Specjalista ds. Marketingu

Specjalista ds. Marketingu

Specjalista ds. marketingu to wszechstronna osoba, której głównym zadaniem jest sprawienie, żeby produkty lub usługi danego przedsiębiorstwa były bardziej rozpoznawalne i chętniej kupowane!

Specjalista ds. Marketingu to osoba, która planuje, koordynuje i kontroluje działania marketingowe w firmie. Do głównych zadań na tym stanowisku należy m.in.: analizowanie efektywności kampanii marketingowej i wyników sprzedaży w firmie, planowanie i realizacja kampanii PR dla firmy, planowanie i realizacja założenia komunikacji z klientami.

Specjalista zajmujący się marketingiem, aktywnie współpracuje z działem sprzedaży, jak i agencjami zewnętrznymi.

Kompetencje

  • zwiększanie świadomości i rozwijanie marki, dla której pracujesz,
  • komunikowanie się z odbiorcami docelowymi i rozwijanie relacji z nimi,
  • opracowywanie i wdrażanie strategii marketingowej marki,
  • ocenianie i weryfikowanie kampanii reklamowych,
  • śledzenie wyników marketingowych i zwrotów z kampanii,
  • monitorowanie i raportowanie działalności konkurencji,
  • nadzorowanie i zarządzanie budżetem marketingowym
  • opracowania materiałów marketingowych, takich jak broszury i reklamy,
  • prowadzenie badań rynku,
  • rozwijanie relacji z kluczowymi interesariuszami, zarówno wewnętrznymi, jak i zewnętrznymi.

Umiejętności

Zastanawiałeś się, jakie umiejętności musisz mieć na tym stanowisku? Sprawdź!

  • umiejętności komunikacyjne i interpersonalne,
  • umiejętności obsługi klienta,
  • umiejętność strategicznego myślenia,
  • umiejętności pisania  w celu tworzenia materiałów marketingowych,
  • kreatywność,
  • umiejętności analityczne do oceny kampanii marketingowych,
  • elastyczne podejście do pracy,
  • zdolność do pracy pod presją czasu,
  • umiejętności negocjacyjne,
  • znajomość języków obcych – może być pomocna w przypadku pracy w międzynarodowych firmach.

Wynagrodzenie

Wysokość pensji specjalisty ds. marketingu zależy od branży oraz od regionu kraju, w którym pracujesz.

Wynagrodzenie waha się między 3,500 tys. zł a 20 tys. zł. Wśród innych dodatków są, m.in.: laptop, telefon komórkowy.

Realia pracy

Miejscem pracy jest biuro, ale może zdarzyć się praca w terenie – spotkania z kontrahentami.

Praca na tym stanowisku wiąże się z dużym natężeniem kontaktów z ludźmi, przez co mogą wystąpić sytuacje stresowe. Jest to stanowisko, na którym możesz pracować samodzielnie i jako freelancer.

Na tym stanowisku zazwyczaj zatrudniane są osoby młode w przedziale wiekowym 25-30 lat.

Kwalifikacje

Aby pracować na stanowisku specjalisty ds. marketingu, przydatne może okazać się ukończenie studiów, ale nie jest to konieczność. Kierunki, które pomogą Ci rozwinąć karierę w marketingu to:

  1. reklama
  2. zarządzanie
  3. komunikacja
  4. marketing
  5. psychologia.

Pracodawcy na to stanowisko często szukają kombinacji kreatywnych cech charakteru i doświadczenia. Przydatna będzie również znajomość technologii i mediów społecznościowych.

Aby być specjalistą ds. marketingu, możesz zacząć od staży lub praktyk zawodowych. Kolejnym etapem może być, zostanie asystentem ds. marketingu, dzięki czemu zdobędziesz umiejętności i doświadczenie.

Potrzebne doświadczenie

Aby pracować na tym stanowisku, potrzebujesz odpowiedniego doświadczenia. Wykorzystuj więc maksymalnie staże i praktyki w branży do zdobywania wiedzy.

Poszukaj pracy w wakacje, w niepełnym wymiarze godzin w marketingu i obszarach pokrewnych. Pomocne może okazać się stanowisko dające doświadczenie w zakresie sprzedaży, obsługi klienta, badań rynku lub public relations.

Pracodawcy

Marketing jest jednym z kluczowych elementów wielu organizacji, dlatego pracę na tym stanowisku możesz znaleźć we wszystkich sektorach przemysłu.

Możesz również poszukać pracy w agencjach marketingowych, które oferują swoim klientom pełen zakres usług w tym zakresie.

Perspektywy

W marketingu istnieje wiele możliwości w pięciu się po szczeblach kariery. Zdobycie odpowiednich kwalifikacji i doświadczenia jest kluczowe, aby móc przechodzić na wyższe stanowiska.

Pamiętaj, że całe życie może trwać poszukiwanie idealnego miejsca. Sprawdź swoje siły w agencji, doradzaj klientom, próbuj szczęścia w różnych sektorach.

W marketingu jest wiele możliwości.

Specjaliści

Zapytaliśmy specjalistów o ich doświadczenie i karierę. Wybierz specjalistę, by poznać jego porady na temat pracy jako Specjalista ds. Marketingu

Marta Mazur

Specjalista ds. marketingu w Echo Investment SA

Jeżeli chcesz być specjalistą ds. marketingu to miej w sobie dużo pokory.

Czytaj dalej ...

Chcesz pracować jako Specjalista ds. Marketingu?

Zapisz się do Talent Network, by otrzymywać przydatne materiały, dzięki którym:
  • poznasz realia pracy
  • rozwiniesz kluczowe umiejętności
  • nawiążesz wartościowe kontakty
  • zdobędziesz pierwsze doświadczenie

 

Najnowsze wpisy na blogu

Czy potrzebujesz studiów, by pracować w marketingu?

| Realia | No Comments
“Idź na studia, bo bez papierka nie znajdziesz pracy!” - to chyba ulubiony tekst naszych rodziców. Ale czy te słowa mają sens w świecie, który zmienia się tak szybko? Byłeś…

9 narzędzi, które musi znać przyszły copywriter

| Narzędzia | No Comments
Mówią, że rzemieślnik jest tak dobry, jak jego narzędzia. To samo dotyczy copywriterów, jak również specjalistów w każdej innej branży. Bez względu na niszę, w której się chcesz się specjalizować,…

Chcesz pracować w Marketingu? Zajrzyj do Bazy Zawodów z poradami od Specjalistów

| Aktualności | No Comments
Chcesz znaleźć wymarzoną pracę w marketingu? Dobrze trafiłeś! Talent Network to inicjatywa, która pomaga młodym, ambitnym ludziom stawiać pierwsze kroki w ich profesjonalnych karierach. Wiemy, że tylko poprzez poznanie realiów…

Jak używać LinkedIn do szukania pracy jako student?

| Wiedza | No Comments
Poszukując pracy jako student, warto zacząć od networkingu. Do tego możesz wykorzystać jeden z najpopularniejszych na świecie portali stworzonych w tym celu — LinkedIn. Narzędzie to jest siecią pełną profesjonalistów,…