umiejętności, które musisz posiadać:

  • znajomość trendów w branży marketingu,
  • znajomość portali społecznościowych,
  • lekkie pióro,
  • podstawowa znajomość SEO,
  • umiejętności edytowania i pisania odpowiednie dla każdej platformy
  • znajomość i zrozumienie algorytmów i optymalizacji pod kątem wyszukiwarek
  • kreatywność, by generować nowe i innowacyjne pomysły
  • silne umiejętności komunikacyjne
  • umiejętności organizacyjne do ustalania priorytetów i pracy przy wielu projektach
  • zdolność do pracy pod presją czasu
  • umiejętności analizowania danych
  • umiejętności zarządzania społecznością 
  • dbałość o szczegóły i umiejętność dokładnej pracy
  • doskonała praca w zespole i umiejętności sieciowe.

Wynagrodzenie

Przeciętne wynagrodzenie osoby pracującej na stanowisku Social Media Manager wynosi 7200 zł i jest o 2500 zł wyższe od przeciętnego wynagrodzenia w Polsce. 

Dane dotyczące dochodów mają jedynie charakter orientacyjny, ponieważ wiele zależy od Twojego doświadczenia, położenia geograficznego marki.

Realia pracy

Zawód social media managera to dość wymagająca, choć satysfakcjonująca, rola. Ze względu na fakt, że zmieniają się bardzo szybko, na tym stanowisku nigdy nie przestaniesz się uczyć.

Zazwyczaj będziesz pracował w biurze, ale musisz być gotowy na spotkania z Klientami oraz na wystąpienia na spotkaniach branżowych.

W tym zawodzie możliwe są elastyczne godziny pracy, ważne aby dowieźć efekty.

Praca  jako freelancer jest możliwa po zgromadzeniu doświadczenie i stworzenia portfolio.

Kwalifikacje

Nie ma określonych kwalifikacji potrzebnych, aby zostać specjalistą ds. mediów społecznościowych. Nie musisz mieć ukończonych studiów. Ważne jest Twoje zaangażowanie i doświadczenie. Pomocne w zdobyciu pracy na tym stanowisku może być ukończenie takich kierunków jak: zarządzanie, marketing, media i komunikacja czy PR. 

Pierwsze doświadczenie będziesz zdobywał na stanowisku  juniora lub asystenta. Wraz z Twoim rozwojem zobaczysz w jakich obszarach czujesz się lepiej i na podstawie tego zbudujesz dalszą ścieżkę kariery.

Potrzebne doświadczenie

Praca w social mediach jest teraz popularnym wyborem zawodowym, dlatego większość pracodawców oczekuje odpowiedniego doświadczenia.

Możesz zacząć budować doświadczenie, rozwijając swoją własną markę osobistą w wielu kanałach mediów społecznościowych. Pisanie dobrej jakości bloga i tworzenie zdjęć, wideo, infografik może pomóc w zdobyciu pierwszego doświadczenia, ale jest też potwierdzeniem Twoich umiejętności. 

W kolejnych krokach warto skontaktować się bezpośrednio z działami marketingu dużych firm, agencji i postarać się o staż lub etat.

Pracodawcy

Możliwości pracy dla social media managerów jest mnóstwo. Każda firma chce być obecna w mediach społecznościowych. Pracodawcy możesz poszukiwać w średnich i dużych organizacjach w sektorach prywatnym, publicznym i non-profit. 

Możesz także pracować dla agencji zarządzającej mediami społecznościowymi dla wielu klientów. Praca jako freelancer jest możliwa, ale wymaga doświadczenia i rozbudowanej sieci kontaktów.

Perspektywy

Pracując jako menedżer mediów społecznościowych, musisz mieć świadomość tego, że media społecznościowe zmieniają się w bardzo szybkim tempie i należy ciągle aktualizować swoją wiedzę.

Ważne jest ciągłe dokształcanie się i podnoszenie swoich kwalifikacji poprzez kursy, szkolenia i warsztaty.

Specjalista ds. mediów społecznościowych jest stosunkowo nowym zawodem i nie ma ustrukturyzowanej kariery.  Ze względu na szybkość zmian w mediach społecznościowych możesz sam kreować swoją ścieżkę kariery wiedząc w czym czujesz się najlepiej.

Specjaliści

Zapytaliśmy specjalistów o ich doświadczenie i karierę. Wybierz specjalistę, by poznać jego porady na temat pracy jako Social Media Manager

Dominika Pliszka

Specjalista ds. Social Media i współpracy z influencerami w D&P Blog

Odpowiadam za kompleksową obsługę profili w mediach społecznościowych. […] Z czasem rozszerzyłam swój zakres działania o współpracę z influencerami. Każdego dnia wykorzystuję swoje doświadczenie po tej ,,drugiej stronie” (jako influencerka).

Czytaj dalej ...

Monika Dębowska-Kiec

Social Media Manager w Stowarzyszenie WIOSNA

Nie bój się przyznać do błędu. Pewnie nie raz zdarzy się, że zrobisz coś źle. Dobra rada: mówiąc o swoim fackup’ie staraj się od razu podać propozycję rozwiązania.

Czytaj dalej ...

Piotr Siwiec

Specjalista ds. social media w Stowarzyszenie WIOSNA

Prawda jest taka, że gdyby nie to, że stawiam sobie granice czasu pracy, to jako specjalista mógłby pracować 24 godziny na dobę. 

Czytaj dalej ...

Chcesz pracować jako Social Media Manager?

Zapisz się do Talent Network, by otrzymywać przydatne materiały, dzięki którym:
  • poznasz realia pracy
  • rozwiniesz kluczowe umiejętności
  • nawiążesz wartościowe kontakty
  • zdobędziesz pierwsze doświadczenie

 

Najnowsze wpisy na blogu

Czy potrzebujesz studiów, by pracować w marketingu?

| Realia | No Comments
“Idź na studia, bo bez papierka nie znajdziesz pracy!” - to chyba ulubiony tekst naszych rodziców. Ale czy te słowa mają sens w świecie, który zmienia się tak szybko? Byłeś…

9 narzędzi, które musi znać przyszły copywriter

| Narzędzia | No Comments
Mówią, że rzemieślnik jest tak dobry, jak jego narzędzia. To samo dotyczy copywriterów, jak również specjalistów w każdej innej branży. Bez względu na niszę, w której się chcesz się specjalizować,…

Chcesz pracować w Marketingu? Zajrzyj do Bazy Zawodów z poradami od Specjalistów

| Aktualności | No Comments
Chcesz znaleźć wymarzoną pracę w marketingu? Dobrze trafiłeś! Talent Network to inicjatywa, która pomaga młodym, ambitnym ludziom stawiać pierwsze kroki w ich profesjonalnych karierach. Wiemy, że tylko poprzez poznanie realiów…

Jak używać LinkedIn do szukania pracy jako student?

| Wiedza | No Comments
Poszukując pracy jako student, warto zacząć od networkingu. Do tego możesz wykorzystać jeden z najpopularniejszych na świecie portali stworzonych w tym celu — LinkedIn. Narzędzie to jest siecią pełną profesjonalistów,…